Gamla skolan från ingenstans

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Ingemar Johansson
Inlägg: 124
Blev medlem: fre 13 nov 2009, 12:25

Inlägg av Ingemar Johansson »

Under torsdagen hade jag vägarna förbi den gamla skolan i hälsingland..Så jag tänkte att jag svängde in den vägen bara för att kolla hur det såg ut nu eftersom det var ett tag sen.Till min förvåning så har det skett stölder ur denna skola.... :mad: Och det var väldigt rörigt inne och vad som är borta vet jag inte..Jag gick aldrig in utan titta in genom fönster på andra sidan vid läraringången..

Jag hade fått väldigt många mail ang om att dom ville komma och titta och fota..Jag sade i från flera gånger ..Men tills slut sa jag att jag kan tänkta mej att visa skolan under aug månad kring 25-30:e

Grund av detta så kommer jag inte att göra det och ni som vill besöka skolan kan söka sej fram presis som alla andra gör som

Är jävligt synd måsta man säga..Så att hitta ställen via forumet är nu ingen hemlighet längre..Så det är lika bra att man noterar var det ligger och ort för det hittas ändå...
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Mycket trist höra, finns tyvärr för mycket folk, av alla kategorier, som förstör vackra platser, i jakt på byggmaterial, historiska prylar osv osv, stjäl och säljer sedan :mad:

/B
Ingemar Johansson
Inlägg: 124
Blev medlem: fre 13 nov 2009, 12:25

Inlägg av Ingemar Johansson »

[quote=""benkar""]Mycket trist höra, finns tyvärr för mycket folk, av alla kategorier, som förstör vackra platser, i jakt på byggmaterial, historiska prylar osv osv, stjäl och säljer sedan :mad:

/B[/quote]

Ja tyvärr är det så..Många av detta mail är som skrivs att min troliga morfar eller mormo gick där och skulle vara jättekul att se osv Eller då skolprojekt eller dyligt.Men oftas är det antikjägarna som vill lokalisera område m.m

Tills slut så spanar dessa personer till dessa områden...

Men nu tänker jag inte lägga ner det jobb och visa skolan som det var tänkt tidigare så..

Blir så..Andra mäniskor förstör som verkligen är seriösa..
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""Ingemar Johansson""]Ja tyvärr är det så..Många av detta mail är som skrivs att min troliga morfar eller mormo gick där och skulle vara jättekul att se osv Eller då skolprojekt eller dyligt.Men oftas är det antikjägarna som vill lokalisera område m.m

Tills slut så spanar dessa personer till dessa områden...

Men nu tänker jag inte lägga ner det jobb och visa skolan som det var tänkt tidigare så..

Blir så..Andra mäniskor förstör som verkligen är seriösa..[/quote]

Nackdelen med internet och olika forum.

Det är för lätt att hitta till olika ställen med lite detektivjobb i olika databaser. Sen ett par utvändiga fotografier som visar lite mer än bara fasaden så är saken biff.
Metalltjuvar, vandaler och övrigt löst folk scannar av det mesta på nätet för att få egen vinning... :mad:
Ingemar Johansson
Inlägg: 124
Blev medlem: fre 13 nov 2009, 12:25

Inlägg av Ingemar Johansson »

[quote=""bunkrologen""]Nackdelen med internet och olika forum.

Det är för lätt att hitta till olika ställen med lite detektivjobb i olika databaser. Sen ett par utvändiga fotografier som visar lite mer än bara fasaden så är saken biff.
Metalltjuvar, vandaler och övrigt löst folk scannar av det mesta på nätet för att få egen vinning... :mad: [/quote]

Ja det är ju just det.Folk lägger ner energi på att hitta ställen osv Så det är lönlös att dölja bårde ort och ställe.Räcker bara nån känner igen stället sen sprids det som en löpeld till uppköpare och säljs till antikhandlare..

Finns ju en kille på blocket som tex sålde en massa industrilampor och påstod att dom var ärligt kommet..Skitsnack det är stulet från fabriken ocg verkstäder för man få bra många tusen för en lampa..

Men så är det...Synd med skolan att den inte fick vara i fred ändå...
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Blivit påmind sista tiden om viklten av skriva så lite så som möjligt. Sen får man ju se från ställe till ställe. Riktigt unika platser noll info i princip. Men lägger man upp allmänna bilder från en bruksort som inte varit med tidigare tycker jag inte att det gör så mkt om det finns ledtrådar. Bara ett exempel. Bästa att dela med bara de man vet är seriösa på forumet. Precis vem som helst kan läsa dessa rader
Skriv svar