Övre Norrbacka

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

[quote=""benkar""]Den "Norska" renoveringen/bygga semsterlägenheter att sälja, kom av sig helt?[/quote]

Det är nya skatteregler så norska pensionärer bosatta i Sverige får numer betala svensk skatt på sin pension (gäller de som flyttat efter 2008). Många har fått ett retroaktivt besked med stora summor och vädjar om skatteamnesti, tydligen har informationen varit knapphändig - jag är inte så insatt.

Oavsett är att renovera svenskt förfall för norrmän inte längre någon vidare bransch...
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""mopedhuligan""]Jag tror inte den påbörjades.[/quote]

Vi var in i någon port/lägenheter där man rivit en del väggar och höll på sätta upp nya, men kändes redan då (2006) som det avstannat.

/B
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Tobbe Arnesson""]Det är nya skatteregler så norska pensionärer bosatta i Sverige får numer betala svensk skatt på sin pension (gäller de som flyttat efter 2008). Många har fått ett retroaktivt besked med stora summor och vädjar om skatteamnesti, tydligen har informationen varit knapphändig - jag är inte så insatt.

Oavsett är att renovera svenskt förfall för norrmän inte längre någon vidare bransch...[/quote]

Å fan... Det kan ju förklara en del.

/B
Användarvisningsbild
albin
Inlägg: 661
Blev medlem: fre 20 feb 2009, 16:09

Inlägg av albin »

Stod i tidningen här om inbrott och vandalisering vid Övre Norrbacka. Inte så märkligt då området diskuteras öppet på nätet. Mer märkligt är nog att det inte blivit mer sönderslaget och nedklottrat tidigare.

Ett par bilder från Moppe-hulken och mitt besök i somras:
IMG_7825.jpg
IMG_7858.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
mindwrench
Inlägg: 103
Blev medlem: ons 17 jul 2013, 13:48
Kontakt:

Inlägg av mindwrench »

Var förbi där i helgen och det har fortfarande inte hänt nåt med området.

http://www.flickr.com/photos/plassgard/sets/72157637015986375/
http://andersplassgard.prosite.com

"I adore the things you ignore"
Bruno B
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 30 apr 2013, 06:49
Kontakt:

Inlägg av Bruno B »

[quote=""mopedhuligan""]Var dit en sväng igår. Det börjar vara så sönderslaget att stämningen är helt borta. Men så går det ju jämt. Får det stå 15-20 år till utan slyröjning så blir det värt ett besök igen.[/quote]

Det har väl inte blivit mindre sönderslaget sen meddelandet här ovan skrevs, men nog tycker jag att platsens stämning fortfarande är lite speciell. Bilder från mitt besök hittas här: http://foton-av-bruno.blogspot.se/2013/ ... vecka.html
Zerobullets
Inlägg: 1
Blev medlem: fre 16 maj 2014, 22:04

Inlägg av Zerobullets »

[quote=""mopedhuligan""]Jag tror inte den påbörjades.[/quote]

Hej jo det påbörjades rätt så mycke, jag var där o jobbade åt en rivningsfirma, så vi sågade upp golv o väggar för att det skulle bli stora dubbla våningar men ägaren fick reda på att han va tvungen och sanera hela husen och fixa till all fukt som hade blivigt så han la ner det hela,...
Psycho
Inlägg: 30
Blev medlem: sön 29 jun 2014, 23:00

Inlägg av Psycho »

Användarvisningsbild
albin
Inlägg: 661
Blev medlem: fre 20 feb 2009, 16:09

Inlägg av albin »

Övre Norrbacka lever kvar.
IMG_2293.jpg
IMG_2313.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
phoebe81
Inlägg: 8
Blev medlem: ons 05 aug 2015, 13:02

Inlägg av phoebe81 »

Jag var där i söndags, det kändes kusligt och vemodigt att gå runt bland dessa övergivna hus. Det var absolut ett av dom häftigaste ställen jag varit på, men det är så synd att det är så vandaliserat. Har aldrig förstått mig på varför folk vill slå sönder allt dom ser i ett övergivet hus, jag tycker bara det är idioti.

Bild
Skriv svar