Psyksjukhus i Bollnäs

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
wildhack
Inlägg: 380
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 09:54
Kontakt:

Inlägg av wildhack »

[quote=""Aseabarn""]Skämt åsido: Snyggt! Hur gjorde [/quote]
Högintensiva ljusdioder och lång slutartid, inspiration härifrån: http://www.flickr.com/groups/lightjunkies/pool/
Användarvisningsbild
nonamegiven
Inlägg: 492
Blev medlem: ons 19 maj 2010, 18:04

Inlägg av nonamegiven »

Fina bilder wildhack. Tycker det är jättetråkigt att det är nedklottrat och förstört idag, tappar verkligen tålamodet när jag såg dina bilder på hur det sett ut innan, så orört och vackert.
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

[quote=""nonamegiven""]Fina bilder wildhack. Tycker det är jättetråkigt att det är nedklottrat och förstört idag, tappar verkligen tålamodet när jag såg dina bilder på hur det sett ut innan, så orört och vackert.[/quote]

Det är nästan så jag börjar tvivla på om jag verkligen vill åka dit igen.. kanske är det bättre att ha minnet av platsen som den var då.
inspektionsverket.se - The world as we know it.
erro
Inlägg: 286
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 16:00

Inlägg av erro »

Jag var där i helgen och tittade. Allt står helt öppet och det är rätt sönderslaget inomhus, samt en del saker utkastade utanför. Det är ju f-n att folk inte kan bete sig som folk...

Närheten till golfbanan är ju minst sagt påtaglig. Märkligt/synd att inte klubben i ett tidigt skede tog över huset och gjorde om det till klubbhus. Det hade ju kunnat bli rätt pampigt. För dyrt antar jag?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
http://erro.se

Spår av människor - Traces of mankind
PringlesMannen
Inlägg: 290
Blev medlem: mån 24 aug 2009, 19:19

Inlägg av PringlesMannen »

Grymt snygga bilder må jag säga! Ruggigt tråkigt att folk bara förstör...
De har verkligen inte lärt sig vad vett och etikett är.

Var på ett ställe i Stockholm igår, och där vara jag även för två år sedan.
Det hade också gått ner sig fruktansvärt mycket. Riktigt tråkigt.
Användarvisningsbild
Någonstans_i_Sverige
Inlägg: 12
Blev medlem: mån 10 nov 2008, 14:07

Inlägg av Någonstans_i_Sverige »

Jag har varit där vid två tillfällen (http://www.flickr.com/photos/netzanette ... 483062639/). Andra gången såg det riktigt bedrövligt ut efter all vandalisering. Mycket synd. :( Såg varken katter eller spöken, men liten småkuslig känsla finns där allt...
Användarvisningsbild
wildhack
Inlägg: 380
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 09:54
Kontakt:

Inlägg av wildhack »

Var förbi som hastigast och kollade vad som hänt efter filminspelningen tidigare i år (reklamfilmarna Ligistfilm spelade in en kort splatterfilm "River Blue", tror inte den är klar än)

Man har klottrat ner en av cellerna rejält tyvärr, men å andra sidan "sanerat" (nåja, målat över) lite klotter i köket. Man har sopat golven i en del rum. I övrigt var det mer idiotklotter här och där än förra året.

Bjuder även på en bild på huset i sin krafts dagar, då det var ålderdomshem för mindre bemedlade (inte mentalsjukhus alltså). Såg det på en fotoutställning i trakten.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av 3 wildhack, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
podden
Inlägg: 566
Blev medlem: tor 04 aug 2011, 04:39

Inlägg av podden »

Jag åker förbi där i morgon, och på söndag. Kanske får stanna till och ta några bilder då ...
PringlesMannen
Inlägg: 290
Blev medlem: mån 24 aug 2009, 19:19

Inlägg av PringlesMannen »

Är dom klara med inspelningen?
Användarvisningsbild
wildhack
Inlägg: 380
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 09:54
Kontakt:

Inlägg av wildhack »

Jadå. Verkar inte som de tänker städa upp efter sig dock (man får anta det är med ägarnas tillåtelse).

Vet inte när de får tid att klippa till sin lilla hobbyfilm, det där är en reklamfilmfirma i grunden så de betalade uppdragen har väl företräde. Dåligt uppdaterad blogg http://www.ligistfilm.com/news.html
Skriv svar