Broby Sanatorium

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Junkman
Inlägg: 202
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 13:42

Inlägg av Junkman »

[quote=""Tobbe Arnesson""]Hela detta inlägg är meta-OT och rör inte Broby, men det verkar ändå behöva skrivas.

Vi backar bandet till inlägg #315, där påpekar Grishnac att tråden handlar om ett sanatorium och inte ett mentalsjukhus. Detta efter att jpkrax och onord gett exempel på vård som skedde på mentalsjukhus. I inlägget citeras onord som var först att dra in exempel från mentalvården.

onord kommer då med inlägg #316 som jag inte förstår hur mycket jag än läser inlägg #303 som det hänvisas till (som handlar om sanatorier och hur det kan ha varit på dessa förr i tiden). Det verkar mest förvirrat?

Grishnac verkar inte heller förstå och ber om ett förtydligande i #321.

I inlägg #322 skriver onord med i mitt tycke aggressivt språk och undrar vad en av forats moderatorer har för rätt att påtala att det hamnat Off Topic med en luddig hänvisning om överkategorin sjukhus i en tråd om ett specifikt sanatorium. Återigen i mitt tycke rätt förvirrat.

I inlägg #324 undrar Grishnac vad onord "yrar om" med en tydlig förklaring. Säkerligen med lättsam ton men jag kan förstå om hen är lite irriterad då det hela hamnat rätt off topic vid det här laget.

Sen kommer onord i inlägg #325 med rätt bitska ord att hen faktiskt varit off topic och slutar med martyrsången och något än mer förvirrat om tjuvnyp.



Och här kom ytterligare en martyrsång, fast först efter ytterligare något förvirrat jag inte begriper.




Jag har svårt att ta dig på allvar, men om du gjorde det skulle jag gå tillbaka och se om jag varit otydlig någonstans.

Jag skulle i vart fall inte gå till angrepp mot en moderator och hota lämna stället. Nu vet jag inte hur det här forat drivs, men jag är ändå ganska säker att du kan få tillbaka hela din medlemsavgift om du faktiskt gör allvar av dina "hot". ;)

Och som seden bjuder när någon hotar lämna ett forum: Se upp så inte dörren träffar dig i arslet på väg ut! :p [/quote]

AAAAHHHHHH, du menar att moderatorerna ALLTID har rätt.................SUCK! :p
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

[quote=""Junkman""]AAAAHHHHHH, du menar att moderatorerna ALLTID har rätt.................SUCK! :p [/quote]

Nu sitter du och yrar!

;)
onord
Inlägg: 86
Blev medlem: ons 20 jan 2010, 14:15

Inlägg av onord »

[quote=""Tobbe Arnesson""]Nu sitter du och yrar!

;) [/quote]


Har man kvalat in som MOD då bör man ha så mycket i bagaget att man kan läsa, och inte uttrycka sig hur som helst.
På samma sätt som om personalen på Ica skulle uttrycka sig nedsättande eller liknande skulle du anse att det var ett bra sätt som REPRESENTANT för Ica.. eller denna sidan?
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

Ännu mer OT:

Jag är väldigt bra på att läsa. Jag är dessutom rätt bra på att läsa även dålig svenska, men vad onord skriver är för mig i flera fall en gåta. Go figure.

Analogin med anställd personal och de som viker sin fritid åt att driva ett forum för allas gagn är väldigt haltande. Jag har själv varit forumadmin och det är ingen tacksam position, speciellt inte när det kommer medlemmar med krav på hur en gratistjänst ska fungera och drivas (eller än värre rena rättshaverister).

