Furs Sanatorium

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

själv bor jag i.a.f i Leksand. Så ifall någon i närheten eller på något vis har vägen förbi här och vill åka så säg gärna till! :)
Användarvisningsbild
Alien
Inlägg: 169
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 04:32

Inlägg av Alien »

Bor en bit från Västerås ! (typ 3 mil)
Användarvisningsbild
Ärlige Harry
Inlägg: 410
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 20:12

Sv: Furs Sanatorium

Inlägg av Ärlige Harry »

Tack för länken! Har känt till att sjukhuset stått tomt ett tag. Var där härom året men gick inte in och hade ingen kamera med.

Ärlige Harry gillar inte Fur. Min far låg inlagd där sommaren 1979, svårt märkt av en lungsjukdom. Han återhämtade sig, men det var inte någon promenad i parken.
Användarvisningsbild
Ulse74
Inlägg: 315
Blev medlem: tor 09 okt 2008, 06:21
Kontakt:

Inlägg av Ulse74 »

[quote=""Ärlige Harry""]Tack för länken! Har känt till att sjukhuset stått tomt ett tag. Var där härom året men gick inte in och hade ingen kamera med.

Ärlige Harry gillar inte Fur. Min far låg inlagd där sommaren 1979, svårt märkt av en lungsjukdom. Han återhämtade sig, men det var inte någon promenad i parken.[/quote]


Förstår dina känslor Harry.
Förövrigt sågade förre ägaren ner allt vad park hette på området.
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

[quote=""Ulse74""]Ja det ligger i Karlskrona kommuns norra del på gränsen till Emmaboda Kommun.
I dess närhet finns även en av Dackes grottor och ett helt övergivet sågverk där kontor och alla maskiner bara är lämnade i hall hast efter konkurs i januari 2008.[/quote]

Det där låter minsann intressant. Ska göra lite research genast.
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

Ja nu har det ju kommit upp en hel del intressant om området. En resa dit vore inte alls fel, många flugor i en smäll verkar man kunna ta här :)

Som sagt, en samresa kanske kan ordnas?
Användarvisningsbild
Alien
Inlägg: 169
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 04:32

Inlägg av Alien »

[quote=""Faniskogen""]Ja nu har det ju kommit upp en hel del intressant om området. En resa dit vore inte alls fel, många flugor i en smäll verkar man kunna ta här :)

Som sagt, en samresa kanske kan ordnas?[/quote]

Håller med, frågan är ju hur många som vill med och vilka som bor vart.
Användarvisningsbild
Alien
Inlägg: 169
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 04:32

Inlägg av Alien »

Jag skapade en grupp för en eventuell samåkning, alla som är intresserade kan ju gå med i den.
(Vet inte riktigt hur man gör med grupper, men skicka ett pm om det inte går att gå med så bjuder jag in.)
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

[quote=""Alien""]Jag skapade en grupp för en eventuell samåkning, alla som är intresserade kan ju gå med i den.
(Vet inte riktigt hur man gör med grupper, men skicka ett pm om det inte går att gå med så bjuder jag in.)[/quote]

Verkar som att du måste skicka inbjudningar.

Hur som, kan inte alla som är med på detta nu skriva vart dem bor, när dem kan osv här. eller om man kan göra det inom gruppen sen kanske?

Jag bor hur som helst i Leksand. jobbar på vardagarna så det är nog helger som gäller för mig.
Användarvisningsbild
Markkanen
Inlägg: 106
Blev medlem: fre 17 okt 2008, 09:26
Kontakt:

Inlägg av Markkanen »

[quote=""Faniskogen""]Verkar som att du måste skicka inbjudningar.

Hur som, kan inte alla som är med på detta nu skriva vart dem bor, när dem kan osv här. eller om man kan göra det inom gruppen sen kanske?

Jag bor hur som helst i Leksand. jobbar på vardagarna så det är nog helger som gäller för mig.[/quote]

Jag PMade Alien, tänkte precis säga det också om vart alla bor :) Men tänkte som du också skrev inom gruppen ^^, Hoppas det blir något utav det!
Skriv svar