Huliganen har hemligt hål hemma.

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Huliganen har hemligt hål hemma.

Inlägg av mopedhuligan »

Nu har jag varit på expedition i ett bortglömt rum i mitt eget hem. Har känt till utrymmet i flera år, men liksom inte kommit mig för att gå in. Väldigt spännande, hittade dock just ingenting. Lustigt nog var trägolvet i jättegott skick medan bjälklaget på många ställen inte var nåt vidare. Golvet ska visst vara lagt kring 1960, troligen lade man det på ruttna bjälkar, för nu var det hyggligt torrt där nere. Har det hållit så länge så tänker jag inte göra nåt åt det nu, det vore nästan oförskämt. Men lite städning så kan jag gömma mig därnere när fogden kommer...
Bilder på min pixbox. Kanske kommer några bättre när batterierna till kameran är laddade.
Bild
Bild
Bild
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Användarvisningsbild
albin
Inlägg: 661
Blev medlem: fre 20 feb 2009, 16:09

Inlägg av albin »

[quote=""mopedhuligan""]Nu har jag varit på expedition i ett bortglömt rum i mitt eget hem. Har känt till utrymmet i flera år, men liksom inte kommit mig för att gå in. Väldigt spännande, hittade dock just ingenting. Lustigt nog var trägolvet i jättegott skick medan bjälklaget på många ställen inte var nåt vidare. Golvet ska visst vara lagt kring 1960, troligen lade man det på ruttna bjälkar, för nu var det hyggligt torrt där nere. Har det hållit så länge så tänker jag inte göra nåt åt det nu, det vore nästan oförskämt. Men lite städning så kan jag gömma mig därnere när fogden kommer...
Bilder på min pixbox. Kanske kommer några bättre när batterierna till kameran är laddade.
Bild
Bild
Bild[/quote]

Från ord till handling och det snabbt må jag säga. Bjälkarna såg inget vidare ut, men det väger väl upp det nya utrymmet. En lokal variant av etagevåning.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Fritzl-varning......

Hur stort är utrymmet?
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""DMT""]Fritzl-varning......

Hur stort är utrymmet?[/quote]

2x3 meter ungefär. Kanske 1.60-1.80 i takhöjd när man får bort bråten.
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Allan
Inlägg: 199
Blev medlem: tis 27 jan 2009, 20:35

Inlägg av Allan »

[quote=""mopedhuligan""]2x3 meter ungefär. Kanske 1.60-1.80 i takhöjd när man får bort bråten.[/quote]

Det räcker för en hemlig fru och fyra ungar. :D
En helt ovanlig äventyrare
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

Så länge det är torrt där nere ska det inte göra något om bjälkarna varit fuktiga innan.
Dock har du skaffat dig en finfin vin/öl källare :D
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Användarvisningsbild
OS74
Inlägg: 52
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 07:40

Inlägg av OS74 »

Röj upp byggskräpet på botten och lägg en presenning som fuktspärr!

Jag har inte allt för bra erfarenheter av en sådan "inbyggd" matkällare i sommarhuset som är från 1850-talet. Den blev igenmurad på 60t, men gjorde sig påmind igen för några år sedan, när vi öppnade upp var det fullt av mögelsvamp på blindbotten och bjälkar, som tur var inte hussvamp!

Snickaren hade fuskat på 60-t och bara vräkt ner byggskräpet tillsammans med hans brännvinsflaskor. Bra grogrund för mögel...
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Inget MÖGEL!?!? :(

/B
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""LowAndSlow""]Så länge det är torrt där nere ska det inte göra något om bjälkarna varit fuktiga innan.
Dock har du skaffat dig en finfin vin/öl källare :D [/quote]

Ja, det var väl så jag tänkte. Ska städa framåt våren, bygga en stege och hyllor. Och köpa öl och vin.
Och benkar, det var lite fuktigt nere på botten, så en del byggskräp hade möglat.
OS74 - Ungefär samma årtal som här. Fattar inte varför man INTE ville ha en lucka i golvet på 60-talet.
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

[quote=""mopedhuligan""]Ja, det var väl så jag tänkte. Ska städa framåt våren, bygga en stege och hyllor. Och köpa öl och vin.
Och benkar, det var lite fuktigt nere på botten, så en del byggskräp hade möglat.
OS74 - Ungefär samma årtal som här. Fattar inte varför man INTE ville ha en lucka i golvet på 60-talet.[/quote]

Se bara till att göra det ordentligt! Annars kan det bli jobbigt senare.
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Skriv svar