Laver- konspirationsteori?

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

:o Hoppsan.
Såg just att Ny Teknik lagt ut hela historien om sveriges kärnvapenforkning.
(Facepalm).
Då har man gjort massa onödigt arbete. :D

http://www.nyteknik.se/nyheter/energi_miljo/article3208223.ece
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Snyggve
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 18 maj 2013, 21:14

Inlägg av Snyggve »

byggnaderna flyttades till laisvall om jag inte är het felundrrättad lite tveksam till att det har nå med det millitära att göra ,men det fins en del anna millitärt nedlagt i området dock ,men huvudorsaken var att det var för dålig malm ,men boliden håller ju på för fullt där nu så får se hur det går ,ev nystart
Men hur som haver så är det inge ställe jag skulle vilja övernatta på lite spoky =)

btv bilden som nån skrev nå om basänger i en betong "låda" tror det var nå med "brandstationen " att göra med
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

[quote=""Snyggve""]byggnaderna flyttades till laisvall om jag inte är het felundrrättad lite tveksam till att det har nå med det millitära att göra ,men det fins en del anna millitärt nedlagt i området dock ,men huvudorsaken var att det var för dålig malm ,men boliden håller ju på för fullt där nu så får se hur det går ,ev nystart
Men hur som haver så är det inge ställe jag skulle vilja övernatta på lite spoky =)

btv bilden som nån skrev nå om basänger i en betong "låda" tror det var nå med "brandstationen " att göra med[/quote]

Ja det ska bli intressant att se vad de beslutar sig för efter alla provborrningar. De har onekligen en bra grund att bygga ett gruvsamhälle på i alla fall. :)

Har för mig att det stod i informationen på plats vart byggnaderna flyttats sedan, men då det var ett tag sedan jag var där minns jag inte på rak arm hur det var med det där. Kan mycket väl vara till Laisvall.

Bassänghuset kan förstås ha haft att göra med brandstationen, men då det stod att det funnits ett reningsverk på platsen och det där verkligen såg ut som ett reningsverk (dessutom utan bevis på brandstation just i närheten) så antog jag att det var det.
Wezzli
Inlägg: 19
Blev medlem: ons 12 jun 2013, 08:08

Inlägg av Wezzli »

Konspirationsteorier är mer roliga än intressanta och de flesta som hittar på alla verkar aldrig ha besökt platsen i fråga. Påminner om tunnelhysterin på flashback (om man frågar en flashbackare så finns det kulvertar och tunnlar under var och varannan korvkiosk)

Det är däremot synd med provborrningen i Laver, dom mer eller mindre förstör en av de bästa fiskeställena i världnz.
Fotograf, urban explorer och grundare av http://www.nedlagt.se/
Skriv svar