Huliganen har hemligt hål hemma.

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
nosebone
Inlägg: 122
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 14:18

Inlägg av nosebone »

Undrar om Mopedhuligans trådstart kommer att starta en våg av massuppbrytning av golv hemma hos forummedlemmarna i jakt på "dolda" rum.
Användarvisningsbild
Ragnar Svedje
Inlägg: 771
Blev medlem: sön 19 okt 2008, 21:57

Inlägg av Ragnar Svedje »

Se där ja, kul att se att projektet blev av.

Glöm inte att lägga en matta över luckan ;)
"övergivna lador och mossa"
Inaktiv skrivbordsutforskare
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""nosebone""]Undrar om Mopedhuligans trådstart kommer att starta en våg av massuppbrytning av golv hemma hos forummedlemmarna i jakt på "dolda" rum.[/quote]

Man hoppas ju. Klart ni ska ha källare.
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""nosebone""]Undrar om Mopedhuligans trådstart kommer att starta en våg av massuppbrytning av golv hemma hos forummedlemmarna i jakt på "dolda" rum.[/quote]
Det är inte bra det här, folk sitter insnöade hemma och väntar på våren. UE-abstinensen gör sig påmind och det rycker lite lätt i avtryckarfingret, lättpåverkat folk läser spännande trådar om "glömda rum" och börjar smida på egna projekt...

Ölburken på en av bilderna: är den från 60-talet eller från senaste besöket nere i källaren?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

[quote=""Saddam""]Det är inte bra det här, folk sitter insnöade hemma och väntar på våren. UE-abstinensen gör sig påmind och det rycker lite lätt i avtryckarfingret, lättpåverkat folk läser spännande trådar om "glömda rum" och börjar smida på egna projekt...

Ölburken på en av bilderna: är den från 60-talet eller från senaste besöket nere i källaren?[/quote]

Risken finns...
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""Saddam""]
Ölburken på en av bilderna: är den från 60-talet eller från senaste besöket nere i källaren?[/quote]

Jag kastade in lite olika saker, och försökte sen loda takhöjden genom ventilen i grunden för ett par år sen. Tänkte att skramlet skulle säga nåt om ifall det var lönt att såga upp golvet. Skickade även i en kamera med självutlösare. Men visst var det all snö och följande utforskarabstinens som gjorde att det till slut blev av.
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

Senaste nytt:
En svag doft av jordkällare sprider sig i rummet med luckan... Jag har burit ut en jävla massa tegelsten och betong, hittat ett gjutet golv i botten och dessutom fått avrinningen att börja släppa ut vatten, antagligen för första gången på ganska länge. Dock ligger ett förmultnat trägolv och ett förmultnat innertak kvar och luktar blöt hund. Tror att det var ganska bra för huset att det här blev gjort.
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Användarvisningsbild
ruckel.se
Inlägg: 203
Blev medlem: tor 10 sep 2009, 19:40
Kontakt:

Inlägg av ruckel.se »

[quote=""nosebone""]Undrar om Mopedhuligans trådstart kommer att starta en våg av massuppbrytning av golv hemma hos forummedlemmarna i jakt på "dolda" rum.[/quote]

Arrrrrrrrrrrrrrggghh... satans vad jobbigt det är att göra hål i betonggolvet! ;)
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""mopedhuligan""]hittat ett gjutet golv i botten och dessutom fått avrinningen att börja släppa ut vatten[/quote]
Fint, så det har varit ett riktigt rum en gång i tiden.
[quote=""2GooD""]Arrrrrrrrrrrrrrggghh... satans vad jobbigt det är att göra hål i betonggolvet! ;) [/quote]
Jag hoppade över det där med håltagning... men: jag kände mig ändå tvungen att göra något då jag blivit lite för inspirerad av huilganens fynd. Så jag letade igenom hela lägenheten och hittade till slut ett lönnutrymme!

Undrar vad tidigare boende gömt där!?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar