Åmmeberg?

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

joel@mfed
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:19

Åmmeberg?

Inlägg av joel@mfed »

Jag läste en tråd här nyligen om Åmmeberg strax norr om Zinkgruvan.
Är det nån som har koll på om det finns nått sevärt där eller med omnejd?
Jag har läst lite grann, men inte hittat nått konkret direkt, vart dock tagen när jag läste att mopedhuligan hade sett nått med igenspikade fönster :D
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""joel@mfed""]Jag läste en tråd här nyligen om Åmmeberg strax norr om Zinkgruvan.
Är det nån som har koll på om det finns nått sevärt där eller med omnejd?
Jag har läst lite grann, men inte hittat nått konkret direkt, vart dock tagen när jag läste att mopedhuligan hade sett nått med igenspikade fönster :D [/quote]

Nah, jag åkte tillbaka och fann det ganska livaktigt. Jag måste ha rört ihop det med nån annan by i krokarna.Eller om dom har rivit nåt som var öde då jag var där första gången. Det jag tänkte på var så länge sen att jag inte tordes lita minnet (och det var ju rätt...) så jag tog upp frågan här. Men det är inget att rekommendera.
joel@mfed
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:19

Inlägg av joel@mfed »

Ok så kan det bli ibland ;)
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""mopedhuligan""]
. . .
Jag måste ha rört ihop det med nån annan by i krokarna
. . .
[/quote]
Lätt hänt... men det går ju att "rätta till"... du kanske hittar rätt by någon gång du är ute och kör.
phoebe81
Inlägg: 8
Blev medlem: ons 05 aug 2015, 13:02

Inlägg av phoebe81 »

Jag åker ofta igenom Åmmeberg och bodde tillochmed i Åmmerberg några månader för inte så länge sen. Det finns inte så mycket övergivet i Åmmeberg. Det finns nog säkert några övergivna stugor i skogarna runt omkring, men så mycket mer är det nog inte. Gamla kontoret är ju rätt så övergivet med tanke på att ägaren inte bryr sig om det överhuvudtaget och det bara står & förfaller.

Han ägde även några hyreshus förut, men dom har han sålt som tur är. Eftersom att han inte renovera och underhöll lägenheterna åt sina hyresgäster. En kompis till mig bodde i en av lägenhetshusen och hon märkte efter ett tag att det var mögel och han brydde sig inte dugg om att göra något åt saken. Hon flyttade strax efter det.
Skriv svar