Västra Ny Sjukhus

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Västra Ny Sjukhus

Inlägg av jornmark »

I Bona. Ett tips som dök upp i min gästbok idag. Vet inte vad det är värt.
Användarvisningsbild
ludde08
Inlägg: 137
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 19:28

Inlägg av ludde08 »

[quote=""jornmark""]I Bona. Ett tips som dök upp i min gästbok idag. Vet inte vad det är värt.[/quote]

Bona, Västra Ny, utanför Motala i Östergötland- anstalt för vanartiga gossar, mentalsjukhus, sedermera folkhögskola. Folkhögskolan har dock flyttat till Motala. En ryss har sedan några år tillbaka köpt stället och planerat att göra stället till ett hotel?. Var förbi i sommras och kollade. Ryska är något som man inte fått lära sig, så det blev svårt med komunikationen. Annars är det nog ett intressant ställe om man får möjligheten att komma in.
Användarvisningsbild
AccL
Inlägg: 47
Blev medlem: ons 22 okt 2008, 10:53

Inlägg av AccL »

Hur uppträdde ryssen mot dej ludde08?.. hadde tänkt svänga förbi o reka lite.. fråga lite snällt om man skulle kunna få en rundtur där inne.. vet inget mer om stället än vad som finns på wiki o div andra sidor jag hittat om det

Givetvis har man ju hört en hel del från folk som påstår sig varit inne, allt från lösa, blodtörstiga hundar till ett orört mentalsjukhus.. tyv verkar folk ha lite svårt med verklighet/drömmar
Användarvisningsbild
ludde08
Inlägg: 137
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 19:28

Inlägg av ludde08 »

Eftersom det inte gick att komunicera med varandra,så var det jäkligt svårt att förklara att vi ville bara höra om det gick att kolla runt i husen. Annars var han en glad figur!

[quote=""AccL""]Hur uppträdde ryssen mot dej ludde08?.. hadde tänkt svänga förbi o reka lite.. fråga lite snällt om man skulle kunna få en rundtur där inne.. vet inget mer om stället än vad som finns på wiki o div andra sidor jag hittat om det

Givetvis har man ju hört en hel del från folk som påstår sig varit inne, allt från lösa, blodtörstiga hundar till ett orört mentalsjukhus.. tyv verkar folk ha lite svårt med verklighet/drömmar[/quote]
Användarvisningsbild
AccL
Inlägg: 47
Blev medlem: ons 22 okt 2008, 10:53

Inlägg av AccL »

var det svårt att hitta honom?.. man kanske borde gå en ryskalektion först :rolleyes: .. försökte ni prata engelska med han?
Användarvisningsbild
ludde08
Inlägg: 137
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 19:28

Inlägg av ludde08 »

Han som vi hittade bodde i en del som jag tror var en verkstad eller vaktmästeri. En snabbkurs i ryska är nog något att fundera på. Eftersom engelska var inget att fundera på. :cool:

[quote=""AccL""]var det svårt att hitta honom?.. man kanske borde gå en ryskalektion först :rolleyes: .. försökte ni prata engelska med han?[/quote]
Användarvisningsbild
AccL
Inlägg: 47
Blev medlem: ons 22 okt 2008, 10:53

Inlägg av AccL »

såpass.. har en gammal svenskalärare som talar tyska flytande..han har bott i ryssland(uppväxt i?) och är engelska och svenska-lärare.. tänkte prata me han nästa vecka om diverse artighetsfraser på ryska.. kanske kan komma till nytta på ett eller annat sätt..
Tomt & Öde
Inlägg: 290
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 22:05
Kontakt:

Inlägg av Tomt & Öde »

Ge ryssen en par flarror vodka och peka på huset och sedan era ögon, gestikulerande ett "Jag, titta, hus, fotografera"... borde funka... :)
Centrala Sverige - http://www.tomtochode.se
Användarvisningsbild
AccL
Inlägg: 47
Blev medlem: ons 22 okt 2008, 10:53

Inlägg av AccL »

haha där fick jag allt ett litet tips om 4 bra ord ja kan lära mej på ryska immorn =D

tror du de skulle kunna funka att muta han?
Användarvisningsbild
ludde08
Inlägg: 137
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 19:28

Inlägg av ludde08 »

Med mutor kan man komma jävligt långt. Så det är väl bar att testa. :D

[quote=""AccL""]haha där fick jag allt ett litet tips om 4 bra ord ja kan lära mej på ryska immorn =D

tror du de skulle kunna funka att muta han?[/quote]
Skriv svar