Huliganen har hemligt hål hemma.

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""moraldk""]Hur gick det med jordkällaren till sist??[/quote]

Det bärs i sakta mak upp skräp men vill liksom inte bli färdigt. Det var roligare i början...
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

Nu är det klart. Det tog inte farligt lång tid... Innan snön kom bar jag upp 70 hinkar jord, c:a 50 tegelstenar och en jävla massa brädor. Sen tog jag bort de gamla tegelrören i avloppsrännan i golvet, grävde ur densamma lite och fyllde på med grovt singel. Det fuktar lite i skarven mellan golv och vägg runtom och när det regnar extremt kan det vara en cm vatten på golvet, som inte lutar riktigt rätt. Rummet håller en löjligt jämn temperatur och hittills har en flaska Barley Wine och en Porter hittat ner för lagring. Om ett par år faller andan på igen, då ska jag göra en lite större lucka, en riktig stege ner och en hylla.
Bild
Bild
Bild
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

Å-hå, Stone gör ganska bra saker. Törs man hoppas att Carnegien är flera år redan och inte av den moderna uslare varianten?


Halva pannrummet har jordgolv här hemma, utmärkt för tortyrkammare. Jag tänker sno en övergiven TBM någonstans i Halland och borra mig en velodrom i nedre källarplan för självtortyr.
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""Tobbe Arnesson""]Å-hå, Stone gör ganska bra saker. Törs man hoppas att Carnegien är flera år redan och inte av den moderna uslare varianten?
[/quote]
Portern är usel, men den ska väl bättra sig. Den andra är suverän från början och lär bli magisk av lagring.
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Användarvisningsbild
Norrhyttan
Inlägg: 348
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 14:54

Inlägg av Norrhyttan »

[quote=""mopedhuligan""]Portern är usel, men den ska väl bättra sig. Den andra är suverän från början och lär bli magisk av lagring.[/quote]Jag har Carnegie Porter från 1987 lagrade, tror det är 13 stycken kvar. Drack en för något år sedan, mycket trivsam!
Det är aldrig för sent för en lycklig barndom
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Norrhyttan""]Jag har Carnegie Porter från 1987 lagrade, tror det är 13 stycken kvar. Drack en för något år sedan, mycket trivsam![/quote]

Jag har precis varit och bunkrat inför kommande undergång... ;) :D
Tack för tipsen om porter.
JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Norrhyttan
Inlägg: 348
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 14:54

Inlägg av Norrhyttan »

[quote=""jpkrax""]Jag har precis varit och bunkrat inför kommande undergång... ;) :D
Tack för tipsen om porter.
JP[/quote]
Ja, fast dagens Carnegie Porter ska man hålla sig borta från. Det är nog mest etiketten som är gemensam med forntidens Carnegie Porter.
Det är aldrig för sent för en lycklig barndom
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Norrhyttan""]Ja, fast dagens Carnegie Porter ska man hålla sig borta från. Det är nog mest etiketten som är gemensam med forntidens Carnegie Porter.[/quote]

Jo, det förstod jag allt.. ;)

Eftersom jag förutom UE, och allt annat nörderi är maltist, har jag utvecklat en faiblesse för hög maltkoncentration. :cool:
Enligt mitt förmenande är Carnegies porter numer förpassad till ingrediens i grytor och dylikt, inget annat. :(
Dock må jag begå confession i att en och annan Guinnes slinker ned i mina kulinariska kreationer...inte att förglömma kreatören.. ;) :D
Livet är till för att njutas, det är för kort för något annat....
speciellt i dessa dagar av avgrundsvarningar... :D :D :D

Lev väl-lustigt. ;)
JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Norrhyttan""]Jag har Carnegie Porter från 1987 lagrade, tror det är 13 stycken kvar. Drack en för något år sedan, mycket trivsam![/quote]

Bra tips, nu vet jag var jag skall hälsa på nästa gång... ;)



EDIT// För övrigt kan jag ju bara tipsa Huliganen om att stoppa ner en Fullers Vintage 2012 i sin lilla grotta och avnjuta den om några år.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""Norrhyttan""]Jag har Carnegie Porter från 1987 lagrade, tror det är 13 stycken kvar. Drack en för något år sedan, mycket trivsam![/quote]

Vill inte lägga sordin på den fina julstämningen men var beredd på att det K A N bli en besvikelse.

Drack 87:an eller 85:an på Ölmässan för några år sedan och den var tyvärr mer eller mindre odrickbar. Kanske hade den legat för varmt eller nåt? Älskar annars tunga kraftiga porterliknande saker som tex en av Brewdogs sorter ( minns inte längre namnet)
Skriv svar