Buketten-huset har ny ägare

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
wildhack
Inlägg: 380
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 09:54
Kontakt:

Buketten-huset har ny ägare

Inlägg av wildhack »

Jag hade vägarna förbi Eskilstuna i helgen och stannade till vid Buketten-huset för att plåta lite.

Det var ett gäng arbetare där och jag träffade en man av utländsk härkomst (men som pratade mkt bra svenska) som visade sig vara den nya ägaren, sedan en vecka tillbaka. Han var lite misstänksam först men jag förklarade det här med ruinfoto etc, så vi kom att prata om huset och han tog mig på en rundtur.

Han hade betalt en bråkdel av det pris som angavs i Blocket-annonsen, och har planer på att göra något slags seniorboende av stället - och verkade väl medveten om vilket arbete han gett sig in på...

Jag fick plåta lite också om jag lovade inte la upp några bilder på nätet. Han trodde att det accelererade sabbet och plundrandet på senare tid berodde på Blocket-annonsen, och var inte medveten om kapitlet i Jans bok och alla omnämnanden på UE-forum, som väl också bidragit till att det kommit till allmän kännedom.

Det var kul att få se det lite uppröjt; de hade fått ut all bråte på golven och tömt poolen - som visade sig vara rejält djup i ena änden, dykbar faktiskt. De höll på att avverka alla buskage runtomkring så det skall bli svårare för plundrare att härja där ostörda.

Tiden får väl utvisa om han ror det där i hamn, eller om vi får ett renoverat Buketten-hus att besöka om några år igen ;-)
Användarvisningsbild
Nanna
Inlägg: 99
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 11:39
Kontakt:

Sv: Buketten-huset har ny ägare

Inlägg av Nanna »

Skulle verkligen vara roligt att se ett levande Buketten. Så hoppas genomför det.
Tyvärr kan det väl inte vara mycket av bostadsdelen som går att behålla. Tycker det var väldigt blött överallt när jag var där.
Men jag är iofs ingen byggarbetare heller... :)
Tomt & Öde
Inlägg: 290
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 22:05
Kontakt:

Inlägg av Tomt & Öde »

Låter helt otroligt!
Måste bli billigare att bygga nytt... Det mesta av bo-delen är ju fuktskadat...
Centrala Sverige - http://www.tomtochode.se
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

Också skeptisk. Ær det en scam?
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

Det ska bli spännande att se var detta bär av, hade faktiskt varit kul att se de i sin praktfulla skrud.
Annars blir de kanske som ni säger, ett nyrenoverat objekt att besöka om några år..
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
Alien
Inlägg: 169
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 04:32

Inlägg av Alien »

Är det samma hus som kallas "Lyxvillan" ?

Annonsen på blocket finns iaf. kvar:
http://www.blocket.se/vi/16919130.htm?ca=9_s
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

[quote=""Alien""]Är det samma hus som kallas "Lyxvillan" ?

Annonsen på blocket finns iaf. kvar:
http://www.blocket.se/vi/16919130.htm?ca=9_s[/quote]

Nog är det samma allt.
Kanske bara så att de missat att ta bort annonsen? eller är det någon som bara åkt dit å börjat skrota runt för skojs skull och i tron att ingen ska märka att de inte äger stället? ;)
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
Alien
Inlägg: 169
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 04:32

Inlägg av Alien »

[quote=""kristofer""]Nog är det samma allt.
Kanske bara så att de missat att ta bort annonsen? eller är det någon som bara åkt dit å börjat skrota runt för skojs skull och i tron att ingen ska märka att de inte äger stället? ;) [/quote]

haha, kan vara så ;)

Fan, jag trodde stället låg någon helt annan stans, jag har inte ens en timmas bil dit ...
Tror fan jag ska åka dit idag ... kan ju vara värt att besöka innan (om) någon bygger om det eller sätter staket runt det... enda problemet är att jag inte hittar Borsöknasjön på kartan ...

Nån som har en eniro eller hitta.se bild på/till stället ?
Användarvisningsbild
Nanna
Inlägg: 99
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 11:39
Kontakt:

Sv: Buketten-huset har ny ägare

Inlägg av Nanna »

Sök på Borsökna så är det inte alls svårt att hitta.

Det stämmer att ägaren heter Bengt med eller?
Användarvisningsbild
Alien
Inlägg: 169
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 04:32

Inlägg av Alien »

[quote=""Nanna""]Sök på Borsökna så är det inte alls svårt att hitta.

Det stämmer att ägaren heter Bengt med eller?[/quote]

Japps, men det är inte samma Bengt som byggde huset..
Skriv svar