Buketten-huset har ny ägare

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""benkar""]Det var som fan, någon som är där och bankar och sågar, kanske en CD-spelare som spelar inspelat ljud i all oändlighet[/quote]
Bra försvarsmetod mot objudna gäster så som utforskare... :D
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Topcom
Inlägg: 849
Blev medlem: fre 19 dec 2008, 02:22
Kontakt:

Inlägg av Topcom »

[quote=""Saddam""]Bra försvarsmetod mot objudna gäster så som utforskare... :D [/quote]

Lilla damen med hunden garanterade att byggubbarna var äkta vara i alla fall :D
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""CB Milton""]Eller åtminstone zombies vilket de har blivit av allt mögel i huset[/quote]

Läskigt ställe det där, mögel kan göra konstiga saker med vanligt folk :mad:

Skrämmande när man tänker efter, men "Madonna-fönstret" var vackert i alla fall... :)

/B
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
einsteintiina
Inlägg: 406
Blev medlem: sön 18 okt 2009, 16:48
Kontakt:

Inlägg av einsteintiina »

[quote=""wildhack""]Jag hade vägarna förbi Eskilstuna i helgen och stannade till vid Buketten-huset för att plåta lite.

Det var ett gäng arbetare där och jag träffade en man av utländsk härkomst (men som pratade mkt bra svenska) som visade sig vara den nya ägaren, sedan en vecka tillbaka. Han var lite misstänksam först men jag förklarade det här med ruinfoto etc, så vi kom att prata om huset och han tog mig på en rundtur.

Han hade betalt en bråkdel av det pris som angavs i Blocket-annonsen, och har planer på att göra något slags seniorboende av stället - och verkade väl medveten om vilket arbete han gett sig in på...

Jag fick plåta lite också om jag lovade inte la upp några bilder på nätet. Han trodde att det accelererade sabbet och plundrandet på senare tid berodde på Blocket-annonsen, och var inte medveten om kapitlet i Jans bok och alla omnämnanden på UE-forum, som väl också bidragit till att det kommit till allmän kännedom.

Det var kul att få se det lite uppröjt; de hade fått ut all bråte på golven och tömt poolen - som visade sig vara rejält djup i ena änden, dykbar faktiskt. De höll på att avverka alla buskage runtomkring så det skall bli svårare för plundrare att härja där ostörda.

Tiden får väl utvisa om han ror det där i hamn, eller om vi får ett renoverat Buketten-hus att besöka om några år igen ;-) [/quote]

Hmm... det var konstigt att du fick dig en rundtur. Vi var där för några veckor sen och fick verkligen inte gå in för ägaren då han tyckte att det inte fanns något att se där. Han var mest förbannad över att folk varit där och förstört, med tanke på att han hade visst hyrt stället i 12 års tid och försökt med upprustning men folk har bara varit in och haft sönder och förstört. Skum snubbe.
Användarvisningsbild
wildhack
Inlägg: 380
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 09:54
Kontakt:

Inlägg av wildhack »

[quote=""einsteintiina""]Hmm... det var konstigt att du fick dig en rundtur. Vi var där för några veckor sen och fick verkligen inte gå in för ägaren då han tyckte att det inte fanns något att se där. Han var mest förbannad över att folk varit där och förstört, med tanke på att han hade visst hyrt stället i 12 års tid och försökt med upprustning men folk har bara varit in och haft sönder och förstört. Skum snubbe.[/quote]
Jodå han gick på rejält då också om det där med sabotage etc som du nämner, och jag fick lova att inte lägga bilderna på Internet (lite inte på mig...).

Det var ju över ett år sedan det där, och de borde kommit en bra bit på väg med reparationerna nu så jag kan iofs förstå honom om han är frustrerad över att det fortfarande springer folk där och vill kika när det inte är det minsta öde längre.
Gunilla
Inlägg: 59
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 14:58

Inlägg av Gunilla »

Detta låter spännande...hade tankar på att se förödelsen i somras men sambon har nada intresse att se övergivet...synd... :(
Det får bli en annan gång...kanske kan be en av döttrarna då jag inte kör själv...
/G
Användarvisningsbild
einsteintiina
Inlägg: 406
Blev medlem: sön 18 okt 2009, 16:48
Kontakt:

Inlägg av einsteintiina »

[quote=""wildhack""]Jodå han gick på rejält då också om det där med sabotage etc som du nämner, och jag fick lova att inte lägga bilderna på Internet (lite inte på mig...).

Det var ju över ett år sedan det där, och de borde kommit en bra bit på väg med reparationerna nu så jag kan iofs förstå honom om han är frustrerad över att det fortfarande springer folk där och vill kika när det inte är det minsta öde längre.[/quote]

Hahah! "Lita inte på mig". Då vet jag det i fortsättningen ;)
Ja, dom har kommit en bit på vägen, men stället har väl fortfarande kvar sin charm. Fanns egentligen mycket gammlat kvar att se, men han var bara en surgubbe. Och lika bra att respektera hans önskemål. Dessutom har det ju ändå förlorat sin charm när stället inte alls var övergivet.
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""einsteintiina""]Hmm... det var konstigt att du fick dig en rundtur. Vi var där för några veckor sen och fick verkligen inte gå in för ägaren då han tyckte att det inte fanns något att se där. Han var mest förbannad över att folk varit där och förstört, med tanke på att han hade visst hyrt stället i 12 års tid och försökt med upprustning men folk har bara varit in och haft sönder och förstört. Skum snubbe.[/quote]

Han hade inte hyrt i 12 år i alla fall. Kolla artiklarna i Eskilstuna Kuriren i april 08, där utreddes ägarförhållandena fram tills dess med all önskvärd tydlighet.
Användarvisningsbild
einsteintiina
Inlägg: 406
Blev medlem: sön 18 okt 2009, 16:48
Kontakt:

Inlägg av einsteintiina »

[quote=""jornmark""]Han hade inte hyrt i 12 år i alla fall. Kolla artiklarna i Eskilstuna Kuriren i april 08, där utreddes ägarförhållandena fram tills dess med all önskvärd tydlighet.[/quote]

Det skulle inte förvåna mig om han ljög. Han sa en del andra saker också som var mindre trovärdiga. Bland annat påstod han att du varit först där och kastat en sten genom rutan och tagit dig in och sedan kallat stället för övergivet. Men det framkommer klart och tydligt på dina bilder att du knappast var den förste att gå in där. Skum snubbe, som sagt.
Skriv svar