Broby Sanatorium

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""onord""]Du skrev inlägg 303 i denna tråden.. tappade den för att det blev ny sida?[/quote]

Ja? Det ligger kvar några sidor tillbaka......
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
onord
Inlägg: 86
Blev medlem: ons 20 jan 2010, 14:15

Inlägg av onord »

[quote=""Grishnac""]Ja? Det ligger kvar några sidor tillbaka......[/quote]

Och det gör det mer rätt att påpekar OT?.. Vill du vara vänlig att förklara vad du tänkte med ditt inlägg om att hålla isär begreppen SJUKHUS innefattat ALL vård
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

[quote=""onord""]Vård på tex "Dårhus" kunde bestå av VARMA/kalla bad osv.. är det någon som verkligen tror på att de som ordinerade / utförde de baden med spänduk över inte visste att personerna i det skållheta/isbadet plågades?[/quote]

Det fanns säkerligen ett gäng sadister, men jag har svårt att föreställa mig att vårdpersonalen gjorde något de inte trodde var för patientens bästa.

Med all säkerhet gör vi även idag saker som framtida glada amatörer kommer titta snett på...
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""onord""]Och det gör det mer rätt att påpekar OT?.. Vill du vara vänlig att förklara vad du tänkte med ditt inlägg om att hålla isär begreppen SJUKHUS innefattat ALL vård[/quote]

Men nu vet jag inte vad du yrar på om......mitt inlägg du hänvisar till referar till en upplevelse på ett sanatorium precis som det tråden handlar om och exemplet jag kommenterade behandlade mentalvård - vilket alltså INTE bedrevs på sanatorium. Utveckla gärna vad du menar.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
onord
Inlägg: 86
Blev medlem: ons 20 jan 2010, 14:15

Inlägg av onord »

[quote=""Grishnac""]Men nu vet jag inte vad du yrar på om......mitt inlägg du hänvisar till referar till en upplevelse på ett sanatorium precis som det tråden handlar om och exemplet jag kommenterade behandlade mentalvård - vilket alltså INTE bedrevs på sanatorium. Utveckla gärna vad du menar.[/quote]

OM du skulle vilja vara så vänlig och läsa en gång till och ta på dig ett par andra glasögon så skulle du inse att mitt inlägg handlar om attityder inom vården och om hur det var då OAVSETT vilken typ av vård.. läs resten av inlägg före och efter och du kommer nog att se att andra inte delar din läsning

Är det den typen av attityd man vill ha på detta forumet så är jag nog på väg bort härifrån så kan de som gillar att försöka sig på billig tjuvnyp få roa sig utan mig!
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""onord""]OM du skulle vilja vara så vänlig och läsa en gång till och ta på dig ett par andra glasögon så skulle du inse att mitt inlägg handlar om attityder inom vården och om hur det var då OAVSETT vilken typ av vård.. läs resten av inlägg före och efter och du kommer nog att se att andra inte delar din läsning

Är det den typen av attityd man vill ha på detta forumet så är jag nog på väg bort härifrån så kan de som gillar att försöka sig på billig tjuvnyp få roa sig utan mig![/quote]

Ta och skärp dig nu, jag kommenterade ett inlägg som tog upp mentalvård eftersom det vi diskuterade var om den påstått hårda miljön på sanatorium och inlägget tog upp mentalvård och vårdformer som applicerades på mentalpatienter. Du får ta och lugna ner tonen lite grann och inte bli så upphetsad för att någon säger emot.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
fredrik
Inlägg: 245
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 00:41

Inlägg av fredrik »

Nu börjar det likna något, man har ju saknat det där att det hettar till lite på forumet :)
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

[quote=""onord""]Är det den typen av attityd[/quote]

Jag ser bara en skribent som har ovanlig attityd i den här tråden... Räkna till tio och fundera om all känsla du läser in i texten faktiskt finns där.
onord
Inlägg: 86
Blev medlem: ons 20 jan 2010, 14:15

Inlägg av onord »

[quote=""Tobbe Arnesson""]Jag ser bara en skribent som har ovanlig attityd i den här tråden... Räkna till tio och fundera om all känsla du läser in i texten faktiskt finns där.[/quote]

Vad gillar du om jag börjar skriva om att du sitter och yrar?...

Det finns bra och mindre bra sätt att uttrycka sig och är det den typen av inlägg som är den som önskas här.. då kan ni roa er med det i er egen bubbla
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

Hela detta inlägg är meta-OT och rör inte Broby, men det verkar ändå behöva skrivas.

Vi backar bandet till inlägg #315, där påpekar Grishnac att tråden handlar om ett sanatorium och inte ett mentalsjukhus. Detta efter att jpkrax och onord gett exempel på vård som skedde på mentalsjukhus. I inlägget citeras onord som var först att dra in exempel från mentalvården.

onord kommer då med inlägg #316 som jag inte förstår hur mycket jag än läser inlägg #303 som det hänvisas till (som handlar om sanatorier och hur det kan ha varit på dessa förr i tiden). Det verkar mest förvirrat?

Grishnac verkar inte heller förstå och ber om ett förtydligande i #321.

I inlägg #322 skriver onord med i mitt tycke aggressivt språk och undrar vad en av forats moderatorer har för rätt att påtala att det hamnat Off Topic med en luddig hänvisning om överkategorin sjukhus i en tråd om ett specifikt sanatorium. Återigen i mitt tycke rätt förvirrat.

I inlägg #324 undrar Grishnac vad onord "yrar om" med en tydlig förklaring. Säkerligen med lättsam ton men jag kan förstå om hen är lite irriterad då det hela hamnat rätt off topic vid det här laget.

Sen kommer onord i inlägg #325 med rätt bitska ord att hen faktiskt varit off topic och slutar med martyrsången och något än mer förvirrat om tjuvnyp.

[quote=""onord""]Det finns bra och mindre bra sätt att uttrycka sig och är det den typen av inlägg som är den som önskas här.. då kan ni roa er med det i er egen bubbla[/quote]

Och här kom ytterligare en martyrsång, fast först efter ytterligare något förvirrat jag inte begriper.


[quote=""onord""]Vad gillar du om jag börjar skriva om att du sitter och yrar?...[/quote]

Jag har svårt att ta dig på allvar, men om du gjorde det skulle jag gå tillbaka och se om jag varit otydlig någonstans.

Jag skulle i vart fall inte gå till angrepp mot en moderator och hota lämna stället. Nu vet jag inte hur det här forat drivs, men jag är ändå ganska säker att du kan få tillbaka hela din medlemsavgift om du faktiskt gör allvar av dina "hot". ;)

Och som seden bjuder när någon hotar lämna ett forum: Se upp så inte dörren träffar dig i arslet på väg ut! :p
Skriv svar