Övergivet hus!

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Splach
Inlägg: 60
Blev medlem: tis 27 sep 2011, 16:14

Övergivet hus!

Inlägg av Splach »

Har hittat en hel del övergivna hus på senaste tiden.

Har hittat en gård när jag var ute på en ridtur som jag tänkte ta en titt på häromdagen.
så på kvällen åkte vi ut i skogen och tänkte ta en titt på stället, eftersom det finns ett bostadshus några hundra meter bort så fick jag gå en bit genom skogen.
För att det inte skulle verka allt för märkligt tog jag med mig jycken och låtsades vara på promenad.
Men vad hjälper det när man möter en jägare halv nio på kvällen? :confused:

Han mötte mig, gick ut där bilen var parkerad och traskade sedan tillbaka och försvann in i skogen åt det håller jag var påväg. :(

Nåja, gick iallafall till huset men tog knappt några kort.
Huset som är övergivet har två uthus som är större än huset själv, som verkade innehålla en massa saker.
Själva huset har ett rum som är fullt inrett, säng, bord, stolar ja sakerna är lämnade som om det bara är någon som gått ut ur huset.
Dessutom stod det en gammal Volvo parkerad på gården, en L 3314 från 2964. Ägaren är registrerad i ett helt annat landskap än detta.
En båt och lite annat bråte fanns med på gården.

Utöver detta har ägaren varit enormt noga med att sätta upp ett 1.5 meter högt staker runt hela ägorna, vilket är ganska stort säkert en eller två hektar.

Roligt ställe som jag kommer besöka igen och dokumentera noggrannare
Samt lite andra ställen i närheten, bland annat en stor herrgård med stora ladugårdar och uthus mm.

Urkassa bilder tack vare att jag inte vågade ta kort, ifall jägaren skulle dyka upp igen..
Bild

Bild

Bild

Bild
mickej79
Inlägg: 37
Blev medlem: tor 06 maj 2010, 12:24
Kontakt:

Inlägg av mickej79 »

Får man fråga om du är en tjej eller? tänkte på att du rider? Är väl inte så många tjejer som är intresserad av övergivna hus och så? eller kanske bara jag som inte märkt att det finns tjejer som är intresserad av sånt.

Men är du säker på att huset är övergivet? såg så möblerat och fint ut på det lilla man såg på kortet?
Splach
Inlägg: 60
Blev medlem: tis 27 sep 2011, 16:14

Inlägg av Splach »

Nuruu! Stället är helt klart övergivet.. :)

Var ju bara tvungen att gå dit igen och fotografera lite noggrannare när man inte hade en jägare som sniffade en i nacken.

Otroligt roligt men sorgligt att se vad som hänt sedan jag var där sist med marken runtomkring.

Huset som det ser ut nu..
Bild

Volvon nu..
Bild

Cykeln..
Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
UtanSpår
Inlägg: 18
Blev medlem: tor 25 jul 2013, 02:20

Inlägg av UtanSpår »

[quote=""Splach""]Nuruu! Stället är helt klart övergivet.. :)

Var ju bara tvungen att gå dit igen och fotografera lite noggrannare när man inte hade en jägare som sniffade en i nacken.

Otroligt roligt men sorgligt att se vad som hänt sedan jag var där sist med marken runtomkring.

Huset som det ser ut nu..
Bild

Volvon nu..
Bild

Cykeln..
Bild

Bild

Bild

Bild[/quote]

Sköna bilder, gillar namnskylten! Har du fler kort? Ser gärna mer. Kollade du om det stog öppet förresten? Bilder inifrån skulle ju vara nice. :D
Splach
Inlägg: 60
Blev medlem: tis 27 sep 2011, 16:14

Inlägg av Splach »

[quote=""UtanSpår""]Sköna bilder, gillar namnskylten! Har du fler kort? Ser gärna mer. Kollade du om det stog öppet förresten? Bilder inifrån skulle ju vara nice. :D [/quote]

Tyvärr var det låst in och fönstrena gick inte längre att kolla in i.
Men mer bilder har jag allt i något hörn!
Användarvisningsbild
mindwrench
Inlägg: 103
Blev medlem: ons 17 jul 2013, 13:48
Kontakt:

Inlägg av mindwrench »

Vilket härligt fynd! Fina bilder också.

[quote=""Splach""]Nuruu! Stället är helt klart övergivet.. :)

Var ju bara tvungen att gå dit igen och fotografera lite noggrannare när man inte hade en jägare som sniffade en i nacken.

Otroligt roligt men sorgligt att se vad som hänt sedan jag var där sist med marken runtomkring.

Huset som det ser ut nu..
Bild

Volvon nu..
Bild

Cykeln..
Bild

Bild

Bild

Bild[/quote]
Skriv svar