Hemlig huset (& Inte som i dass)

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""kgkb""]Är ju inte så att inte haft en kamera, utan den har paja. Så ska köpa ny när jag får lön.[/quote]

Jag är lite nyfiken på vad du skall handla för något? Kan man få fråga det? :)
Användarvisningsbild
shadowhand
Inlägg: 25
Blev medlem: lör 04 feb 2012, 10:28

Inlägg av shadowhand »

ja låter spännande det,eftersom jag bo i granne.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""kgkb""]Jag har fått uppdraget. Vilket jag tackar för. Men har ej fått svar om det är öppet eller om det är låst. Jag sysslar ej med UE där man måste göra inbrott. Går bara in på öppna ställen. Men verkligen intressant historia bakom det hela!

Ingen ide att ni PM:a mig att ni vill ha adress eller liknande till platsen, kommer bara ta bort dom PM:ena endå så. Jag ska som sagt köpa en ny kamera den 27 denna månad. /KGKB[/quote]

Däremot kan och vill du säkert dela med dig om det är ett tidigare"känt" sanatorium eller ej. Ett större är helt uteslutet men ett mindre håller jag inte för otroligt. Vet själv minst två som byggdes som det men som nu mest är kända som fd vårdhem och annat
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""Elagabalus""]Däremot kan och vill du säkert dela med dig om det är ett tidigare"känt" sanatorium eller ej. Ett större är helt uteslutet men ett mindre håller jag inte för otroligt. Vet själv minst två som byggdes som det men som nu mest är kända som fd vårdhem och annat[/quote]

Det enda jag känner till som passar in i beskrivningen är tämligen känt, har t o m figurerat avbildat i en bok rörande just denna hobby för ett par år sen. Det är numera larmat, har videokameror och ska omvandlas till bostadsrätter så småningom.
kgkb
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 21 sep 2011, 20:18

Inlägg av kgkb »

[quote=""bunkrologen""]Jag är lite nyfiken på vad du skall handla för något? Kan man få fråga det? :) [/quote]

Hör ej till ämnet, men visst! Funderar på en 550D eller 600D. Är inte direkt hög avlönan och ska betala kontant så.
kgkb
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 21 sep 2011, 20:18

Inlägg av kgkb »

[quote=""Elagabalus""]Däremot kan och vill du säkert dela med dig om det är ett tidigare"känt" sanatorium eller ej. Ett större är helt uteslutet men ett mindre håller jag inte för otroligt. Vet själv minst två som byggdes som det men som nu mest är kända som fd vårdhem och annat[/quote]

Har googla namnet och så, och inte hittat ett skvatt så. Tror det inte är ett kännt.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""kgkb""]Har googla namnet och så, och inte hittat ett skvatt så. Tror det inte är ett kännt.[/quote]

Tack! Ändå kul att få den infon.
1a-dagen
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 23 jan 2012, 19:38

Inlägg av 1a-dagen »

[quote=""Elagabalus""]Däremot kan och vill du säkert dela med dig om det är ett tidigare"känt" sanatorium eller ej. Ett större är helt uteslutet men ett mindre håller jag inte för otroligt. Vet själv minst två som byggdes som det men som nu mest är kända som fd vårdhem och annat[/quote]


Det är tämligen okänt nån kallade det en villa men det är en stor villa om ca 2400kwm
1a-dagen
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 23 jan 2012, 19:38

Inlägg av 1a-dagen »

[quote=""Elagabalus""]Tack! Ändå kul att få den infon.[/quote]



Namnet är dessvärre för avslöjande om var det ligger då gatan utanför är döpt efter huset i fråga
1a-dagen
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 23 jan 2012, 19:38

Inlägg av 1a-dagen »

en bild som visar en del av byggnaden men ändå håller den annonym
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=49320121112500c85
Skriv svar