Gamla sjukhusområdet Kristanstad

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Urbankillen
Inlägg: 151
Blev medlem: mån 14 feb 2011, 23:27

Inlägg av Urbankillen »

Tackar! :D
Verkar ju helt klart värt att besöka, får lägga till detta i kommande utflyktsmål, behöver man skynda sig, rivning/stängning på g?
bruce
Inlägg: 44
Blev medlem: tis 25 nov 2008, 14:51
Kontakt:

Inlägg av bruce »

Varken rivning eller stängning på G så du kan ta det lungt ;)

[quote=""Urbankillen""]Tackar! :D
Verkar ju helt klart värt att besöka, får lägga till detta i kommande utflyktsmål, behöver man skynda sig, rivning/stängning på g?[/quote]
Lizard
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 03 feb 2013, 21:33

Inlägg av Lizard »

[quote=""hlmpojken""]Det finns ett par ingångar. Man kan gå rakt in i den gamla medicinbyggnaden, förbi de underjordiska skyddsrummen under parkeringen, sen ut genom den gamla kvinnokliniken. Resten av kulvertarna och gångarna är låsta.[/quote]

Jag har jobbar i ett av husen på området i några år och har gjort några utflykter i kulverterna. Jag är inte riktigt med på vilken parkering du menar och vilket hus som är kvinnokliniken? Jag jobbade i samma hus som ungdomsmottagningen m.m. Menar du den gången direkt till vänster när man går in i det huset , och sen vänster igen till kulverten under vägen till vårdcentralen. Är det under vårdecentralens parkering som det finns skyddsrum?
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Lizard""]Är det under vårdecentralens parkering som det finns skyddsrum?[/quote]Ett underjordiskt skyddsrum syns på Google Street Wiew inne på gamla sjukhusområdet, skyddsrum-skylten sitter kvar. Ser ut som ett mindre parkeringsgarage.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar