Öde hus utanför Härnösand

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Braweheart
Inlägg: 126
Blev medlem: tor 10 sep 2009, 20:16
Kontakt:

Inlägg av Braweheart »

[quote=""Grishnac""]Är det låst numera? När jag var där stod det vidöppet, men grannarna var ute och pysslade så jag var inte så sugen på att knata in.[/quote]
Ja vi gick och kände på dörren och de var låst, även de fönstret som är öppet på din bild var stängt..
---------------------------
Braweheart!! Mina UE bilder
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Braweheart""]Ja vi gick och kände på dörren och de var låst, även de fönstret som är öppet på din bild var stängt..[/quote]

Då är det uppenbarligen någon som ser efter huset i alla fall.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Braweheart
Inlägg: 126
Blev medlem: tor 10 sep 2009, 20:16
Kontakt:

Inlägg av Braweheart »

[quote=""Grishnac""]Då är det uppenbarligen någon som ser efter huset i alla fall.[/quote]

Ja det måste det vara, vilket är bra det. En annan sak ja la märke till e också att de kablar som går till huset på din bild inte finns idag. Ja har ju en blid på där dem gick in i huset.
---------------------------
Braweheart!! Mina UE bilder
idafix
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 08 aug 2013, 09:21
Kontakt:

Sv: Öde hus utanför Härnösand

Inlägg av idafix »

Mitt namn är Ida Rödén och jag är en konstnär som just nu arbetar inför en utställning vid Sundsvalls Konstmuseum och kommer då att berätta en delvis fiktiv historia, i text och bild, om ett gammalt hus i Medelpad baserat på generationer av dess invånare. Jag letar efter övergivna hus, gärna som vittnar om att en gång ha varit vackra och ståtliga. Huset jag berättar om kommer enligt den historia jag berättar, att ligga i Medelpad. Men de hus jag fotograferar och manipulerar kan ligga antingen i Medelpad eller Ångermanland (Hälsingland går också bra). I utställningen kommer man aldrig att få veta var exakt huset jag arbetat med ligger, utan jag kommer att hitta på en ny plats där det antas ligga. Jag kommer att ta egna bilder, samt att jag kommer att arbeta och manipulera historiska bilder från museets samling. Det här huset intresserar mig mycket och jag skulle bli jätteglad för mer detaljerad beskrivning om var det ligger

Vänligen
Ida
Ingemar Johansson
Inlägg: 124
Blev medlem: fre 13 nov 2009, 12:25

Inlägg av Ingemar Johansson »

Förmodar att såna är objekt med att skriva historier om hus skolor och fabriker förekommer titt som tätt på Forumet Och ger ett gott intryckt..Men dock så saknas det webbsida telefonnr osv

Så jag skulle inte mej att vilja skriva vart objeket finns.. Nu händanefter på grund av andta saker ang om en gammal skola som lade ut sej för par års sedan som sedan blev plundrad på saker på grund att nån visade sej att vara seriös..

Jag säger inte att du är Oseriös men det vidtas mycke försiktighet just..

Ingemar
Skriv svar