Nu går fasta i himmelen in.... Säter

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

sökaren
Inlägg: 10
Blev medlem: sön 17 jan 2010, 16:46

Inlägg av sökaren »

Någon som har aktuell status för att ta sig in? Jag menar.... eftersom jag är vig som ett kylskåp :(
jonas1991
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 02 feb 2012, 23:04

Inlägg av jonas1991 »

Var där på ett litet besök igår! Går fortfarande att ta sej in genom "fönstret" på vänster sida om huvudentrén sålänge man inte är rädd för att krypa några meter, ja är 195 cm och 100 kg och de va lite tajt just genom öppningen!! Tyvärr är de helt totalförstört och klotter överallt men ändå helt klart värt ett besök!! ;) riktigt mäktig byggnad!!
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

Status för någon vecka sedan: De har satt upp ett anslag att man inte får besöka stället och att det är kommunen som kan ge tillstånd. Vidare är båda krypgluggarna barrikerade med diverse rivningsrester (troligen inte från Fasta) men den ena går att åla sig in i om man vill.

Den mycket osäkra klättervägen finns kvar, åtminstone på utsidan.
Gutenisse
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 12 dec 2008, 19:16

Inlägg av Gutenisse »

Var där idag och och det gick både att krypa in, till vänster om entrén, och genom att klättra över muren på baksidan, vilket jag själv valde. Finns hjälpmedel både på ut- och insidan, så det var inga större problem att klättra över.

Tyvärr är det förstört och nerklottrat överallt, men helt klart värt ett besök!

Bilder från mitt besök finns på min hemsida, om någon är intresserad av att se hur det ser ut i dagsläget.
Bengiz
Inlägg: 155
Blev medlem: mån 21 jun 2010, 20:44
Kontakt:

Inlägg av Bengiz »

Fina bilder Gutenisse
Gjorde själv återbesök i söndags. Instämmer att det var väldigt sönderslaget och nerklottrat. Har hänt mycket sen jag var där för nåt år sen.
Ålade in genom en av flera öppningar till källaren (lite trångt med kameraväska och stativ) och tog den spännande repstege/sänggaveln över muren ut igen.
Passa på att fota för snart verkar det vara för sent.
Trapphus.jpg
Korridor.jpg
Badrum 1.jpg
Penthouse.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av 2 Bengiz, redigerad totalt 0 gång.
Gutenisse
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 12 dec 2008, 19:16

Inlägg av Gutenisse »

[quote=""Bengiz""]Fina bilder Gutenisse
Gjorde själv återbesök i söndags.
[/quote]

Tack detsamma Bengiz! Gillar speciellt din korridorbild där du hukat dig ner. Riktigt snyggt!
Användarvisningsbild
mikael82karlsson
Inlägg: 208
Blev medlem: ons 03 apr 2013, 15:15
Kontakt:

Inlägg av mikael82karlsson »

Var där i Onsdags, rörde sig mycket folk i området :mad: Blev bara bilder utifrån men det får duga för tillfället: https://www.flickr.com/photos/mikael82karlsson/sets/
You don't take a photograph, you make it
Skriv svar