Åhus

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

bruce
Inlägg: 44
Blev medlem: tis 25 nov 2008, 14:51
Kontakt:

Åhus

Inlägg av bruce »

Ödehus i Åhus som låg i bostadsområdet i närheten av Åhusparken. En äldre dam ägde detta hus men hade inte bott i det på 30 år. Hon bodde istället i en stor paradvåning inne i Kristianstad och hade inte besökt huset på en mycket lång tid. Idag är damen död, tomten (som var ett kvarter stort...) såld och man planerar att bygga sex hus på området

http://www.pixbox.se/alb_show_id1238153_page0.html
Användarvisningsbild
danne
Inlägg: 102
Blev medlem: sön 21 sep 2008, 09:44

Inlägg av danne »

[quote=""bruce""]Ödehus i Åhus som låg i bostadsområdet i närheten av Åhusparken. En äldre dam ägde detta hus men hade inte bott i det på 30 år. Hon bodde istället i en stor paradvåning inne i Kristianstad och hade inte besökt huset på en mycket lång tid. Idag är damen död, tomten (som var ett kvarter stort...) såld och man planerar att bygga sex hus på området

http://www.pixbox.se/alb_show_id1238153_page0.html[/quote]

är det här den äldre damen? http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt ... 7118.jpg?0

:p
***
Jag gillar UE - gör du? :rolleyes:
bruce
Inlägg: 44
Blev medlem: tis 25 nov 2008, 14:51
Kontakt:

Sv: Åhus

Inlägg av bruce »

Haha, nej det är det inte - dock ska jag upplysa honom om liknelsen ;)
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Huset är numera rivet?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
bruce
Inlägg: 44
Blev medlem: tis 25 nov 2008, 14:51
Kontakt:

Sv: Åhus

Inlägg av bruce »

Ja, det revs ett halvår efter att vi varit där...
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Slim Krim
Inlägg: 50
Blev medlem: ons 28 okt 2009, 13:01

Inlägg av Slim Krim »

Den tomten och det huset kommer jag såväl ihåg. Den var inte alls populär bland folk. Där fanns en massa grävlingar som var aggressiva, och där var mycket folk och förstörde i huset med mera. Tyvärr tog jag mig aldrig för att fotografera där. Synd.

Håller dock på med ett annat projekt, bara en liten bit därifrån står Åhus-parken, en gång Sveriges tredje största folkpark (efter Liseberg och Gröna Lund), nu återstår bara spillror. Några enstaka byggnader och lite bråte i parken är allt som återstår. Jag håller på med en film om det hela. Lite bråttom nu, eftersom det ska byggas lägenheter där inom kort. Måste bara få tummen ur. :)
bruce
Inlägg: 44
Blev medlem: tis 25 nov 2008, 14:51
Kontakt:

Inlägg av bruce »

Vill du ha material från Åhusparkens storhetstid så kontakta Rickard Knutsson på S:t Annas Gille - han sitter på en guldgruva!


[quote=""Slim Krim""]Den tomten och det huset kommer jag såväl ihåg. Den var inte alls populär bland folk. Där fanns en massa grävlingar som var aggressiva, och där var mycket folk och förstörde i huset med mera. Tyvärr tog jag mig aldrig för att fotografera där. Synd.

Håller dock på med ett annat projekt, bara en liten bit därifrån står Åhus-parken, en gång Sveriges tredje största folkpark (efter Liseberg och Gröna Lund), nu återstår bara spillror. Några enstaka byggnader och lite bråte i parken är allt som återstår. Jag håller på med en film om det hela. Lite bråttom nu, eftersom det ska byggas lägenheter där inom kort. Måste bara få tummen ur. :) [/quote]
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Slim Krim""]Jag håller på med en film om det hela. Lite bråttom nu, eftersom det ska byggas lägenheter där inom kort. Måste bara få tummen ur. :) [/quote]
Revs inte det som fanns kvar nu innan vintern? :confused:
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
onord
Inlägg: 86
Blev medlem: ons 20 jan 2010, 14:15

Inlägg av onord »

[quote=""Saddam""]Revs inte det som fanns kvar nu innan vintern? :confused: [/quote]

Vinter? känns som en förlängd höst... :)
Skriv svar