Två ödehus...

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Enirdna
Inlägg: 210
Blev medlem: ons 14 dec 2011, 09:45
Kontakt:

Inlägg av Enirdna »

[quote=""Ingemar Johansson""]Diskuterar inte om ämnet Det leder ingenvart Blir bara större diskustion i onödan.Så nu lägger vi ner detta!
[/quote]

Förstår att du vill lägga ner diskussionen med den inställningen du har.

Dina inlägg har i alla fall gjort att jag har skapat mig en personlig uppfattning om dig. Jag vet ju vem jag aldrig skulle ge ut några objekt till åtminstonde.
Och om jag ser inlägg som jag tycker bryter mot reglerna så kommer jag att anmäla inläggen. Sen får det väl bli upp till moderatorerna att bedöma läget.
Redigerade bilder är fusk, and the barbwire stole my gloves.

http://postvita.blogspot.com/
Ingemar Johansson
Inlägg: 124
Blev medlem: fre 13 nov 2009, 12:25

Inlägg av Ingemar Johansson »

[quote=""Enirdna""]Förstår att du vill lägga ner diskussionen med den inställningen du har.

Dina inlägg har i alla fall gjort att jag har skapat mig en personlig uppfattning om dig. Jag vet ju vem jag aldrig skulle ge ut några objekt till åtminstonde.
Och om jag ser inlägg som jag tycker bryter mot reglerna så kommer jag att anmäla inläggen. Sen får det väl bli upp till moderatorerna att bedöma läget.[/quote]

Men kan du inte ge dej!!! eller Verka som du vill bara förstora upp detta ännu mer Leder ju ingenstans..Skapar bara en massa onödigt tjafs

Då verka det att du har mycket att göra då.Titta runt här på forumet så ser du hur mycke det som lägger ut namn och ort..
och bilder samt kartor..Så du verka har natten lång..

Gör en anmälan till moderatorena och hoppas att det känns bra för dej

Skärp dej nu!!!!
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Vad jag förstått så är husen i första inlägget inte på den plats som anges i ett senare inlägg? I så fall är ingen skada skedd denna gång, så den hetsiga diskussion som är under uppseglande kan väl kanske ta och avslutas?

Men om någon "outar" en plats genom ett svar i någon annans tråd, så är det ett "regelbrott", men om någon kanske är först om att rapportera om en ruin, så är det upp till honom/henne att ange vart det är.

Sedan kan det ju vara så att en ruin besökts, flera år bakåt i tiden, utan att detaljerade kordinater angetts, sedan hittar någon annan samma ruin, skapar en ny tråd, väljer att ange exakt var det är, svårt moderera... finns ju ingen ruinturist som kan "äga" rättigheterna till kordinaterna för en ruin...

/benkar -Moderator

2. Detaljerade uppgifter/kordinater kring platser/ruiner
Att vid diskussioner ange exakta kordinater/namn/plats för en ruin.. Den som besökt platsen i fråga och skriver inlägg/tråd/länk om platsen, är den som tar beslutet kring hur detaljerad informationen ska vara.

Innan man skriver ut exakt vart det är, så kan man fundera i några minuter om det är lämpligt, eller inte, att skriva exakt var det är, men är givetvis upp till den aktuella besökaren/postaren att ta det beslutet.

Väljer den som besökt en plats/ruin och startat en tråd om det, att inte skriva ut exakt namn/plats/kordinat, så bör du som medlem, även om du råkar veta vart det är, inte avslöja namn/kordinat genom att ange det i ett svar/fråga. Använd i sådana fall istället PM-funktionen, för diskussioner kring mer detaljerad position/plats.
Ingemar Johansson
Inlägg: 124
Blev medlem: fre 13 nov 2009, 12:25

Inlägg av Ingemar Johansson »

Tack!

Nu kan man gå vidare i lung och ro igen.. :rolleyes:
Skriv svar