Sjukhem, elevhem, eller bara "hem"...?

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Citat:
Ursprungligen postat av benkar
Om någon väljer att i ett inlägg ange detaljerade uppgifter/kordinater kring platser/ruiner, och inlägget anmäls av någon 28dagarsenare-medlem, eller rent allmänt uppfattas som olämpligt utifrån exakt namn/plats/kordinat, så kan det förekomma att 28dagarsenare moderatorer editerar namn/kordinater i inlägget, och i notering för moderering/editering istället hänvisar intresserade att via PM kontakta den som gjort inlägget, för eventuella diskussioner kring detaljerad position/plats. /benkar -Moderator


[quote=""FarbrorFabrik""]Nya regler Benkar? Eller minns jag fel?
[/quote]

Ja, det är from 2013-02-09 uppdaterad hederskod/regler enligt info HÄR. En uppdatering/ändring som beslutats i samråd mellan 28dagarsenares ägare/initiativtagare och forumets alla moderatorer.

/benkar -Moderator
bullkarl
Inlägg: 15
Blev medlem: lör 29 sep 2012, 22:30

Inlägg av bullkarl »

[quote=""Enirdna""] :D [/quote]

love you!
Användarvisningsbild
Kusligt
Inlägg: 133
Blev medlem: lör 16 jun 2012, 08:40

Inlägg av Kusligt »

[quote=""Enirdna""]Ditt inlägg är bara ett smaklöst reklamförsök till "ert" nya (för övrigt rätt stendöda) forum:[/quote]

Nu blev det lite fel! FabrorFabrik har ingenting att göra med Bommat annat än att han precis som här är medlem.

Vi har för övrigt en liknande regel även om reglerna inte likt här skrivits upp i paragrafer så finns dem. "Skulle det vara så att det råder särskilda omständigheter för vissa platser. Exempelvis en väldigt unik plats som ligger centralt, relativt okänd, nära tunnelbanan och i Stockholm kan det hända att vi väljer att censurera positionen för att bevara den för likasinnade". Så att forumet skulle ha startats som en motpol till 28DS är ett felaktigt uttalanden. Snarare ett tredje alternativ bara.

Inte för att det hör hemma här men visst är det lite dött ibland, dock har vi ett snitt på sju inlägg om dagen så stendött kan jag väl inte påstå.

Önskar här till vida att vi slipper denna typ av diskussioner. De hör allra minst hemma här och känns som att inläggen i denna tråd gått lite väl bortom ämnet.

Vill även tillägga att Bommat inte startades som ett resultat av den tråden/diskussionen som FarbrorFabrik hävdar. Det hade varit i görningen ett tag/ vad man nu vill kalla det på Flashback, det var redan i görningen.
Senast redigerad av 2 Kusligt, redigerad totalt 0 gång.
http://kusligt.org - Platser gud glömt
Senast uppdaterad 10/6 2015 och förmodligen efter det också, inte alltid signaturen är uppdaterad dock :) .
Användarvisningsbild
insu
Inlägg: 37
Blev medlem: mån 18 apr 2011, 06:27

Inlägg av insu »

När var någon senast där?
Är det fortfarande "bra" foto material?
Är det värt att ta en titt där både Skolan och Sjukhemmet?

Ps. tog ett tag att sätta ihop 1 & 1 då hittade jag stället på Goggle :)
Min bildblogg: foto.clubstockholm.se
First impression lasts...
bullkarl
Inlägg: 15
Blev medlem: lör 29 sep 2012, 22:30

Inlägg av bullkarl »

[quote=""insu""]När var någon senast där?
Är det fortfarande "bra" foto material?
Är det värt att ta en titt där både Skolan och Sjukhemmet?

Ps. tog ett tag att sätta ihop 1 & 1 då hittade jag stället på Goggle :) [/quote]

var låg det då??
Användarvisningsbild
dalo
Inlägg: 80
Blev medlem: lör 16 okt 2010, 20:10
Kontakt:

Inlägg av dalo »

Det här var intressant. Det är förvisso ganska länge sedan jag bidrog till något eget material här inne men jag läser desto oftare, dagligen.

Jag ser utvecklingen av den här tråden som ytterligare exempel på varför jag bara älskar det här forumet, varför jag föredrar reglerna på det här forumet, och varför jag --i regel, gillar moderatorerna och vad man kan kalla andan här inne.

Jo, det är heligt. Punkt slut. Gå till ett annat forum. För så fort man besvarar ett inlägg på ett annat sätt än att omedelbart ge vägbeskrivning till det, är man "översittare", "skriver en bok" (vilket kraftuttryck!), etc. Det är en tråkig utveckling som inte bara dyker upp på det här forumet och heller inte i det här ämnet.

