Huliganen har hemligt hål hemma.

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""Saddam""]Fint, så det har varit ett riktigt rum en gång i tiden.

Jag hoppade över det där med håltagning... men: jag kände mig ändå tvungen att göra något då jag blivit lite för inspirerad av huilganens fynd. Så jag letade igenom hela lägenheten och hittade till slut ett lönnutrymme!

Undrar vad tidigare boende gömt där!?[/quote]

Trevligt. Jag har också ett, under en golvbräda på övervåningen. Var fanns det? Bild? Det är helt OK med mig att stjäla tråden för att visa upp egna fynd.
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""mopedhuligan""]Trevligt. Jag har också ett, under en golvbräda på övervåningen. Var fanns det? Bild? Det är helt OK med mig att stjäla tråden för att visa upp egna fynd.[/quote]
Ska försöka ta en bild, den är lite svår att fota... jag återkommer.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Sv: Huliganen har hemligt hål hemma.

Inlägg av FRH »

Jag hänger inte med riktigt. Det har alltså varit ett rum där nere? Eller källare? Vet du något om det?
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""Frohike""]Jag hänger inte med riktigt. Det har alltså varit ett rum där nere? Eller källare? Vet du något om det?[/quote]

Det är ett hus från c:a mitten av 1800-talet, och det är byggt med matkällare under halva huset. Golvet är omlagt på 1950- eller 1960-talet, samtidigt som el och vatten drogs in. Med det moderna kylskåpet tyckte man att det inte behövdes nån jordkällare, så man gjorde ingen lucka i golvet. Detta har jag fått höra av personer som bott i huset för länge sen. Nyfikenheten tog överhanden och jag sågade upp en lucka. Nu pågår städning, sen ska det dit en stege, och därefter ska det tas i bruk som mat/vinkällare igen. Kanske inte riktigt UE/ruinturism, men det är ju ett rum som varit bortglömt. Och visst intresse väcker det ju.
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Användarvisningsbild
Arkiv N
Inlägg: 173
Blev medlem: tis 23 jun 2009, 18:58

Inlägg av Arkiv N »

Perfekt ölkällare :D
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Inlägg av FRH »

[quote=""mopedhuligan""]Det är ett hus från c:a mitten av 1800-talet, och det är byggt med matkällare under halva huset. Golvet är omlagt på 1950- eller 1960-talet, samtidigt som el och vatten drogs in. Med det moderna kylskåpet tyckte man att det inte behövdes nån jordkällare, så man gjorde ingen lucka i golvet. Detta har jag fått höra av personer som bott i huset för länge sen. Nyfikenheten tog överhanden och jag sågade upp en lucka. Nu pågår städning, sen ska det dit en stege, och därefter ska det tas i bruk som mat/vinkällare igen. Kanske inte riktigt UE/ruinturism, men det är ju ett rum som varit bortglömt. Och visst intresse väcker det ju.[/quote]

Okej, jag förstår. Ja intressant är det verkligen, mycket bra initiativ. Mat/jordkällare är underskattat.
Användarvisningsbild
Mr H
Inlägg: 397
Blev medlem: tis 27 okt 2009, 22:04

Inlägg av Mr H »

vad händer ?=)
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""Mr H""]vad händer ?=)[/quote]

Öh... ingenting på ett tag. Väntar på lite hjälp att bära upp skräp, det blev riktigt jobbigt att hålla på med själv. Fylla en hink, lyfta upp, klättra upp, lyfta ut genom fönstret, bära bort. Brrr. Men jag försöker lura hit intresserade att bära skräp för öl, tre bör man vara för att bilda kedja. Just nu är tanken att få rummet tomt under sommaren. Skynda långsamt passar mej bäst. Men en del fuktlukt i huset har försvunnit sen vattnet getts möjlighet att rinna ut och ruttet trä kommit därifrån.
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Användarvisningsbild
Mr H
Inlägg: 397
Blev medlem: tis 27 okt 2009, 22:04

Inlägg av Mr H »

jaså på så vis=) man är ju nyfiken av att se resultatet sen
Användarvisningsbild
moraldk
Inlägg: 402
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 17:31

Inlägg av moraldk »

Hur gick det med jordkällaren till sist??
"Det är lättare att be om ursäkt än att be om tillåtelse!"
Skriv svar