På långresa norröver i somras

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
62explore
Inlägg: 393
Blev medlem: tis 16 jun 2009, 09:03

På långresa norröver i somras

Inlägg av 62explore »

Ibland har man turen att hitta saker som man inte trodde fanns. Bilder från i somras från en plats där man vårdat folk med störningar och problem av alla de slag. Idag ligger området i förfall och total glömska.

Bild

Bild

Bild

Ibland frågar man sig varför man bor i landets mellersta delar och inte emigrerar norröver...
http://www.62explore.pixbox.se
http://www.flickr.com/photos/62explore/

-Sigmund Freud had an irrational fear of the number 62
Användarvisningsbild
moraldk
Inlägg: 402
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 17:31

Inlägg av moraldk »

[quote=""62explore""]Ibland har man turen att hitta saker som man inte trodde fanns. Bilder från i somras från en plats där man vårdat folk med störningar och problem av alla de slag. Idag ligger området i förfall och total glömska.

Bild

Bild

Bild

Ibland frågar man sig varför man bor i landets mellersta delar och inte emigrerar norröver...[/quote]

Naturligtvis så bor man i MITTEN så är det inte överdrivet långt åt nåndera håll... :)
"Det är lättare att be om ursäkt än att be om tillåtelse!"
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""moraldk""]Naturligtvis så bor man i MITTEN så är det inte överdrivet långt åt nåndera håll... :) [/quote]

Fast Borlänge är ju inte direkt i mitten heller... ;)
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
moraldk
Inlägg: 402
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 17:31

Inlägg av moraldk »

[quote=""Grishnac""]Fast Borlänge är ju inte direkt i mitten heller... ;) [/quote]

Du har helt rätt Grishnac...vi har 43 mil upp till Östersund som ju ligger mitt i landet! :) Men i mitt tycke så har Borlänge den placeringen att det inte är överdrivet långt nånstans...och iaf jag reser oftast söderut...med 22 mil till Sthlm och 43 mil till Gbg..och om jag vill styra kosan norrut så är jag en god bit på väg jämfört med tex Göteborgarna. :p

I mitt sinne utgör Borlänge den psykologiska mitten av landet...Strax söder om norr, men strax norr om söder! ;)
"Det är lättare att be om ursäkt än att be om tillåtelse!"
En flaska Explorer
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 23 apr 2009, 12:10

Inlägg av En flaska Explorer »

[quote=""moraldk""]Du har helt rätt Grishnac...vi har 43 mil upp till Östersund som ju ligger mitt i landet! :) Men i mitt tycke så har Borlänge den placeringen att det inte är överdrivet långt nånstans...och iaf jag reser oftast söderut...med 22 mil till Sthlm och 43 mil till Gbg..och om jag vill styra kosan norrut så är jag en god bit på väg jämfört med tex Göteborgarna. :p

I mitt sinne utgör Borlänge den psykologiska mitten av landet...Strax söder om norr, men strax norr om söder! ;) [/quote]

Som Bergakungen sade: "Borlänge är möjligheternas stad".
Skriv svar