Kulvertar under Halmstad sjuhkus.

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Oblado
Inlägg: 100
Blev medlem: lör 19 feb 2011, 15:32

Inlägg av Oblado »

[quote=""notnawarrior""]Det är inte mycket att se men endå ganska roligt om man aldrig vart där. Gör så här ta på dig ett par snickar brallor och gå in i sjukhuset och ta hissen ner till lägsta vånningen och vips du är där. om du har snickar brallor på dig så tror dom du är en arbetare. För dom springer omkring där 24/7 :) [/quote]

Mjodå, har nu utforskat kulverterna. Hehe. Förvånansvärt stort!
Jag märkte inte alls av något spring av personal när jag var där, stötte inte på en enda utav dom, men annars så är snickarbrallor bra tips ju!

Som du säger, inte mycket att se, men roligt då det är så stort! Jag gick ner i huvudentrén och tog hissen ner, kom ut uppe vid "gasfabriken" om du vet vart det ligger :)
Användarvisningsbild
GrimNyberg
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 23 jun 2012, 13:26

Inlägg av GrimNyberg »

Det är inget speciellt med kulvertarna under sjukhuset, dom används av tekniskservice för att ta sej mellan sjukhuset lättare med elmoppar etc. Också av sjukhuspersonal för att transportera folk. Personal rör sej oftast där från 7-16 m-f.

Behövs inga snickarbyxor för att vara där då ofta patienter mm går där med. Alla smälter in och vad jag förstått så är det inte "olagligt" att röra sej där.

Dock finns den en extra kulvert under den "vanliga" kulverten som kallas "rörkulverten". Den är fylld med tjocka rör som rör sej under sjukhuset. Många delar har inga lampor och mycket oinredda utrymmen/rum. Det är ofta sjukt varmt där och väldigt kvavt.

Det finns dock inget att se och sträcker sej hela vägen från tekniskserivce till under obduktion.
Krävs dock nyckel för att komma ner dit.
Skriv svar