Tomt hus

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Bubblan
Inlägg: 92
Blev medlem: sön 15 jul 2012, 18:03

Inlägg av Bubblan »

[quote=""benkar""]Värsta "vandalerna" kring "ruiner" är troligen koppartjuvar, som snokar upp minsta lilla ställe där det kan finnas minsta lilla koppartråd, däremellan de som jagar fordonsdelar, och näst värst de som ser objekt med mässings eller emaljskyltar som kan säljas.

/B[/quote]

Mjo skulle inte förvåna mig om rören är ner plockade..

Jag är så pass ung så lite får jag passa mig för dessa tjuvar. Dom gör väll allt för att inte åka fast. Och det sista jag vill är att inte bli skadad :o
Ingemar Johansson
Inlägg: 124
Blev medlem: fre 13 nov 2009, 12:25

Inlägg av Ingemar Johansson »

Inte bara mässing & koppar Utan mycket av inredning som dörrar å fönster och vissa bohag som går att sälja.Därför är det bättre att vara tyst och inte hänvisa nån Inte för det kan vara nån som håller koll fast det mesta är seriösa här inne Men det finns alltid rötägg i alla forum
Användarvisningsbild
johan h
Inlägg: 59
Blev medlem: mån 13 okt 2008, 17:36

Inlägg av johan h »

Nått som jag stör mej på är allt kladd med spraybomber som brukar dyka upp både här och där
Användarvisningsbild
johan h
Inlägg: 59
Blev medlem: mån 13 okt 2008, 17:36

Inlägg av johan h »

lite önskade bilder,Tror jag har några till som är mindre usla..
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

Verkar som koppartjuvarna varit framme redan, ingen anslutning till toastolen. :mad:
JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Bubblan
Inlägg: 92
Blev medlem: sön 15 jul 2012, 18:03

Inlägg av Bubblan »

Kunde inte släppa stället i mina tankar och satt väckar klockan på 03.00.
Så vidare jag vet är det inte mycket folk vakna då (Trodde jag)
Så jag tog med mig en bra ficklampa och åkte dit. Gick igenom källaren och klampade rätt in (Dum som man är) och börjar gå upp för trappen och innan jag hunnit hela vägen upp så står jag och stirrar rätt in i en man.

Kom i en hastig sekund att tänka på skeletten på Greveholm och innan jag vet ordet av det börjar jag springa som en stucken gris och tänker han lär inte springa efter. Men ve till fasa att han gjorde det. Han skriker efter mig: Kom hit snorunge så jag läxa upp dig ordentligt!

Lyckas fumla mig ut med en gubbe tätt i hälarna och med ren tur hinner jag hoppa på moppen och köra ifrån han.

Så nu till min fråga:

Vem f*n var det klockan 03:00? Han kan ha parkerat på baksidan (Om det går osäker).

Undra vad som hade hänt om jag inte hade sprungit utan stått kvar :rolleyes:

Nästan så man redan här har lust att sluta med Urban Exploration då jag fortfarande har hjärtat i halsen.

Inga bilder hann jag ta. Tur att dom inte var två..
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Vilken målande beskrivning och vilken dramatik! Kan inte ha varit kul
Användarvisningsbild
Skåningen
Inlägg: 575
Blev medlem: sön 25 okt 2009, 05:56
Kontakt:

Inlägg av Skåningen »

Verkar inte vara så tomt och öde :)
Man ska passa sig för sådana hus där huset är öppet, men det finns ändå folk. Det kan vara vilket sorts folk som helst. Har ett hus här i närheten där jag vet att huset / ladan är öde, men en gubbe i närheten har kommit några gånger och jagat folk, både med och utan gevär (antagligen mest för att skrämmas)
Förstår att du blev rädd ;)
Bubblan
Inlägg: 92
Blev medlem: sön 15 jul 2012, 18:03

Inlägg av Bubblan »

[quote=""gt97gh28""]Verkar inte vara så tomt och öde :)
Man ska passa sig för sådana hus där huset är öppet, men det finns ändå folk. Det kan vara vilket sorts folk som helst. Har ett hus här i närheten där jag vet att huset / ladan är öde, men en gubbe i närheten har kommit några gånger och jagat folk, både med och utan gevär (antagligen mest för att skrämmas)
Förstår att du blev rädd ;) [/quote]

Gissa om! MEN Skamden som ger sig. Ska ge mig dit igen snart.

Men det åskar just nu så väntar lite. Bör inte vara folk där nu. Får se hur långt jag vågar. Är livrädd fortfarande :/
Bubblan
Inlägg: 92
Blev medlem: sön 15 jul 2012, 18:03

Inlägg av Bubblan »

[quote=""Elagabalus""]Vilken målande beskrivning och vilken dramatik! Kan inte ha varit kul[/quote]

Tack, tycker man får bättre intryck om man beskriver det ordentligt. Jo riktigt dramatik :)
Skriv svar