Delvis övergivet sjukhusområde Sthlm

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Delvis övergivet sjukhusområde Sthlm

Inlägg av Elagabalus »

Att det står övergivna personal och pensionärsbostäder på landsbygden är väl närmast legio. Jag vet inte hur många jag sett på olika håll. Dessa är kanske inte så annorlunda förutom att de ligger strax utanför stadens hank och stör. Dessutom har de stått tomma ett bra tag. Troligtvis väntar rivning men i något fall kanske också renovering. Tror själva verksamheten går ganska bra och lejonparten av området är tipp topp. Det planeras även en utbyggnad med helt nya boenden/vårdformer

Gillar tredje bilden speciellt. Snöplogen har lagt en vall mot dörrarna. Ingen bor ju här

(Alla bilder tagna med en SE W995)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Tystnadsplikt
Inlägg: 28
Blev medlem: lör 22 maj 2010, 12:11

Inlägg av Tystnadsplikt »

Någon ledtråd om vilket ställe det kan vara?
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Det ska ju vara lite hemligt är det sagt :) Lägger upp några bilder till. Hittade också ett nedlagt växthus på området. Förra gången sprang jag också på en villa som var "övergiven" men hittade den inte nu.

Läser man denna tråd som behandlar platsens militära lämningar så tror jag att man med dess ledtådar kan pricka rätt! Är ju ingen jättehäftig plats men lite ovanlig så nära storstan. Sällan förfall får stå kvar här

http://28dagarsenare.se/showthread.php?t=2513
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
nonamegiven
Inlägg: 492
Blev medlem: ons 19 maj 2010, 18:04

Inlägg av nonamegiven »

Hmm, ser ut att man lämnat det relativt nyligt. Trevliga bilder, men husvagnarna kan ju inte vara övergivna. :eek:
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Givetvis kommer det att hända något med denna del av området. Otroligt attraktivt läge nära en sjö. Men eftersom verksamheten drivs i stiftelseform tror jag inte att man har samma krav på avkastning mm utan har "råd"att låta det stå ett tag.
Till området hör också en liten camping som vars kiosk och småstugor jag var på vippen att också lägga upp. De ger verkligen UE vibbar. Det är väl därifrån husvagnarna kommer.
Joggar ofta här och man blir hemmablind. Plötsligt slog det mig att ganska mkt står tomt. Men det finns definitivt en ägare
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Nu kan det avslöjas :) Stora Sköndal vid Drevviken. Drt mesta på bilderna är rivet nu men en promenad kan ändå rekommenderas. Finns en del sunkiga byggnader kvar men som ännu används
Skriv svar