Sjukhem

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
NoFace
Inlägg: 208
Blev medlem: tis 24 feb 2009, 20:35

Sjukhem

Inlägg av NoFace »

Tänkte som ny på forumet lämna ett första bidrag. Ett sjukhem i mina hemtrakter.
Alla fönster, utom ett litet på övervåningen, var ordentligt förspikade. Därför var det helt becksvart i hela huset och jag hade ingen lampa alls med. Fick köra helt med blixt (blir platt). Golvet helt belamrat och det var bara genom att blixtfota min väg framåt och sedan se på displayen som jag kunde se var jag skulle kliva. Mellan bilderna såg jag inte ett dugg. Eftersom jag alltså egentligen inte såg någonting (mer än vad som fastnade på bild) har jag säkert missat många intressanta detaljer.
När jag med den navigationsmetoden kommit längst bort i byggnaden (från utgången räknat) upptäckte jag en källartrappa. Tänkte fota mej ner för den när en dörr plötsligt blåste igen någonstans i huset. Plötsligt blev det lite olustigt och jag bestämde mej för att lämna källaren till en annan gång.
Får ta och skaffa mej lite bättre utrustning tror jag. Både belysning och vidvinkel

http://www.pixbox.se/alb1025863
Användarvisningsbild
Decay
Inlägg: 87
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 16:04
Kontakt:

Inlägg av Decay »

Snyggt jobbat, och skön navigationsmetod du har lärt oss :D
Stället verkar vara välkänt av traktens klåfingriga ungar. Kan du berätta mer om historian bakom sjukhemmet, hur länge det stått tomt mm?

Tar gärna emot ett PM om var det ligger ;)
http://decay.pixbox.se/

Underskatta aldrig dina medmänniskors dåliga smak.
Användarvisningsbild
NoFace
Inlägg: 208
Blev medlem: tis 24 feb 2009, 20:35

Inlägg av NoFace »

Huset byggdes på 1880 talet och har tjänstgjort som pensionat,vilohem (vad är eg det?) och sjukhem. Stängdes för 3 år sedan. HSB funderar på att köpa det för att ånyo driva sjukhem. Om inte ungarna vält allt som kunnat vältas hade det gått att se hur det hela fungerat lite bättre. Finns dock fortfarande orörda rum med sängar och madrasser som väntar på en ensam nattvandrare som inte orkar gå hem. Lite kusligt...åhh det fanns gott om pillerburkar att lugna sig med
Senast redigerad av 1 NoFace, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Decay
Inlägg: 87
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 16:04
Kontakt:

Inlägg av Decay »

Låter ju praktiskt att kunna övernatta när man e på UE.
http://decay.pixbox.se/

Underskatta aldrig dina medmänniskors dåliga smak.
Användarvisningsbild
NoFace
Inlägg: 208
Blev medlem: tis 24 feb 2009, 20:35

Inlägg av NoFace »

Tittade på några stycken och de verkade visa resebilder från medelhavet eller liknande. Men så låg det röntgenbilder också - oklart vad de visade
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

Trevligt ställe, fina bilder! Kul att så mycket ändå fanns kvar, synd dock på all röran
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

Någon aning om varför det ännu inte är urflyttat efter snart 4 år? Har man lagt platsen i träda eller fanns det ingen som gjorde anspråk på alla pinaler?
Användarvisningsbild
NoFace
Inlägg: 208
Blev medlem: tis 24 feb 2009, 20:35

Inlägg av NoFace »

Nej tyvärr. jag är inte införstådd med historien och det går inte enkelt att googla fram mer fakta. Vill man veta mer får man fråga kommunen antar jag.

Alla patientrum var egentligen tömda och städade utom ett. Man får känslan av att när den sista lämnade så stängde man och drog. Ingen anhörig verkar ha brytt sig. Den sista patientens rum är personligt och rörande med vita lite barnsliga skåp med påklistrade blommor. Korrespondens, böcker och kläder ligger spritt. Av brev och litteratur att döma ställdes stort hopp till vår herre.
Skriv svar