Kraften och det jag älskar i det här forumet ligger mycket i distanseringen från andra, icke värda att bli nämnda, forum och dess kollaboratörer.

Som svar på frågan varför det är så viktigt att inte med en gång publicera direkta vägbeskrivningar till platser? För att det i sin tur drar till sig typen av människor förstör våra objekt. Punkt slut. Naturens gång ska förstöra våra objekt, ingen, och inget annat.
Senast redigerad av 1 dalo, redigerad totalt 0 gånger.
/ Daniel Lönn
bullkarl
Inlägg: 15
Blev medlem: lör 29 sep 2012, 22:30

Inlägg av bullkarl »

[quote=""dalo""]Det här var intressant. Det är förvisso ganska länge sedan jag bidrog till något eget material här inne men jag läser desto oftare, dagligen.

Jag ser utvecklingen av den här tråden som ytterligare exempel på varför jag bara älskar det här forumet, varför jag föredrar reglerna på det här forumet, och varför jag --i regel, gillar moderatorerna och vad man kan kalla andan här inne.

Jo, det är heligt. Punkt slut. Gå till ett annat forum. För så fort man besvarar ett inlägg på ett annat sätt än att omedelbart ge vägbeskrivning till det, är man "översittare", "skriver en bok" (vilket kraftuttryck!), etc. Det är en tråkig utveckling som inte bara dyker upp på det här forumet och heller inte i det här ämnet.

Kraften och det jag älskar i det här forumet ligger mycket i distanseringen från andra, icke värda att bli nämnda, forum och dess kollaboratörer.

Som svar på frågan varför det är så viktigt att inte med en gång publicera direkta vägbeskrivningar till platser? För att det i sin tur drar till sig typen av människor förstör våra objekt. Punkt slut. Naturens gång ska förstöra våra objekt, ingen, och inget annat.[/quote]

AAAIII fyfan va rolig du är! Garvar sönder!!! "vilket kraftuttryck!" "Naturens gång ska förstöra våra objekt" osv.... nej fyfan! Ge mig vägen dit så ska jag med nöje spraya ner hela jävla stället med en röd jävla utstickande färg!
Samt krossa alla rutor som går.
(nu kommer svaret, "oj tror du att du är cool eller?") -Nej det gör jag inte, det är bara mitt sätt att ha kul, så vägen dit tack?
Användarvisningsbild
podden
Inlägg: 566
Blev medlem: tor 04 aug 2011, 04:39

Inlägg av podden »

[quote=""bullkarl""]AAAIII fyfan va rolig du är! Garvar sönder!!! "vilket kraftuttryck!" "Naturens gång ska förstöra våra objekt" osv.... nej fyfan! Ge mig vägen dit så ska jag med nöje spraya ner hela jävla stället med en röd jävla utstickande färg!
Samt krossa alla rutor som går.
(nu kommer svaret, "oj tror du att du är cool eller?") -Nej det gör jag inte, det är bara mitt sätt att ha kul, så vägen dit tack?[/quote]

Vuxet...

Vägen dit tack... Hur tänkte du nu.
FarbrorFabrik
Inlägg: 29
Blev medlem: tor 02 feb 2012, 15:20

Inlägg av FarbrorFabrik »

[quote=""Enirdna""]Du har en tendens att få till så urbota korkade inlägg...
[/quote]

Kanske tycker vi olika, men urbota korkad stämmer ganska illa. Och därför var det också en illa vald formulering, ja rentav urbota korkad om jag får säga det själv. Ta fasta på sanning och substans i din framtida polemik och du ska finna att din trovärdighet ökar.
FarbrorFabrik
Inlägg: 29
Blev medlem: tor 02 feb 2012, 15:20

Inlägg av FarbrorFabrik »

[quote=""Aseabarn""]1. Riktiga konstnärer köper duken själva. (Och målar inte med sprayfärg).
[/quote]

Du låter som något från morfars tid. Det är ungefär som när jazzgubbar underkänner "pop" (allt utom jazz). Konst är idéburet. Mediet av underordnad betydelse. Olja eller spray spelar naturligtvis ingen roll. Faktum med att om du köper eller snor eller ockuperar ditt material/underlag inte heller gör det. Kanske kan man ha politiska eller moraliska synpunkter därvidlag. Men konstbegreppet låter sig knappast påverkas. Välkommen till 2000-talet.
Skriv svar