Furs Sanatorium

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

[quote=""huricane4""]http://www.ps.nu/auktion/fur-feriecente ... holmsjo-2/

Då va det ute på auktion..[/quote]

Där ser man, läste också att de haft påhälsning av tjuvar i helgen, fanns nog inte så mkt att ta vad jag förstår.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""huricane4""]http://www.ps.nu/auktion/fur-feriecente ... holmsjo-2/

Då va det ute på auktion..[/quote]
En fråga; hur kan man stycka upp allt sådär? Tänk om alla delar får varsin ägare? Kan inte bli bra...
[quote=""DMT""]Där ser man, läste också att de haft påhälsning av tjuvar i helgen, fanns nog inte så mkt att ta vad jag förstår.[/quote]
Ja om auktionerna av inventarier avslutades tidigare i år fanns det nog inte mycket att se där inne...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Någon köpte hela området verkar det som. Mångsysslaren Bert har stora planer på ett flyktingboende även här på Fur(har stått i tidningen nyligen). Krävs nog en del renovering innan någon kan flytta in!
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

[quote=""Saddam""]Någon köpte hela området verkar det som. Mångsysslaren Bert har stora planer på ett flyktingboende även här på Fur(har stått i tidningen nyligen). Krävs nog en del renovering innan någon kan flytta in![/quote]

Lyckades de med Broby så kan man ju hoppas på det bästa! :eek:
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Hur pass lämpligt det är att placera flyktingar i Fur kan diskuteras i evigheter. Finns ju inte så mycket att göra ut i skogen, finns ju inget bibliotek, inga affärer, ingenting... bara några villor och en massa skog.
[quote=""riddar m""]Lyckades de med Broby så kan man ju hoppas på det bästa! :eek: [/quote]
Ja nu när du tar upp exemplet Broby så verkar ju ingenting omöjligt. Sanatoriet där var ju riktigt hemskt de sista två åren, trodde aldrig att det skulle tas i bruk igen. :D

Sen om man tänker lite längre så ploppar det upp andra exempel så som "Lyxvillan", KDF Prora och Norrfly. Det hela handlar ju egentligen om pengar, om det finns pengar så kan man alltid renovera upp det -oavsett hur långt förfallet gått.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar