Återbesök efter 19år

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Ingemar Johansson
Inlägg: 124
Blev medlem: fre 13 nov 2009, 12:25

Återbesök efter 19år

Inlägg av Ingemar Johansson »

Detta är en av det hus jag fotade först innan jakten på ödehus runt om västernorrland.Jag trodde inte att huset skulle finnas kvar när jag for dit idag.Det blev ett kärt återbesök efter 19 års sen jag var här sist.Mycket har förandrat och huset faller sakta men säker.Huset var på den tiden fullmöblerat i bägge huserna och redan då stod dörren på vid gavel och hann fota då en hel del bilder och mycket skog runt omkring som idag är nu avverkat.Idag är det totalt tomt och väldig nedslitet och tomt och villka som bor där idag under golv är nu grävlingar som man hörde när jag stod still.Men det har nu satt upp plåttak villket det gör att nån vill bevara detta och det tycker jag är bra.

Området är otrolig vackert med utsikt över dal och sjön och fick en lite känsla av filmen Barnen från frostmofjället.Vad som händer här just är nu osäkert men hoppas att nån kommer att ta hand om huset och renovera den till sitt utsprungliga skick och kunna leva en sekel till och mer därtill...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Sv: Återbesök efter 19år

Inlägg av FRH »

Snyggt! Men du har inga gamla bilder?
Ingemar Johansson
Inlägg: 124
Blev medlem: fre 13 nov 2009, 12:25

Inlägg av Ingemar Johansson »

Hej!

Jag började jaga ödehus redan på 90talet och lyckades få ihop ca 4000 bilder.Tyvärr så försvann dessa samband med ett inbrott i förrådet med alla arvegods efter min mor.Så det hade varit riktigt roligt att få lagt in dom bilder som före och efter,

Ingemar
Ingemar Johansson
Inlägg: 124
Blev medlem: fre 13 nov 2009, 12:25

Inlägg av Ingemar Johansson »

Mer bilder
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ingemar Johansson
Inlägg: 124
Blev medlem: fre 13 nov 2009, 12:25

Inlägg av Ingemar Johansson »

Mer bilder
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
uman
Inlägg: 76
Blev medlem: fre 09 jul 2010, 18:36

Inlägg av uman »

[quote=""Ingemar Johansson""]Mer bilder[/quote]

Läckert ställe!! Gillar den där slitna stöveln :D
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Återbesök efter 19år

Inlägg av Grishnac »

Plåttaket var på redan för cirka 5 år sedan när jag först besökte platsen, det blev ett par återbesök för mig med då jag också blev lite kär i gården.
Men avverkningen var en nyhet för mig, skulle tro att gården går att köpa loss för den som är sugen då den inte är särskilt stor och jag har för mig att ägaren bor en skaplig bit därifrån.

Men ligger vackert gör den.
Här finns mina lite äldre bilder från gården:

http://vasternorrland.blogs.se/2008/02/ ... t~3727298/
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Ingemar Johansson
Inlägg: 124
Blev medlem: fre 13 nov 2009, 12:25

Inlägg av Ingemar Johansson »

[quote=""Grishnac""]Plåttaket var på redan för cirka 5 år sedan när jag först besökte platsen, det blev ett par återbesök för mig med då jag också blev lite kär i gården.
Men avverkningen var en nyhet för mig, skulle tro att gården går att köpa loss för den som är sugen då den inte är särskilt stor och jag har för mig att ägaren bor en skaplig bit därifrån.

Men ligger vackert gör den.
Här finns mina lite äldre bilder från gården:

http://vasternorrland.blogs.se/2008/02/ ... t~3727298/[/quote]

Avverkningen måsta ha skett redan i fjol eftersom all träd är nu borta som var kring gården.Man ser skillanden från dina bilder då och det som har tagit nu.Är ju bara synd att fotona är bort från första gången det hade varit roligt och sett förändringen sen 19år tillbaka när all möbleringen fanns kvar,Hoppas att nån tar hand om detta,
Skriv svar