Nu ska jag inte skriva mer i det här ämnet då det knappast leder till något konstruktivt, även om det säkert kommer klia i fingrarna. Det här har ju potential att bli episkt! :D


All cred till alla som driver det här forat förresten, tack! :)
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""onord""]Har man kvalat in som MOD då bör man ha så mycket i bagaget att man kan läsa, och inte uttrycka sig hur som helst.
På samma sätt som om personalen på Ica skulle uttrycka sig nedsättande eller liknande skulle du anse att det var ett bra sätt som REPRESENTANT för Ica.. eller denna sidan?[/quote]

Jag kan tyvärr inte påstå att jag har kvalificerat mig för en moderatorsposition här genom personliga egenskaper på något vis, tvärtom är jag lika full med fel och brister som någon annan på detta forum. Att jag är moderator kommer sig bara av att jag en gång i tiden var med och drog igång detta projekt.

Jag har heller inte agerat i den här dispyten i egenskap av moderator utan deltagit i diskussionen som alla andra och det har heller inte varit min mening att vara näsvis.
Jag är däremot förvirrad av meningsutbytet då jag åtminstone trodde att jag replikerade på ett inlägg som behandlade en annan sorts vård ån den som bedrevs inom väggarna på den byggnad som tråden behandlar - det var inte en smäll på fingrarna om att inte gå OT vilket vi här på forumet anser oss vara ganska liberala med.

Jag kan ännu inte riktigt förstå dispyten och vad som tog så illa, någon annan som är mer klarsynt får gärna förklara det för mig.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
onord
Inlägg: 86
Blev medlem: ons 20 jan 2010, 14:15

Inlägg av onord »

Grishnac
Jag skrev ett inlägg om SJUKHUS = där det bedrivs VÅRD i alla de former, inget speciellt hus/rum

Du valde ut en bit att påpeka om att hålla isär begrepp, när jag frågade vad du menade med det då rullade det vidare med vem som yrar.. är det klart nog?
Junkman
Inlägg: 202
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 13:42

Inlägg av Junkman »

[quote=""onord""]Grishnac
Jag skrev ett inlägg om SJUKHUS = där det bedrivs VÅRD i alla de former, inget speciellt hus/rum

Du valde ut en bit att påpeka om att hålla isär begrepp, när jag frågade vad du menade med det då rullade det vidare med vem som yrar.. är det klart nog?[/quote]
Står på din sida 100% Moderatorn borde besöka "Övergivna platser" (Facebook) och lära sig av trevliga "Buffan" o company hur fan man beter sig som moderator! Allt färre besöker den här sidan dom få som är kvar borde man vara rädda om! Några mycket bra personer har tyvärr fått nog av otrevligheter och lämnat den här "sidan" :mad:
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Junkman""]Står på din sida 100% Moderatorn borde besöka "Övergivna platser" (Facebook) och lära sig av trevliga "Buffan" o company hur fan man beter sig som moderator! Allt färre besöker den här sidan dom få som är kvar borde man vara rädda om! Några mycket bra personer har tyvärr fått nog av otrevligheter och lämnat den här "sidan" :mad: [/quote]

Jo då jag har besökt den också, det är ju samma person som ligger bakom den som den här, men det känner du väl till? Gillar man den bättre så hänger man så klart där - men du ser ju inte riktigt ut att ha lämnat detta ställe helt?
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""onord""]Grishnac
Jag skrev ett inlägg om SJUKHUS = där det bedrivs VÅRD i alla de former, inget speciellt hus/rum

Du valde ut en bit att påpeka om att hålla isär begrepp, när jag frågade vad du menade med det då rullade det vidare med vem som yrar.. är det klart nog?[/quote]

Du skrev ett inlägg som började med sjukhus och längst ned tog upp vårdformer som användes inom psykiatrin. I en tråd om ett sanatorium i en diskussion där man talar om och framhäver dom omänskliga förhållanden som vissa hävdar fanns inom sjukvården och andra hävdar nog var vanligare inom mentalvården än inom vården av TBC patienter. Därav valde jag att påpeka att man bör hålla isär begreppen mentalvård och sanatorium.

Vari ligger det olämpliga i mitt påpekande?
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

Följer detta med spänning, en diskussion om ingenting som hamnade snett från början av en person som skrev i fel tråd.

Vad skall man med tv till.... :D
Skriv svar