Ödehus i Blekinge

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Inlägg av FRH »

[quote=""Saddam""]Den här tråden känns lagom död, ingen aktivitet på länge och en massa förfallna pixbox-länkar. Måste göra någonting åt det, här är dagens bilder:
Bild
[länk till albumet].[/quote]

Håller med. Jag har ett gäng med ställen att besöka, men dator pajade för några månader sen så det är inte jättemotiverande att ge sig ut att fota när man inte ens kan titta på bilderna efteråt. Hade dessutom en ny version av min hemsida på datorn, nästan helt klar innan den pajade. Den nuvarande är svår att besöka utan att bli psykiskt instabil.

Hur som helst, bra att du håller igång saddam. Lovar att skärpa mig.
skymning
Inlägg: 11
Blev medlem: tis 03 apr 2012, 12:25

Inlägg av skymning »

Vad roligt med denna tråd! Jag bodde själv i Blekinge under mellan 2007 och 2008 och såg otroligt mycket övergivna torp och hus på mina resor på småvägar genom skogen till och från jobbet. Tyvärr vet jag ytterst lite om historia bakom dessa. Synd att det är så många brutna länkar i tråden bara, hade varit kul att se fler bilder!

[quote=""Colarain""]Björkbacka
Och ett vrak som verkade vara på G att rivas
[/quote]
Extremt roligt att läsa om och se fler bilder från detta hus. Har själv tagit några bilder på exakt samma hus 2008.
Senast redigerad av 3 skymning, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""skymning""]Vad roligt med denna tråd! Jag bodde själv i Blekinge under mellan 2007 och 2008 och såg otroligt mycket övergivna torp och hus på mina resor på småvägar genom skogen till och från jobbet. Tyvärr vet jag ytterst lite om historia bakom dessa. Synd att det är så många brutna länkar i tråden bara, hade varit kul att se fler bilder![/quote]
Får jag tummen ur någon gång och har ork så lägger jag upp bilderna igen, det är pixbox som brakade ihop -därav alla brutna/fallerade länkar. Har hittills lagt upp ett fåtal album från 2008-2010 men det blir kanske fler så småningom. Det finns en massa ödehus i dessa trakter -tyvärr är inte alla särskilt intressanta.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Dagens fynd, någonstans i Sölvesborgs kommun: ett litet gult torp med rött uthus/vedbod
Bild
Bild
Ordentligt igenbommat. Nu när man själv går i husköpartankar så börjar man fatta hur djävla fina vissa övergivna hus hade kunnat bli med lite jobb. Detta torp är ingen undantag, dock tror jag att det inte är ekonomiskt försvarbart att rusta upp det.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
ruckel.se
Inlägg: 203
Blev medlem: tor 10 sep 2009, 19:40
Kontakt:

Inlägg av ruckel.se »

[quote=""Saddam""]Dagens fynd, någonstans i Sölvesborgs kommun: ett litet gult torp med rött uthus/vedbod
Bild
Bild
Ordentligt igenbommat. Nu när man själv går i husköpartankar så börjar man fatta hur djävla fina vissa övergivna hus hade kunnat bli med lite jobb. Detta torp är ingen undantag, dock tror jag att det inte är ekonomiskt försvarbart att rusta upp det.[/quote]

Man kan hitta många "fina" ruckel om man söker på "Max 100 000 kr" på Hemnet...
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""ruckel.se""]Man kan hitta många "fina" ruckel om man söker på "Max 100 000 kr" på Hemnet...[/quote]
Mmmm, har upptäckt detta. Oftast försöker de sälja tomten som "obebyggd" trots att det står ett ruckel där. Titta bara på tomten i centrala Olofström, det står en förkolnad brädhög mitt på tomten som en gång varit ett hus men det står ingenting om det i annonsen.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Ödehuset i Kallinge står kvar...
Bild
[länk till albumet]

Verkar ha innehållit(minst?) två lägenheter tyckte Zeahawk då trappan på baksidan endast leder till ovanvåningen och att det inte går att ta sig in/ut därifrån på annat sätt.

Under gårdagens ödehusjakt upptäckte jag att en hel del ödehus försvunnit från jordens yta sedan i fjol. Samtidigt hittade vi några nya så det jämnade ut sig. Ni som känner er träffade: kolla kartan så ser ni att den är uppdaterad. Vi kollade även upp några ställen som vi inte visste någonting om, det enda vi visste var att de fanns där. Ett exempel är denna gård, obebodd men kanske inte helt övergiven: [länk till albumet]
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

Inlägg av Zeahawk »

[quote=""Saddam""]Ödehuset i Kallinge står kvar...

Verkar ha innehållit(minst?) två lägenheter tyckte Zeahawk då trappan på baksidan endast leder till ovanvåningen och att det inte går att ta sig in/ut därifrån på annat sätt.
[/quote]

Tom tre lägenheter! Var tre olika elmätare med olika nummer när jag kollade bilderna hemma. Så frågan är om det var en lägenhet med på vinden eller om den tredje mätaren är till gemensamma utrymmen!?
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Zeahawk""]Tom tre lägenheter! Var tre olika elmätare med olika nummer när jag kollade bilderna hemma. Så frågan är om det var en lägenhet med på vinden eller om den tredje mätaren är till gemensamma utrymmen!?[/quote]

En lägenhet uppe och två där nere skulle jag tro. Nu när du nämnde elmätarna... har ju också lagt upp en bild på dessa.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar