Västra Ny sjukhus / Bona Mentalsjukhus

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
insu
Inlägg: 37
Blev medlem: mån 18 apr 2011, 06:27

Inlägg av insu »

Nytt om Bona?
Min bildblogg: foto.clubstockholm.se
First impression lasts...
Bria
Inlägg: 14
Blev medlem: ons 15 jun 2016, 00:08

Inlägg av Bria »

Det är ett fantastiskt ställe och en stor sorg gick inte att låta bli att känna när man vandrade omkring där. Att dessa magnifika villor får stå ensamma, tomma, öde och förfalla är helt otroligt! Borde vara olagligt! Är något värt att rädda i landet är det byggnader likt detta.

Såg inte till några ryssar, bara en äldre man som kom och tittade på håll vad vi pysslade med.
Senast redigerad av 1 Bria, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Vill inte länka till min blogg
grevedanko
Inlägg: 5
Blev medlem: tis 21 feb 2017, 10:32

Re: Västra Ny sjukhus / Bona Mentalsjukhus

Inlägg av grevedanko »

Vad jag hört så ska grannsamverkan ha koll på det. Israel som äger och använder villan ett par gånger om året och balter av nåt slag som jobbar där. Kom dagtid och bryt dig inte in så blir du inte bortjagad, är vad som sägs.

Har själv aldrig varit där, mycket pga ryssryktena, men ska dit dagtid rätt snart. Kan lämna rapport efter det om intresse finns.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Re: Västra Ny sjukhus / Bona Mentalsjukhus

Inlägg av Saddam »

Hur ser det ut med skyltar och stängsel/staket? Är området öppet?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
LivingDeadGirl
Inlägg: 1
Blev medlem: lör 25 mar 2017, 21:04

Re: Västra Ny sjukhus / Bona Mentalsjukhus

Inlägg av LivingDeadGirl »

Var där 18 mars.
Körde vänster vid gamla fotbollsplanen. kollade aldrig in byggnaderna till höger, misstänker att de är bebodda.
Det gamla dagiset på kullen är bebott av privatpersoner. Huvudhuset kommer man in i via en öppen dörr. Huset till höger (när du står med ryggen mot huvudhuset) kommer du också in i. Inte i det till höger.
Gympasalen finns ett hål i en dörr du kan ta dig in i. Den gamla matsalen är låst. Det går att klättra upp på en av balkongerna och sedan hoppa in genom en trasig altandörr.

Ingen dök upp, alla byggnader var övergivna. Dock hade de rivit ut mycket, som gamla toaletter och ställt i entrén i huvudhuset. Det såg ut som att de hade tänkt att hämta det i alla fall.
Esteban64
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 04 apr 2017, 10:45

Re: Västra Ny sjukhus / Bona Mentalsjukhus

Inlägg av Esteban64 »

Besökte stället av en slump, bara en byggnad som det gick att komma in i. Verkar som koppar/metall rensare gjort sitt jobb väl där...............Dom gamla byggnaderna gick dessvärre inte att komma in i, dörrarna var rejält förskruvade. Frågan är hur det ser ut innanför...................kände mig dock rätt kontrollerad av boende runt om. Det verkar som dom flesta gamla sanatorium övervakas av folk runt om eller har jag fel?
Skriv svar