Tips på öde bostadsområde?

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Saltakatten
Inlägg: 30
Blev medlem: lör 30 jun 2012, 19:34

Tips på öde bostadsområde?

Inlägg av Saltakatten »

Om två veckor börjar jag min korta Sverigeresa. Klara mål är ett sockerbruk, en fästning, en eller två omformarstationer, ett pappersbruk och ett mentalsjukhus.

Vad jag skulle vara nyfiken på att besöka är ett öde bostadsområde i göta- eller svealand. Gärna i klassisk tappning av flervåningshus med lägenheter som bara lämnats.

Skulle uppskatta tips på detta. PM eller en ledtråd hade uppskattas. Bilder kommer senare i sommar.
Användarvisningsbild
Penfold
Inlägg: 780
Blev medlem: fre 01 okt 2010, 19:46

Inlägg av Penfold »

Att sitta och fiska efter platser ger sällan några svar. Använd dina ögon och använd sökfunktionen i forumet.
/"Vid min Cittra vill jag kvittra"
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
sillen
Inlägg: 11
Blev medlem: tor 14 maj 2009, 21:40

Inlägg av sillen »

[quote=""Saltakatten""]Om två veckor börjar jag min korta Sverigeresa. Klara mål är ett sockerbruk, en fästning, en eller två omformarstationer, ett pappersbruk och ett mentalsjukhus.

Vad jag skulle vara nyfiken på att besöka är ett öde bostadsområde i göta- eller svealand. Gärna i klassisk tappning av flervåningshus med lägenheter som bara lämnats.

Skulle uppskatta tips på detta. PM eller en ledtråd hade uppskattas. Bilder kommer senare i sommar.[/quote]

Jag vet att det fanns ett område i Kista,i Ärvinge trakten, där de evakuerat ett helt bostadsområde. Var sjukt dött i höstas. Vet tyvärr inte hur det ser ut nu.
Skriv svar