Buketten-huset har ny ägare

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""mickej79""]Ingen som har något nytt om det här stället?
e ju verkligen intressant tråd.[/quote]

Jag har pratat med den nye ägaren. Det verkar vara en trevlig person, som förhoppningsvis lyckas med det han föresatt sig.

/Jan J
Användarvisningsbild
Topcom
Inlägg: 849
Blev medlem: fre 19 dec 2008, 02:22
Kontakt:

Inlägg av Topcom »

Hur har det gått med Buketten, hur ser läget ut våren 2011? Färdigrenoverat? Är det uppröjt i lagret bredvid?
Användarvisningsbild
Topcom
Inlägg: 849
Blev medlem: fre 19 dec 2008, 02:22
Kontakt:

Inlägg av Topcom »

Var förbi Buketten-huset som hastigast på väg hem till Västerås och tog några bilder. Konstaterar att man täckt för runt taket med mer eller mindre nya brädor. Brandplatsen bredvid var uppröjd men inte helt tom. Det stod flera husvagnar där, bakom villan samt på parkeringen. Det ser inte ut som så mycket händer, men de kanske jobbar mycket inomhus. Ja, ni får kolla bilderna :)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Reverend Raw
Inlägg: 191
Blev medlem: tis 16 dec 2008, 22:49

Inlägg av Reverend Raw »

[quote=""jornmark""]Faktiskt en fullständigt bisarr anklagelse.[/quote]

Jag påstods att ha tagit oskulden på en kvinna i Kramfors för 25 år sedan. Det var bara det att jag tog hon som sistaminuten ragg på fyllan för att jag visste att hon gett ett helt hockeylag klamydia för att vara garanterad ett nyp! Det måste ju vara en anklagelse i samma kaliber som att du skulle ha brutit dig in på buketten och påstått att det var öde!
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Skummar nya boken om grundarens liv. Hittar inget speciellt om huset. Men kan denna bild vara därifrån?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Elagabalus""]Skummar nya boken om grundarens liv. Hittar inget speciellt om huset. Men kan denna bild vara därifrån?[/quote]

Helt klart! Adressen stämmer och stilen på eldstaden i bakgrunden ser helt rätt ut vad jag minns från mitt besök......men det var ju väldigt länge sedan förstås.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Elagabalus""]Skummar nya boken om grundarens liv. Hittar inget speciellt om huset. Men kan denna bild vara därifrån?[/quote]

Utan tvekan! :)

http://www.benkar.se/glomdarum/galleri/ ... es/11.html

/B
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""Reverend Raw""]Jag påstods att ha tagit oskulden på en kvinna i Kramfors för 25 år sedan. Det var bara det att jag tog hon som sistaminuten ragg på fyllan för att jag visste att hon gett ett helt hockeylag klamydia för att vara garanterad ett nyp! Det måste ju vara en anklagelse i samma kaliber som att du skulle ha brutit dig in på buketten och påstått att det var öde![/quote]

Hahaha!
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""Elagabalus""]Skummar nya boken om grundarens liv. Hittar inget speciellt om huset. Men kan denna bild vara därifrån?[/quote]

Ja herregud, nog är det den öppna spisen. Man tror knappt sina ögon. I love it.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""benkar""]Utan tvekan! :)

http://www.benkar.se/glomdarum/galleri/ ... es/11.html

/B[/quote]

Underbar "före/efter" om man jämför din och min bild. Som kriget gått fram
Skriv svar