Mentalsjukhuset i Pärlby

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

kgkb
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 21 sep 2011, 20:18

Inlägg av kgkb »

Nu har jag vart där, Rutger på forumet var också med och hans vänner. Trevligt!

Det var inte så värst mycket och se. Allt var typ tomt. Men det var iallafall värt och se. Källaren var väldigt fin och speciell. Laddar upp en bild därifrån. // KGKB

Bild
Användarvisningsbild
Ant
Inlägg: 150
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 17:40

Inlägg av Ant »

[quote=""kgkb""]Nu har jag vart där, Rutger på forumet var också med och hans vänner. Trevligt!

Det var inte så värst mycket och se. Allt var typ tomt. Men det var iallafall värt och se. Källaren var väldigt fin och speciell. Laddar upp en bild därifrån. // KGKB

Bild[/quote]



Kul att ni kom iväg! Ser trevligt ut, verkar ju finnas lite fotomiljöer ändå!
Den enklaste vägen är inte den roligaste...

http://www.flickr.com/photos/ant_pictures/sets/
Användarvisningsbild
NoLifeLost
Inlägg: 82
Blev medlem: ons 18 feb 2009, 23:01

Inlägg av NoLifeLost »

Om någon mer är på gång för besök dig och en annan skulle kunna få hänga med så släng gärna iväg ett meddelande. Bor bara några km ifrån.
Vart utanför några gånger men aldrig tagit mig till att göra ett närmare besök.
Eller annat i trakterna för den delen med.
kgkb
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 21 sep 2011, 20:18

Inlägg av kgkb »

[quote=""NoLifeLost""]Om någon mer är på gång för besök dig och en annan skulle kunna få hänga med så släng gärna iväg ett meddelande. Bor bara några km ifrån.
Vart utanför några gånger men aldrig tagit mig till att göra ett närmare besök.
Eller annat i trakterna för den delen med.[/quote]

Tänkte åka tilll Grängesberg inom kort / KGKB
Användarvisningsbild
Rutger
Inlägg: 264
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 21:02

Inlägg av Rutger »

Ångrar inte besöket i dag även om det inte var ett höjdarställe. Allt gammalt (utom i pannrummet) är utrivet och huset blev omgjort till flyktingförläggning kring 1990. Bara lägenheter med vita väggar överallt. Gott om döda tornsvalor/tornseglare. Vinden, källaren och den flagnande färgen i trapphuset var behållningen av besöket.
Det var ett bra initiativ KGKB. Vi blev väl fyra härifrån 28DS.
Några bilder:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Modern Swedish Ruins - http://www.swedishruins.se
kgkb
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 21 sep 2011, 20:18

Inlägg av kgkb »

Det var väldigt bra fotomiljö enligt mig i källaren! Kan lägga ut 4 bilder till imorgon! Var väldigt trevligt att träffa dig Rutger och dom andra! Hoppas vi eventuellt kan göra någon mer UE mission tillsammans! Kan rekomendera er andra att försöka åka till platsen och se källaren och färg flagorna överallt innan dom river stället! Fanns även minnen kvar från tiden som flykting förlägning. /KGKB
kgkb
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 21 sep 2011, 20:18

Inlägg av kgkb »

Här kommer fyra till bilder! Enjoy!

Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Aseabarn
Inlägg: 534
Blev medlem: fre 24 apr 2009, 12:29

Inlägg av Aseabarn »

Nu bekänner jag mig inte till den skara som betecknar sina fotosafaris som "UE-expeditioner" men den gamla Idiotanstalten fick i alla fall 205 exponeringar (157 efter rensning), vilket numera känns väldigt lite. De tre inredda våningarna förärades inte en enda bild. Vinden och källaren var däremot sevärda. Bilderna här representerar det bästa byggnaden har att erbjuda.

Intressant hur hela byggnaden var avdelad på mitten med separata ingångar, från renoveringen till flyktingboende 1988. I den ena halvan fanns en massa propagandaaffischer med likbilder från Halabja-massakern. Man kan undra om de inhysta "flyktingarna" bestått av två fraktioner som flytt från varandra...

Bilden på vindsfönstret består förresten av 7 HDR-exponeringar varav de ljusaste togs ett par gånger var där jag höll handen för fönstret för att minska "lens flares" genom att retuschera in det utfrätta fönstret i bilden med handen. Inte alltid man får det naturligt men det blev hyfsat.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av 12 Aseabarn, redigerad totalt 0 gång.
Industristofil och fabriksromantiker
Användarvisningsbild
Aseabarn
Inlägg: 534
Blev medlem: fre 24 apr 2009, 12:29

Inlägg av Aseabarn »

Några fler. Rekordsnabb idag!
Klädstreck på vinden? Vad kan palissaden av stående plank under taket ha för syfte?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av 4 Aseabarn, redigerad totalt 0 gång.
Industristofil och fabriksromantiker
kgkb
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 21 sep 2011, 20:18

Inlägg av kgkb »

Fina bilder, det var roligt att träffa er!

Källaren var sweet tycker jag ! Älskar den!

Hoppas vi träffas igen
Skriv svar