Två ödehus...

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Stoffe-74
Inlägg: 125
Blev medlem: lör 24 sep 2011, 20:11
Kontakt:

Två ödehus...

Inlägg av Stoffe-74 »

Två ödehus som jag varit inne i för många år sedan... Någon har städat upp ordentligt i husen sedan dess. Är det möjligen så att det ska bli hus av dom igen? Här kommer i alla fall bilderna...

http://www.pixbox.se/alb1241545
Jina
Inlägg: 4
Blev medlem: ons 15 aug 2012, 22:15

Inlägg av Jina »

Kul! Det mindre har jag länge beundrat. Vill minnas det sett allt mer städat ut där senaste åren.
Ingemar Johansson
Inlägg: 124
Blev medlem: fre 13 nov 2009, 12:25

Inlägg av Ingemar Johansson »

Det här huset om jag nu minns rätt ligger väl i mellan Horred och kinna? Fanns ett hus längre bort med stor lada och verkstad med 2 fina veteranbilar typ av 30tals modell och i verkstad fanns det en gammal valiant av en polisbil med söktlykta och röda lampor Vet inte om dessa fordon finns kvar..Är ju ca 15år sen jag for förbi där...Kul i såfall om det vita huset och det andra är samma ställe som vi pratar om...
Användarvisningsbild
Enirdna
Inlägg: 210
Blev medlem: ons 14 dec 2011, 09:45
Kontakt:

Inlägg av Enirdna »

Ingemar: Känns rätt onödigt att skriva så mycket detaljer om stället i någon annans tråd.
Tycker inte det är helt schysst mot TS...
Senast redigerad av 1 Enirdna, redigerad totalt 0 gånger.
Redigerade bilder är fusk, and the barbwire stole my gloves.

http://postvita.blogspot.com/
Viper
Inlägg: 17
Blev medlem: tis 20 sep 2011, 16:31

Inlägg av Viper »

[quote=""Ingemar Johansson""]Det här huset om jag nu minns rätt ligger väl i mellan Horred och kinna? Fanns ett hus längre bort med stor lada och verkstad med 2 fina veteranbilar typ av 30tals modell och i verkstad fanns det en gammal valiant av en polisbil med söktlykta och röda lampor Vet inte om dessa fordon finns kvar..Är ju ca 15år sen jag for förbi där...Kul i såfall om det vita huset och det andra är samma ställe som vi pratar om...[/quote]

Fel.
Detta hus ligger i Västmanland.
Ingemar Johansson
Inlägg: 124
Blev medlem: fre 13 nov 2009, 12:25

Inlägg av Ingemar Johansson »

[quote=""Enirdna""]Ingemar: Känns rätt onödigt att skriva så mycket detaljer om stället i någon annans tråd.
Tycker inte det är helt schysst mot TS...[/quote]

Spelar ju igentligen inte ändå för folk söker sej fram vare sej man inte säger eller säger.Eftersom den här sidan utgår i från att visa bilder på gamla ödeställen Och folk jagar mer än vad dom gjorde tidigare och många är oseriösa..Jag vet redan hus där det har stått orört i så många år men är nu plundrad på allt..Till och med köksinredning och toa m.m

Jag tog reda på detta idag om dessa byggnader och fick kontakt med dom som kände till stället..Och detta historia fick jag..

Han var polis och jobbade i dessa orter kring horred m.m Hans bror hade en stor bilverkstad som var på gården Ena brodern var hem vid lunch medans bilen stod på tomgång och det var vinter På nåt eller annant vis så skar motorn på valianten Och det blev att bilen drogs in till verkstaden och skulle då repa den.. Nån månad efter skede det som det tro att det rördes sej om ett mord eller självmord på ena broderna som hade verkstaden men det kom aldrig fram detta om Tiden gick och bilen blev kvar och den skulle plockas ner men den blev orörd..Den finns idag oss stockholmspolisen som museumbil och är i fullt fungerande i orginalskick Den har varit på många bilutställningar m.m

Så tänkt att man såg bilen då och idag är på vägen..Helt otroligt...
Användarvisningsbild
Enirdna
Inlägg: 210
Blev medlem: ons 14 dec 2011, 09:45
Kontakt:

Inlägg av Enirdna »

