Hemlig huset (& Inte som i dass)

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

1a-dagen
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 23 jan 2012, 19:38

Hemlig huset (& Inte som i dass)

Inlägg av 1a-dagen »

Vet om ett mycket fint objekt som jag varit på en runtur i en gång (Dock utan kamera)

Är det någon som ni rekommenderar som ni vet är seriös & inte berättar vidare eller förstör som är intresserad av att fota detta sanatorium som ligger någonstans kring västmanland eller dalarna.

Huset är 4 våningar högt har hiss, många trappor, katakomber, en egen vad kallar man det för kyrka kanske i källaren.

Allt är i mkt mkt gott skick nästan löjligt fint skick därimot är tex alla eliment bortplockade kanske för att skydda mot vattenskador?

Det har varit stängt sedan i början på 70talet slutet av 60talet.

Inget förfall att tala om hellt beboligt om man får värme men kanske lite stort med flera tusen kwm kanske men ändå.

Finns en massa konstiga saker som steriliserings diskmaskiner, badrum med lyftar, storkök med kylrum diskmaskiner stekbord 3fas typ 4hk potatis skalare, ja en massa konstiga saker finns det.

Ja jag är ny inom ue men ändå kollat in en del under många år så jag öppnar väll med detta konstiga inlägg.


(Ser gärna att en modirator bekräftar att vedebörande som får veta om detta bekräftar att det är en seriös person som får ta del)
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""1a-dagen""]Vet om ett mycket fint objekt som jag varit på en runtur i en gång (Dock utan kamera)

Är det någon som ni rekommenderar som ni vet är seriös & inte berättar vidare eller förstör som är intresserad av att fota detta sanatorium som ligger någonstans kring västmanland eller dalarna.

Huset är 4 våningar högt har hiss, många trappor, katakomber, en egen vad kallar man det för kyrka kanske i källaren.

Allt är i mkt mkt gott skick nästan löjligt fint skick därimot är tex alla eliment bortplockade kanske för att skydda mot vattenskador?

Det har varit stängt sedan i början på 70talet slutet av 60talet.

Inget förfall att tala om hellt beboligt om man får värme men kanske lite stort med flera tusen kwm kanske men ändå.

Finns en massa konstiga saker som steriliserings diskmaskiner, badrum med lyftar, storkök med kylrum diskmaskiner stekbord 3fas typ 4hk potatis skalare, ja en massa konstiga saker finns det.

Ja jag är ny inom ue men ändå kollat in en del under många år så jag öppnar väll med detta konstiga inlägg.


(Ser gärna att en modirator bekräftar att vedebörande som får veta om detta bekräftar att det är en seriös person som får ta del)[/quote]

Håll det som det är!
du har informerat tillräckligt redan. Om någon vill besöka detta ställe så går det att hitta utifrån detta. :)
1a-dagen
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 23 jan 2012, 19:38

Inlägg av 1a-dagen »

[quote=""bunkrologen""]Håll det som det är!
du har informerat tillräckligt redan. Om någon vill besöka detta ställe så går det att hitta utifrån detta. :) [/quote]


Tror inte det jag har både adressen & vet vad det gick under för något namn har googlat lite då & då under flera års tid man hittar nada info om detta så jag tror ingen hittar utan att jag ger ett komplett medgivande om var
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""1a-dagen""]
(Ser gärna att en modirator bekräftar att vedebörande som får veta om detta bekräftar att det är en seriös person som får ta del)[/quote]

Som Moderator på 28ds bekräftar jag att 28ds-medlemen "benkar" är en seriös person.

/benkar -Moderator
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Var lite "sarkastisk" med mitt svar, kunde inte låta bli, men ber om ursäkt för det, inser jag nu.

Vi 28ds-moderatorer har ingen aning om hur seriösa/oseriösa olika 28ds-medlemmar är....

Och vi 28ds-moderatorer kan därmed inte stå för/svara för/tipsa om/bekräfta kring hur "seriösa 28ds-medlemmar" är.

Du får lita på din egna fingertoppskänsla, vad det gäller att dela med dig av tips.

/B
Användarvisningsbild
moraldk
Inlägg: 402
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 17:31

Inlägg av moraldk »

[quote=""1a-dagen""]Tror inte det jag har både adressen & vet vad det gick under för något namn har googlat lite då & då under flera års tid man hittar nada info om detta så jag tror ingen hittar utan att jag ger ett komplett medgivande om var[/quote]

Spännande! Hoppas du hittar nån lämplig för uppdraget. Skulle vara kul att få se lite bilder från ett tidigare okänt sanatorium, dessa växer ju inte på träd precis.
"Det är lättare att be om ursäkt än att be om tillåtelse!"
kgkb
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 21 sep 2011, 20:18

Inlägg av kgkb »

[quote=""moraldk""]Spännande! Hoppas du hittar nån lämplig för uppdraget. Skulle vara kul att få se lite bilder från ett tidigare okänt sanatorium, dessa växer ju inte på träd precis.[/quote]

Jag har fått uppdraget. Vilket jag tackar för. Men har ej fått svar om det är öppet eller om det är låst. Jag sysslar ej med UE där man måste göra inbrott. Går bara in på öppna ställen. Men verkligen intressant historia bakom det hela!

Ingen ide att ni PM:a mig att ni vill ha adress eller liknande till platsen, kommer bara ta bort dom PM:ena endå så. Jag ska som sagt köpa en ny kamera den 27 denna månad. /KGKB
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""moraldk""]Spännande! Hoppas du hittar nån lämplig för uppdraget. Skulle vara kul att få se lite bilder från ett tidigare okänt sanatorium, dessa växer ju inte på träd precis.[/quote]

Tveksamt att så är fallet, dom flesta intressanta är redan avhandlade här.... Att det skulle dyka upp nya superobjekt i sanatoriestorlek i västmanland/dalarna är knappast troligt.
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

Det är ändå möjligt att det inga går att söka fram info om sanatoriet då det kan vara krångel med stavningen ibland. Bra att det gick att hitta en seriös moderator godkänd person så fort också. Synd bara att denna inte har någon kamera ännu, men den som väntar på nå gott! Ser fram emot bilderna från "Mission Hemlig huset" :)
kgkb
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 21 sep 2011, 20:18

Inlägg av kgkb »

[quote=""Akrylamid""]Det är ändå möjligt att det inga går att söka fram info om sanatoriet då det kan vara krångel med stavningen ibland. Bra att det gick att hitta en seriös moderator godkänd person så fort också. Synd bara att denna inte har någon kamera ännu, men den som väntar på nå gott! Ser fram emot bilderna från "Mission Hemlig huset" :) [/quote]

Är ju inte så att inte haft en kamera, utan den har paja. Så ska köpa ny när jag får lön.
Skriv svar