Hyreshus i Ludvika

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

Hyreshus i Ludvika

Inlägg av Zeahawk »

Gjorde en snabb sökning men hittade inget, så jag vet inte om någon ev har skrivit om det här innan...

Körde igenom Ludvika på väg mot Gränges och såg att det mitt emot ABB låg ett hyreshus med affärslokaler på första våningen som verkade helt tomt. Någon som varit där? Hade inte tid att själv stanna. (Känns inte som det är ett ställe man direkt behöver hålla hemligt då det ligger precis vid genomfartsleden).
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
Användarvisningsbild
Vastmanland
Inlägg: 122
Blev medlem: ons 01 sep 2010, 15:13
Kontakt:

Inlägg av Vastmanland »

Kallas wingavahuset eller något liknande. Googla det...
Passa på att titta bakom in i berget..
Användarvisningsbild
swedediesel
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 16:58
Kontakt:

Inlägg av swedediesel »

[quote=""Vastmanland""]Kallas wingavahuset eller något liknande. Googla det...
Passa på att titta bakom in i berget..[/quote]

ja det kan man ju glömma, var där i våras och det var rätt rejält svetsat, krävs ju att man för en del oväsen för att öppna, vilket jag inte tror kommer ske då det är ett bostadsområde..
Jag trivs bäst i bergrumsrika landskap!
Fotoalbum: http://www.photobucket.com/DSL-UE
klicka på "albums" till vänster på sidan
Användarvisningsbild
johan h
Inlägg: 59
Blev medlem: mån 13 okt 2008, 17:36

Inlägg av johan h »

Jag var där och kollade i dag,Nån som vet vad som göms bakom den stora trä väggen som går in i berget??
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""johan h""]Jag var där och kollade i dag,Nån som vet vad som göms bakom den stora trä väggen som går in i berget??[/quote]

En vattenfylld tunnel ner i berget. Förmodligen ett gammalt fordonsskydd från WW2.
Användarvisningsbild
johan h
Inlägg: 59
Blev medlem: mån 13 okt 2008, 17:36

Inlägg av johan h »

Tack för snabbt svar!
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

Wing-Wa är ett sorgebarn för kommunen. Efter en brand blev det aldrig renoverat och efter en massa viten såldes det till någon som påbörjade renovering och sålde godis, fyrverkerier och hyrde ut film. Även det gick i stöpet och det ryktas om en del ekonomiska oegentligheter.

Vet inte om det finns någon formell ägare idag eller ej, men det är rätt igenbommat. Tror inte kommunen skulle låta det stå och skämma ut orten om de kunde låta bli.

Bergrummet bakom är skyddsrum och för trakten halvstort. Det ryktas att det är sammanbundet med det större skyddsrumkomplexet intill gamla slalombanan men jag såg inga som helst tecken på det när jag var in. Det händer att det står olåst men det är ingen egentligt övergiven plats så lås och bom lagas med jämna mellanrum. Inte jättemycket att se där inne, tror jag har lite kort från snart tio år sedan. Kan leta lite om intresse finns.
Användarvisningsbild
swedediesel
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 16:58
Kontakt:

Inlägg av swedediesel »

[quote=""Tobbe Arnesson""]Wing-Wa är ett sorgebarn för kommunen. Efter en brand blev det aldrig renoverat och efter en massa viten såldes det till någon som påbörjade renovering och sålde godis, fyrverkerier och hyrde ut film. Även det gick i stöpet och det ryktas om en del ekonomiska oegentligheter.

Vet inte om det finns någon formell ägare idag eller ej, men det är rätt igenbommat. Tror inte kommunen skulle låta det stå och skämma ut orten om de kunde låta bli.

Bergrummet bakom är skyddsrum och för trakten halvstort. Det ryktas att det är sammanbundet med det större skyddsrumkomplexet intill gamla slalombanan men jag såg inga som helst tecken på det när jag var in. Det händer att det står olåst men det är ingen egentligt övergiven plats så lås och bom lagas med jämna mellanrum. Inte jättemycket att se där inne, tror jag har lite kort från snart tio år sedan. Kan leta lite om intresse finns.[/quote]

nej det vid slalombacken är en föredetta ledningscentral för civilfäörsvaret, inga samband mellan de 2, var inne i LC'n den 13/4 och nu har jag hört att den är rätt blockerad!
så här såg det ut: http://photobucket.com/hcludvika

verkskyddscentralen bak wing wang kom jag tyvärr aldrig in i..
Jag trivs bäst i bergrumsrika landskap!
Fotoalbum: http://www.photobucket.com/DSL-UE
klicka på "albums" till vänster på sidan
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

Synd jag missade när det var öppet i andra änden, kul att se lite bilder åtminstone. Har brukat titta till dörren med ojämna mellanrum när jag bodde inne i Ludvika.

Hittade bilderna från Wing Wa-hållet, ska putsa till dem vilken vecka som helst...
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

Senast redigerad av 1 Tobbe Arnesson, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Ny URL
Skriv svar