[quote=""Ingemar Johansson""]Spelar ju igentligen inte ändå för folk söker sej fram vare sej man inte säger eller säger.Eftersom den här sidan utgår i från att visa bilder på gamla ödeställen Och folk jagar mer än vad dom gjorde tidigare och många är oseriösa..[/quote]

Det spelar väl VISST roll! Eftersom det fortfarande står så i forumreglerna.
Vad är det som är så svårt för folk att fatta när det gäller den biten?! :confused:
Redigerade bilder är fusk, and the barbwire stole my gloves.

http://postvita.blogspot.com/
Ingemar Johansson
Inlägg: 124
Blev medlem: fre 13 nov 2009, 12:25

Inlägg av Ingemar Johansson »

[quote=""Enirdna""]Det spelar väl VISST roll! Eftersom det fortfarande står så i forumreglerna.
Vad är det som är så svårt för folk att fatta när det gäller den biten?! :confused: [/quote]

Det är som jag skrev tidigare..Jag har jagat ödehus långt innan du kom på tanken och långt före forumet Jag har fotat över 4000 bilder på gamla hus och verksstäder m.m och det var början på 90talet Tyvärr så förvann dom vid inbrott samband med arvegods antikviteter då efter min mor..Spelar ingen roll..Jag fattar klart och tydligt vad det menas..Men detta är så utspritt och alla vet om detta Och det snackat sisn i mellan och allt länkar vidare och landet är inte så stort där vi bor...

Jag kan berätta en annan sak..Jag dök på en gammal skola i hälsingland som har stått stilla i så många år och allat fanns kvar..Det finns bilder här på forumet..(Skolan från ingenstans) Jag har fått massa mail ang om att folk vill komma dit och fota..Från början sade jag ifrån rädd för plundring..Men efterett tag så bestämde kag mej att följa med dom som var av intresset och ska få fota skolan och få se den..I torsdags när jag var där för jag hade ändå vägen förbi..Så har det skett inbrott till skolan..Och vad som är taget det vet jag inte Så jag gick inte in Dörren stod öppet och det var väldigt rörigt innen..Men det är bara så förbannat synd..Därför spelar det ingen roll om man säger eller inte Vill dom hitta ställe så gör dom det...Tyvärr så är det så...

Här är bilder http://28dagarsenare.se/showthread.php?t=2022
Senast redigerad av 1 Ingemar Johansson, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Enirdna
Inlägg: 210
Blev medlem: ons 14 dec 2011, 09:45
Kontakt:

Inlägg av Enirdna »

[quote=""Ingemar Johansson""]Det är som jag skrev tidigare..Jag har jagat ödehus långt innan du kom på tanken och långt före forumet Jag har fotat över 4000 bilder på gamla hus och verksstäder m.m och det var början på 90talet Tyvärr så förvann dom vid inbrott samband med arvegods antikviteter då efter min mor..[/quote]

Och exakt VAD har det att göra med regelverket som gäller på det här forumet?
Skulle folk som hållt på länge ha vissa privilegier att inte följa bestämmelser för att de fotat massor alternativt hållt på inom "hobby" längre än andra?

Jag personligen köper INTE det argumentet!

Om möjligt borde väl de som är så gamla i gamet veta bättre, eller?
Redigerade bilder är fusk, and the barbwire stole my gloves.

http://postvita.blogspot.com/
Ingemar Johansson
Inlägg: 124
Blev medlem: fre 13 nov 2009, 12:25

Inlägg av Ingemar Johansson »

[quote=""Enirdna""]Och exakt VAD har det att göra med regelverket som gäller på det här forumet?
Skulle folk som hållt på länge ha vissa privilegier att inte följa bestämmelser för att de fotat massor alternativt hållt på inom "hobby" längre än andra?

Jag personligen köper INTE det argumentet!

Om möjligt borde väl de som är så gamla i gamet veta bättre, eller?[/quote]

Diskuterar inte om ämnet Det leder ingenvart Blir bara större diskustion i onödan.Så nu lägger vi ner detta!

Men har du tid och möjlighet så kan du utforska forumet efter andra inläggare som utger namn och plats på ställerna så behövder du inte lägga ner nåt mer energi på mej..
Skriv svar