På jakt efter ödehus i Ödeshög

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
AccL
Inlägg: 47
Blev medlem: ons 22 okt 2008, 10:53

På jakt efter ödehus i Ödeshög

Inlägg av AccL »

Min vän och jag satte oss i bilen och åkte till självaste Ödeshög (passande namn) som det pratats endel om

Igår hann vi bara med ett hus pga av lite andra aktiviteter och att ljuset lägger sig så fort

Kan säga som så att vi känner inte till Ödeshög så värst bra och vi letar helt på måfå men här kommer några bilder på det lilla torp vi hittade först

närmsta grannen till detta torp hadde en även en liten samling på div intressanta objekt bla. en jättegammal tröska, flertalet småhus som såg fallfärdiga ut och massvis med övergivna bilar, dock så pratade vi med en annan granne som i sin tur pratade me ägaren och jag citerar hennes ord "det är inte riktigt hans dag idag.. det är en rätt knepig gubbe så det är nog bäst ni åker" så givetvis åkte vi snällt därifrån
009.jpg
25.jpg
027.jpg
099.jpg
fler bilder finns på min pixbox(signaturen)


vi kommer att åka tillbaka och fota flera ödehus och torp
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av 1 AccL, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

Fina bilder! Hoppas det blir fler.
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
epic110
Inlägg: 18
Blev medlem: sön 09 nov 2008, 21:43

Inlägg av epic110 »

Schyssta bilder.. ;)
Torun
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 15 feb 2009, 18:35

Inlägg av Torun »

Jag är ny i detta forum och har inte koll på allt ännu. Hittar inte hur man skapar en ny tråd så jag ansluter till denna som passar utmärkt.

Jag skall snart åka förbi Ödeshög och har hört att det finns en del övergivna hus där. Skulle gärna ta emot lite tips. Framförallt är det ett hus vid Häggestad som jag skulle vilja hitta till. Det verkar inte som att det läggs ut specifika vägbeskrivningar här, eller har jag missat något?

Torun
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

Det är riktigt. Du kan säkert få veta det via PM om det är nån som vet. Eller få lite ledtrådar.
Användarvisningsbild
AccL
Inlägg: 47
Blev medlem: ons 22 okt 2008, 10:53

Inlägg av AccL »

Skulle kunna tipsa dig(vi pm såklart) om jag själv viste, men har bara vart o kikat en gång då vi hittade torpet i första inlägget, men i veckan får jag min kamera så det dröjer nog inte lång tid innan jag är där och letar igen. i slutet på veckan är inte helt omöjligt

när har du vägarna förbi?
Torun
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 15 feb 2009, 18:35

Inlägg av Torun »

Jag kommer att passera Ödeshög på fredag. Tar gärna emot tips. Blir glad för varje ruckel jag ser, så skicka gärna info via PM.

Torun
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Nice nice...

Trädet som växer precis framför dörren berättar en hel del!
Skriv svar