Ödegård under träden

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Smålänning
Inlägg: 54
Blev medlem: sön 03 jul 2011, 16:05

Inlägg av Smålänning »

Kul att se dina bilder från samma ställe. Märks att du har bättre kamera och är bättre fotograf men jag gör så gott jag kan.

Var det andra huset det jag tipsade om men inte har besökt än eller något annat ställe?
Användarvisningsbild
uman
Inlägg: 76
Blev medlem: fre 09 jul 2010, 18:36

Inlägg av uman »

[quote=""Liase""]Var förbi en runda, hann dessvärre bli mörkt, + hade bara med mig ett fast VV objektiv, men några bilder blev det iaf! Rätt kusligt var det ändå ;)

Bild

[/quote]

Känns nästan som att man vill ta sig ett bad här... ;)
Läckra foton på ett "creepy" ställe, speciellt kvälls/nattetid
Liase
Inlägg: 129
Blev medlem: fre 26 jun 2009, 22:23

Inlägg av Liase »

[quote=""Smålänning""]Kul att se dina bilder från samma ställe. Märks att du har bättre kamera och är bättre fotograf men jag gör så gott jag kan.

Var det andra huset det jag tipsade om men inte har besökt än eller något annat ställe?[/quote]

Handlar väl mest om hur mycket pengar och tid man är villig att lägga på sin hobby, prioriterar oftast fotandet högre än själva utforskandet numer, systemkamera breddar ju möjligheterna en hel del också.. I detta fall hade jag både stativ och ficklampa till hands!

Får tacka för tipsen än en gång, stämmer bra det är det andra huset du tipsade om i början av albumet, helt klart värt ett besök det med... Får bli att utforska dessa trakter lite mer, verkar ha god potential!
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Liase""]Var förbi en runda, hann dessvärre bli mörkt, + hade bara med mig ett fast VV objektiv, men några bilder blev det iaf! Rätt kusligt var det ändå ;)

Bild Bild
Bild Bild

Fanns alla möjliga receptbelagda droger, nästan som ett privat apotek.. det mesta utgånget för ca 30 år sedan..

Kommer med edit ifall jag lyckas luska fram lite historia om huset..

Bild Bild

Resten av bilderna plus ett annat hus vi körde förbi på vägen: http://www.pixbox.se/pic_show_id32608045.html[/quote]

Som sagt creepy place.
Magnumburkar med Magnecyl, serius partying.
Bra bilder.
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
rasmusamanda
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 22 mar 2011, 20:29
Kontakt:

Inlägg av rasmusamanda »

Bilder på samma gård finns på min pixbox! Nån som har info eller fakta om gården? Skulle va intressant o veta annars :)
Användarvisningsbild
Smålänning
Inlägg: 54
Blev medlem: sön 03 jul 2011, 16:05

Inlägg av Smålänning »

Nu har jag fått lite mer information om gården.

Gården ägas av ett ålderstiget syskonpar som numera är bosatta i en lägenhet i en större ort i trakten. Båda är troligen barnlösa och huset har stått tomt i minst 20 år.

Om någon har ännu mer info att komma med är det självklart intressant.
rengel
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 03 jul 2012, 15:49

Inlägg av rengel »

någon som har lust att pm:a mig angående denna platsen?
Användarvisningsbild
Smålänning
Inlägg: 54
Blev medlem: sön 03 jul 2011, 16:05

Inlägg av Smålänning »

[quote=""rengel""]någon som har lust att pm:a mig angående denna platsen?[/quote]

Vad får dig att tro att du kan komma in här och som första inlägg be att få vägbeskrivning till en plats? Börja med att hitta några egna platser, fotografera dem och visa upp bilderna. Sedan KANSKE någon är villig att BYTA platser med dig.

(Kan väl hända att man kan få en vägbeskrivning utan utbyte också men det förutsätter att man först har visat upp att man är seriös och att man själv är villig att bidra. Med ditt tillvägagångssätt kommer du inte att få några vägbeskrivningar, det är jag relativt säker på)

Alla platser jag hittills har visat upp bilder på har jag själv hittat. Prova det du också, det är halva nöjet.
Skriv svar