Ryhov sinnesjukhus

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

[quote=""Lars-Gunnar""]Klart att det är en partsinlaga till viss del men också framlyftande om det som inte allmänheten visste och som fick ske utan att någon dömdes. Anstrin har intervjuat en dam och har inte självsvåldigt hittat på något.

Att skriva om något som Anstrin har gjort tycker jag är bra. Då spelar inte åskådningen någon roll tror jag.

Lars-Gunnar[/quote]

Det är sant, det förekom ju obehagliga saker runt om i europa så varför skulle sverige varit undantaget. Det var för bara några år sen jag hörde om de svenska "koncentrationslägrena" för vänstersympatisörer, kommunister och andra som man var misstänksam mot.
Fikman
Inlägg: 52
Blev medlem: mån 15 mar 2010, 18:55

Inlägg av Fikman »

Det är väll så att vissa hävdar att vår rasforskning på 20-30 talet var grunden för tysklands intresse för det och var det som låg till grunden för tyska konsentrationsläger.
Den svenska mellan och ww2 byken har ju alldrig tvättats ordentligt, vilket nog skulle få sveriga att framsåt i betydligt sämmre dager.
PringlesMannen
Inlägg: 290
Blev medlem: mån 24 aug 2009, 19:19

Inlägg av PringlesMannen »

Intressant läsning, men fyfan så obehaglig känsla jag får över det hela.
Skulle vara kul att luska i det hela och få fram lite mer.
Pixbox? Nääe... den tiden är förbi! Nu kör jag på egen hemsida! http://www.bommat.org/
Lars-Gunnar
Inlägg: 14
Blev medlem: sön 29 aug 2010, 20:24

Inlägg av Lars-Gunnar »

3 kategorier skulle ha varit självskrivna om det hade gått för långt och det är de med downs syndrom, döva och de med epilepsi. Man trodde nämligen att epilepsi är ärftligt vilket det inte är.

Lars-Gunnar :eek:
Skriv svar