Broby Sanatorium

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

onord
Inlägg: 86
Blev medlem: ons 20 jan 2010, 14:15

Inlägg av onord »

Jag ger upp, vill man inte förstå då framstår man som .. den som inte ville förstå för att så skulle det vara... den som uttryckte sig som .. just.. så .. lämnar tråd och ev aktivitet på detta forum då mitt sätt att läsa/skriva inte har samma norm som man tydligen vill ha här..
Att det var en MOD brydde jag mig inte på innan det gått för långt..
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""onord""]Jag ger upp, vill man inte förstå då framstår man som .. den som inte ville förstå för att så skulle det vara... den som uttryckte sig som .. just.. så .. lämnar tråd och ev aktivitet på detta forum då mitt sätt att läsa/skriva inte har samma norm som man tydligen vill ha här..
Att det var en MOD brydde jag mig inte på innan det gått för långt..[/quote]

Kliv av pipan och väx upp. Klarar du inte att bli motsagd så har du större problem än ett forum på nätet. Läs igenom det du har skrivit och återkom när du har varvat ned, eller skippa det. :)
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""onord""]Jag ger upp, vill man inte förstå då framstår man som .. den som inte ville förstå för att så skulle det vara... den som uttryckte sig som .. just.. så .. lämnar tråd och ev aktivitet på detta forum då mitt sätt att läsa/skriva inte har samma norm som man tydligen vill ha här..
Att det var en MOD brydde jag mig inte på innan det gått för långt..[/quote]

Ok, jag då lämnar vi det därhän, någonstans brast kommunikationen och jag har tyvärr inte insett vart även om jag faktiskt gett mig själv en ärlig chans att komma till insikt.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Fyller på med några bilder, de två första är tagna med mobilkameran:
BildBild
BildBild
BildBild
Bild
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Aldrig varit där men vad vackert det måste ha varit en gång. Fina bilder Saddam. Aldrig mer kommer man att bygga hus i denna storlek och i denna kvalite.

Måste snabb titta igenom sanatorietråden igen och se vilka som finns kvar och i vilket skick
Slim Krim
Inlägg: 50
Blev medlem: ons 28 okt 2009, 13:01

Inlägg av Slim Krim »

Kommer man fortfarande in på stället? Eller är där folk som bevakar det? Jag hade velat komma in där en sista gång innan det blir vad det nu ska bli av det. Och eventuellt känna vad andra har känt där inne. Låter väldigt spännande tycker jag. :)
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Snygga bilder Saddam, vi var ju där för några år sen, har inte blivit fler för min del men jag måste säga att det var ett av de bästa ställena som jag sett.
Var iofs på ett återbesök ett bra tag efter men var då bara inne i barnpaviljongen.
Det ju kul att man har planer för det men samtidigt synd att det inte får fortsätta förfalla.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Slim Krim""]Kommer man fortfarande in på stället? Eller är där folk som bevakar det?[/quote]
Det gick att ta sig in ganska så smidigt. Det lokala "byagardet" håller koll på byggnaderna, skriver upp registreringsnummer och ringer efter hjälp(sägs det).

Läste för ett tag sedan att det dykt upp skyltar med texten "Privat område!" precis innan rondellen uppe vid huvudbyggnaden men dessa skyltar är kanske nersparkade då vi inte såg några alls...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Jaså, är vi spökjägare... det hade jag ingen aning om.

www.nsk.se - Spökjägare bryter mot lagen
"BROBY. Långväga besökare kommer till Broby och tar sig utan tillstånd in i det gamla sjukhusets lokaler. De är på jakt efter – spöken.
– De som tar sig in gör ju sig skyldiga till en brottslig handling, säger Brobypolisen Rolf Paimensalo.
"
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

[quote=""Saddam""]Jaså, är vi spökjägare... det hade jag ingen aning om.

www.nsk.se - Spökjägare bryter mot lagen[/quote]

Hehehe! Broby borde iofs glädjas lite åt långväga besökare, känns inte som de har så många turistmagneter i övrigt... marknaden då kanske...
"Jag frågade vart de skulle och de sa att de skulle på spökjakt vid sanatoriet. Det var runt tio personer från Laholm."

Edit: Förresten, jag gillar dina nya bilder skarpt Saddam. Det är tråkigt att det blivit sönderslaget men jag tycker personligen bättre om detta mer förfallna tillstånd (flagnande färg etc) än hur det var i början, när det mest såg ut som en tom byggnad och det fortfarande fanns visst hopp för den.
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Skriv svar