Gamla stationshuset i Hjortkvarn

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Jodine
Inlägg: 26
Blev medlem: lör 10 jan 2009, 17:00

Gamla stationshuset i Hjortkvarn

Inlägg av Jodine »

Hjortkvarn är sannerligen en avfolkningsbygd, och det finns otaliga tomma hus. Synd att inte föreviga dom medan de finns kvar, tänkte jag och tog en tripp när vi ändå skull hälsa på släkten. Börjar gör det gamla stationshuset, som därefter har varit bostadshus i olika omgångar, och frisersalong.

Bild

Tyvärr verkar hälften av bilderna försvunnit, men jag hittade några i min UE mapp, som ni kan titta på här.
Senast redigerad av 1 Jodine, redigerad totalt 0 gånger.
Jodine
Inlägg: 26
Blev medlem: lör 10 jan 2009, 17:00

Inlägg av Jodine »

Kanske ska lägga till bilderna på gamla affären, när jag ändå är igång. Dessa byggnader gick inte att komma in i eftersom någon använt de som förrådslokal.



Resten finns HÄR.
Senast redigerad av 1 Jodine, redigerad totalt 0 gånger.
Frazdrik
Inlägg: 68
Blev medlem: fre 14 aug 2009, 17:09

Inlägg av Frazdrik »

trevliga bilder i din pixbox! :) kul med lite närkebilder
Användarvisningsbild
einsteintiina
Inlägg: 406
Blev medlem: sön 18 okt 2009, 16:48
Kontakt:

Inlägg av einsteintiina »

Det där känner jag igen :)

Var inte alltför länge sedan vi var där en vända. Otroligt fint!
Of course I can keep secrets. It's the people I tell them to that can't keep them...

http://www.einsteintiina.com
Användarvisningsbild
Topcom
Inlägg: 849
Blev medlem: fre 19 dec 2008, 02:22
Kontakt:

Inlägg av Topcom »

Missade totalt att kolla in Hjortkvarn, vi hade ju bara Björnhammaren inställt i siktet. Förargligt! :confused:
Jodine
Inlägg: 26
Blev medlem: lör 10 jan 2009, 17:00

Inlägg av Jodine »

[quote=""Topcom""]Missade totalt att kolla in Hjortkvarn, vi hade ju bara Björnhammaren inställt i siktet. Förargligt! :confused: [/quote]

Jo, Hjortkvarn tänker man inte ofta på, alla hus finns lite längre in. Men både stationen och affärerna ligger rätt nära vägen. Apropå Björnhammar, jag visste inte ens att det var övergivet nu, var inte alls länge sedan jag var där, hade en vän som bodde där för inte så länge sedan. Synd att en hel by kan bli övergiven sådär. Hjortkvarn är nog tyvärr på samma väg.

Kul att ni gillar mina bilder iallafall :)
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar