Ännu ett Sanatorium..

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Milla
Inlägg: 2
Blev medlem: fre 24 apr 2009, 09:21

Sv: Ännu ett Sanatorium..

Inlägg av Milla »

Första gången jag är inne på detta forumet! Ramlade in på denna tråd direkt eftersom jag och sambon gillar att göra lite utforskningar av gamla ställen/ruiner...letade "utflyktsmål" för överraskningsresa av det lite mer udda slaget ;-)
Förkärlek till gamla spooky ställen.
Fastnade totalt för alla underbara bilder ni visar...letade lite och döm av min förvåning när jag inser att på detta "underbara" stället sökte jag jobb för ca 15 år sedan.
Då fungerade det som ett äldreboende för dementa och efter det har det även legat i ett spa i någon av lokalerna.
Så målet är givet! En helt underbar miljö som förhoppningsvis får fortsätta vara så!
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

[quote=""Milla""]Första gången jag är inne på detta forumet! Ramlade in på denna tråd direkt eftersom jag och sambon gillar att göra lite utforskningar av gamla ställen/ruiner...letade "utflyktsmål" för överraskningsresa av det lite mer udda slaget ;-)
Förkärlek till gamla spooky ställen.
Fastnade totalt för alla underbara bilder ni visar...letade lite och döm av min förvåning när jag inser att på detta "underbara" stället sökte jag jobb för ca 15 år sedan.
Då fungerade det som ett äldreboende för dementa och efter det har det även legat i ett spa i någon av lokalerna.
Så målet är givet! En helt underbar miljö som förhoppningsvis får fortsätta vara så![/quote]

Åh, det är alltid en speciell känsla att besöka en övergiven byggnad som man sett tidigare, när den varit aktiv!

Som jag nämnt tidigare i denna tråd hade denna byggnad en sådan stark dragningskraft på mig att jag åkte över halva landet för att se den, och nu hoppas jag verkligen få tillfälle att åka dit igen. Drömmer fortfarande om den på nätterna ibland!

Visst var det så att vissa våningar övergavs tidigare, kanske de stod tomma redan då när du sökte där?

Välkommen till forumet, förresten! :)
Radiomannen
Inlägg: 9
Blev medlem: sön 26 apr 2009, 15:18

Inlägg av Radiomannen »

Är helt ny här på forumet men har varit intresserad av gamla byggnader i hela mitt liv, tänkte ta en tur till detta sanatorium imorrn, några aktuella tips för ingångar eller knäppa grannar?
c_balder82
Inlägg: 191
Blev medlem: tor 01 jan 2009, 15:36
Kontakt:

Inlägg av c_balder82 »

Jag är ganska ny på UE, jag har inte varit på någon vidare utforskning än men som jag förstår så ligger detta underbara ställe inte allt får långt bort från mig och det hade vart ett utmärkt första gångs utforskning till min invigning i detta ämne. Nån vänlig själ som vill PM´a mig var det ligger?`Jag har googlat men är fortfarande inte säker på vilket sanatorium det är. Mitt enda syfte med besöket är förstås att fota!
Användarvisningsbild
tomalars
Inlägg: 10
Blev medlem: mån 20 apr 2009, 09:24

Inlägg av tomalars »

Den som söker han finner...
Wikipedia, Google och Lantmäteriets historiska kartor ger dig svaret. ;)
Användarvisningsbild
Leo
Inlägg: 4
Blev medlem: fre 08 maj 2009, 16:13

Inlägg av Leo »

Hej hej. Jag har kikat runt här på forumet ett tag i smyg, men nu tänkte jag ta en tur med kameran i högsta hugg och fota lite. Detta sanatorium vekar vara ett fantastiskt mål för en utflykt men efter lite efterforskande på nätet står det att huset inte finns längre. Stämmer det att det har hunnit rivas, är det någon som varit där den senaste tiden? Lite snopet om man åker dit och så finns inget där förutom en hög med tegel. Om någon UM:are i Gbg området känner för att släpa omkring på en novis eller kan tänka sig att dela med sig av trevliga objekt att kika på skicka gärna ett PM. Har bil. Tack på förhand.
Användarvisningsbild
folkamannen
Inlägg: 53
Blev medlem: tor 23 okt 2008, 17:28

Sv: Ännu ett Sanatorium..

Inlägg av folkamannen »

Byggnaden finns kvar!
men enligt säker källa :) har ägaren funderat på att riva....suck....
Radiomannen
Inlägg: 9
Blev medlem: sön 26 apr 2009, 15:18

Inlägg av Radiomannen »

va där idag strax efter brandkåren fyllt stället med rök... fick grymma bilder
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

[quote=""Radiomannen""]va där idag strax efter brandkåren fyllt stället med rök... fick grymma bilder[/quote]

Coolt! Varför fyllde brandkåren stället med rök?
Radiomannen
Inlägg: 9
Blev medlem: sön 26 apr 2009, 15:18

Inlägg av Radiomannen »

rökdykarövning
Skriv svar