Ännu ett Sanatorium..

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

whiskey
Inlägg: 5
Blev medlem: lör 11 jul 2009, 07:03

Inlägg av whiskey »

När jag "hittade" denna platsen, det var en ruskig höstkväll. Går inte att beskriva vilken känsla det var att se detta gigantiska objekt, alldeles tomt, stort och mörkt :)

Åkte tillbaka ett tag senare och kollade igenom det ordentligt! Bland det bättre jag sett. Är sugen på att besöka det andra sanatorium som arkitekten ritade!

Detta var dock över ett och ett halv år sedan som jag var där. Vet någon om det hänt något speciellt på sistone?

Har brandkåren använt lokalerna sedan lång tid tillbaka?


Sen jag var där senast har jag införskaffat en riktig kamera och är sugen på att åka tillbaka för att ta några riktigt härliga bilder :)
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

[quote=""whiskey""]När jag "hittade" denna platsen, det var en ruskig höstkväll. Går inte att beskriva vilken känsla det var att se detta gigantiska objekt, alldeles tomt, stort och mörkt :)

Åkte tillbaka ett tag senare och kollade igenom det ordentligt! Bland det bättre jag sett. Är sugen på att besöka det andra sanatorium som arkitekten ritade!

Detta var dock över ett och ett halv år sedan som jag var där. Vet någon om det hänt något speciellt på sistone?

Har brandkåren använt lokalerna sedan lång tid tillbaka?


Sen jag var där senast har jag införskaffat en riktig kamera och är sugen på att åka tillbaka för att ta några riktigt härliga bilder :) [/quote]

Visst är detta ett fantastiskt ställe att besöka. Vi var där för drygt ett halvår sedan och det var i gott skick då också. Med undantag för bottenvåningen. Kan även rekommendera Broby som är ritat av samma arkitekt.
Hatsepsut
Inlägg: 8
Blev medlem: sön 02 aug 2009, 16:02

Inlägg av Hatsepsut »

Hej alla, ännu en nykomling här. Fastnade som så många andra för den här tråden och det känns verkligen ledsamt att missa tillfället att få besöka det :(

Är det fortfarande så att det inte går att ta sig in?
Användarvisningsbild
snoken
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 14:02

Inlägg av snoken »

[quote=""Hatsepsut""]Hej alla, ännu en nykomling här. Fastnade som så många andra för den här tråden och det känns verkligen ledsamt att missa tillfället att få besöka det :(

Är det fortfarande så att det inte går att ta sig in?[/quote]

Det går att ta sig in med lite finess och uppfinningsrikedom. Men jag varnar dig för att det kan bli svårt om du inte gillar klättring, skrapsår och glasbitar under naglarna ; )
Hatsepsut
Inlägg: 8
Blev medlem: sön 02 aug 2009, 16:02

Inlägg av Hatsepsut »

Låter smärtsamt ;) Ishacka kanske?
GULDBARNET
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 04 maj 2009, 14:22

Unikt sanatorie!

Inlägg av GULDBARNET »

Besökte ett sanatorie i helgen.

Titta gärna!

http://album.linslucas.se/#20
Användarvisningsbild
Eternit
Inlägg: 54
Blev medlem: sön 19 okt 2008, 12:53
Kontakt:

Inlägg av Eternit »

Home sweet home, härligt att böckerna fortfarande står kvar i bokhyllan.

Välkomponerade bilder också!
PringlesMannen
Inlägg: 290
Blev medlem: mån 24 aug 2009, 19:19

Inlägg av PringlesMannen »

Sökte runt lite på nätet nyss och har mina aningar om
vart det här sanatoriumet ligger. Tråkigt nog åkte jag
dessa vägarna i somras, och det var synd att man
inte visste om det här stället då.

Fina bilder förövrigt.
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

[quote=""GULDBARNET""]Besökte ett sanatorie i helgen.

Titta gärna!

http://album.linslucas.se/#20[/quote]

Trevligt med bilder från stället. Ser ut ungefär som när vi var där. Vi behövde dock inte klättra upp på någon balkong för att ta oss in. :)
Användarvisningsbild
LINK82
Inlägg: 255
Blev medlem: lör 14 feb 2009, 22:53
Kontakt:

Inlägg av LINK82 »

Var med på denna turen.
Och det var ju dock det där med att känna på alla dörrar innan man försöker hitta en alternativ väg in, alla utom en ! Lite pinsamt kanske.
Men vi kom in i alla fall och det är ju det som räknas.
- Och så vi kom ju ut på rätt sätt i alla fall.

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid
Skriv svar