Gamla skolan från ingenstans

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Norrhyttan
Inlägg: 348
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 14:54

Inlägg av Norrhyttan »

[quote=""Ingemar Johansson""]Men jag fann denna gamla saab v4 inställt i skogen där naturen gång har övertagit..

Bild[/quote]

Det där är ingen Saab V4.
Det är en Saab 92 med 2-cylindrig 2-taktsmotor. Årsmodell efter 1952 eftersom den har bagagelucka, men före 1956 eftersom den har delade stötfångare.
Det är aldrig för sent för en lycklig barndom
Användarvisningsbild
fransosen
Inlägg: 236
Blev medlem: ons 12 nov 2008, 10:46

Sv: Gamla skolan från ingenstans

Inlägg av fransosen »

Mycket trevligt fynd den skolan!
watoosh
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 06 mar 2010, 23:26

Inlägg av watoosh »

Var i hälsingland kan detta tänkas vara? vill du pricka ut det på en enirokarta eller vill du ha det för dig själv? :)
Användarvisningsbild
moraldk
Inlägg: 402
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 17:31

Sv: Gamla skolan från ingenstans

Inlägg av moraldk »

Otroligt fint fynd! Hoppas inga vandaler hittar dit!
"Det är lättare att be om ursäkt än att be om tillåtelse!"
Användarvisningsbild
Någonstans_i_Sverige
Inlägg: 12
Blev medlem: mån 10 nov 2008, 14:07

Sv: Gamla skolan från ingenstans

Inlägg av Någonstans_i_Sverige »

Riktigt fint ställe! Undrar också ungefär i vilka trakter i Hälsingland denna kan ligga?
Fikman
Inlägg: 52
Blev medlem: mån 15 mar 2010, 18:55

Inlägg av Fikman »

Vore kul hänga med när du ska dit nästa gång, bor ju rätt nära hälsingegränsen så kan väll dra ett pm
Ingemar Johansson
Inlägg: 124
Blev medlem: fre 13 nov 2009, 12:25

Inlägg av Ingemar Johansson »

Har fått otrolig många mail ang om denna skolan under en lång tid Så jag har efter en lång fundering och kan förstå att många vill besöka denna byggnad som man inte ser varje dag att kunna gör en tripp till skolan..

Men vad jag är mest orolig över att den besök av andra mäniskor utöver vi seriösa som är på forumet och att saker och ting försvinner...

Man få se hur man planera detta för bästa möjliga sätt..Kanske ID:Kontroll :rolleyes: för varje person...

Kanske då slutet på AUG

Ingo
Berget1
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 19 apr 2012, 08:42

Inlägg av Berget1 »

Jag är helt klart på att åka med dig!
Användarvisningsbild
pomada
Inlägg: 59
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 19:27

Inlägg av pomada »

Ja, du ska nog vara försiktig med att dela ut exakt position. Den kommer vandaliseras om det blir känt var det är.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Ingemar Johansson""]Har fått otrolig många mail ang om denna skolan under en lång tid Så jag har efter en lång fundering och kan förstå att många vill besöka denna byggnad som man inte ser varje dag att kunna gör en tripp till skolan..

Men vad jag är mest orolig över att den besök av andra mäniskor utöver vi seriösa som är på forumet och att saker och ting försvinner...

Man få se hur man planera detta för bästa möjliga sätt..Kanske ID:Kontroll :rolleyes: för varje person...

Kanske då slutet på AUG

Ingo[/quote]


Hör gärna av dig, jag skulle gärna försöka lägga ett besök till S-vall samtidigt då så kan man ta två smällar på flugan.....eller nåt.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Skriv svar