Ännu ett Sanatorium..

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Eternit
Inlägg: 54
Blev medlem: sön 19 okt 2008, 12:53
Kontakt:

Inlägg av Eternit »

[quote=""Radiomannen""]va där idag strax efter brandkåren fyllt stället med rök... fick grymma bilder[/quote]

Extremt vackert!

Glömmer aldrig första gången man själv var där, och snubblade över brännskadade övningsdockor liggande i trappan. Hjärtat slog några extra volter, hehe...

Vore väldigt roligt att se fler av dina rökbilder. Har du händelsevis lagt upp ytterligare foton någonstans?
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

[quote=""Radiomannen""]rökdykarövning[/quote]

Häftigt! Var du själv med på övningen? Som sagt, det vore kul att få se fler bilder på ett rökfyllt sanatorium. :)
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Radiomannen""]rökdykarövning[/quote]
Fin bild!!! Vad är det för slags rök?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Saddam""]Fin bild!!! Vad är det för slags rök?[/quote]

Troligtvis är det oljerök av samma typ man använder på discon. Alltså den typen som inte förbränns utan "dimmas" ut.
Vissa rökmaskiner hettar upp en sorts olja som bildar rök men den är inte så värst långvarig och det är nog svårt att fylla ett stort hus med sådan rök, det finns en annan typ som man använder vid filminspelningar och dylikt som istället fördelar vätskan så fint att det blir en dimma och den håller i sig mycket längre - den är också helt ofarlig att andas in.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Kea
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 20 apr 2009, 09:27

Inlägg av Kea »

Är just nu vid sanatoriet och de har dessvärre bommat stället.
Fönster och dörrar är igenskruvade eller låsta.
Som det ser ut nu är det i princip omöjligt att ta sig in utan att använda icke-UE-mässiga metoder.
Så nära men ändå så långt borta :mad:
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Kea""]Är just nu vid sanatoriet och de har dessvärre bommat stället.
Fönster och dörrar är igenskruvade eller låsta.
Som det ser ut nu är det i princip omöjligt att ta sig in utan att använda icke-UE-mässiga metoder.
Så nära men ändå så långt borta :mad: [/quote]

Så har det varit länge, det har bara varit en dörr som stått öppen.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

När vi var där hittade vi bara ett enda fönster som stod olåst. Det var bara att trycka på fönsterbågen så öppnades det inåt. Nu är det visserligen ett halvår sedan vi var där men fönstret står säkert öppet fortfarande om nu inget pucko lämnat det på glänt så någon upptäckt detta och låst ordentligt.
Kea
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 20 apr 2009, 09:27

Inlägg av Kea »

Jag var där för ett par veckor sedan, och då var det inga problem att ta sig in, men nu har de skruvat i "tvärslåer" i alla fönster och dörrar, de flesta på insidan.
Så var det inte när jag var där senast...
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

[quote=""Kea""]Jag var där för ett par veckor sedan, och då var det inga problem att ta sig in, men nu har de skruvat i "tvärslåer" i alla fönster och dörrar, de flesta på insidan.
Så var det inte när jag var där senast...[/quote]

Å tusan! Typiskt! Tur att man hunnit med att besöka stället. Synd bara om alla andra seriösa utforskare som inte får se denna klimp.
Användarvisningsbild
tomalars
Inlägg: 10
Blev medlem: mån 20 apr 2009, 09:24

Inlägg av tomalars »

Synd om mig då som åkte 25 mil för att se utsidan. Kofot, tegelsten... Näpp. Bara att bita i det sura äpplet och besvärja de som varit där och förstört så stället bommats... :( Tur att man hade trevligt sällskap. Tackar KEA för guidningen.
Skriv svar