AmerikaGården

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Fotokillen
Inlägg: 7
Blev medlem: ons 04 apr 2012, 07:53

AmerikaGården

Inlägg av Fotokillen »

Gjorde mitt första besök igår och fotade lite,Verkar som det börjat röra på sig på gården,stod en volvo 940 uppställd på gården,bilen var skattad och besiktad.Vågade dock inte gå in i huset och fota,kändes lite obehagligt för det,vet dock inte vad man stöter på om man skulle gått in.Hörde ingen såg ingen,fotade lite snabbt utomhus och in genom fönstrena på huset,sen avbröt jag mitt besök.Sitter en bom längre ner vid vägen,såg ganska ny ut fast jag vet inte,nån som kan svara på om det suttit en bom tidigare?

http://www.pixbox.se/alb_show_id1247000_page0.html
Användarvisningsbild
Esmé
Inlägg: 48
Blev medlem: lör 09 maj 2009, 14:29
Kontakt:

Inlägg av Esmé »

Trevligt med lite nytagna bilder på huset. Undras hur länge det där huset orkar stå emot väder och vind, ståendes öppet sådär på en äng.

Ser också att någon har varit och rumstererat runt i huset, när jag var där fick jag inte upp luckan som finns i bänken, men nu är den öppen.

Konstig med bilen som står, den lite nyare. Kan det vara så att någon har börjat bry sig om huset, eller är den månne bara dumpad där. Ialla fall, stackars hus, rätt fint är det faktist.
Fotokillen
Inlägg: 7
Blev medlem: ons 04 apr 2012, 07:53

Inlägg av Fotokillen »

[quote=""Esmé""]Trevligt med lite nytagna bilder på huset. Undras hur länge det där huset orkar stå emot väder och vind, ståendes öppet sådär på en äng.

Ser också att någon har varit och rumstererat runt i huset, när jag var där fick jag inte upp luckan som finns i bänken, men nu är den öppen.

Konstig med bilen som står, den lite nyare. Kan det vara så att någon har börjat bry sig om huset, eller är den månne bara dumpad där. Ialla fall, stackars hus, rätt fint är det faktist.[/quote]

Bilen verkade vara i bra skick ingen skrothög,konstigt att ställa en bil som är påställd och besiktad i år.kollade upp bilen när jag var på besök.kändes lite obehagligt och skumt,bommen var låst och inga färska bilspår vad jag såg på framsidan. Huset är nog inte räddningsbart,tyvärr synd på en sånt fint hus. får väl åka dit & göra ett återbesök,är bilen kvar och orörd blir det att fota huset på insidan.
Användarvisningsbild
Esmé
Inlägg: 48
Blev medlem: lör 09 maj 2009, 14:29
Kontakt:

Inlägg av Esmé »

Ja, precis, lite läskigt är det faktist med den där bilen. Den som har kört dit den måste ju ha tillgång till nycklar till bommen. För det finns ju ingen annan väg in till huset. Kanske någon bonde i närheten som rår om den, bilen kanske är kaputt fast den ser fräsh ut. Borde ju gå att laga i så fall.

Om du går in, så se upp, det är rätt murket därinne.
Fotokillen
Inlägg: 7
Blev medlem: ons 04 apr 2012, 07:53

Inlägg av Fotokillen »

[quote=""Esmé""]Ja, precis, lite läskigt är det faktist med den där bilen. Den som har kört dit den måste ju ha tillgång till nycklar till bommen. För det finns ju ingen annan väg in till huset. Kanske någon bonde i närheten som rår om den, bilen kanske är kaputt fast den ser fräsh ut. Borde ju gå att laga i så fall.

Om du går in, så se upp, det är rätt murket därinne.[/quote]

Bilen ditkörd för att det kanske ska se ut som att nån är där & för att skrämma bort folk.För ägaren till bilen bor i Fagersta,inte så många mil dit.Men måste ha nyckel till bommen helt klart eftersom det är den enda vägen.Visar sig om det rört på sig vid nästa besök. :) )

Jo kan tänka mig att det är lite murket,får vara lite försiktig när man är inne å går.
Användarvisningsbild
dhx
Inlägg: 170
Blev medlem: lör 07 aug 2010, 09:39

Inlägg av dhx »

På Coop-kassen ser det ju ut som om någon varit inne och lämnat den hyfsat nyligen, det är ju en rätt ny design.
kdm
Inlägg: 60
Blev medlem: ons 18 jan 2012, 12:45

Inlägg av kdm »

När jag var där i våras stötte vi på ett gäng glada ungdomar i en röd Volvo 940 som också var där och fotade. Dock stod då bilen på utsidan av bommen.

Mystiskt iaf. Följer tråden för att se om någon vaskar fram någon information. :)
Användarvisningsbild
Esmé
Inlägg: 48
Blev medlem: lör 09 maj 2009, 14:29
Kontakt:

Inlägg av Esmé »

"Bilen ditkörd för att det kanske ska se ut som att nån är där & för att skrämma bort folk."

Precis vad jag funderade på också. Kanske någon granne som har lagt märke till att det är folk som är där.

Enlig boken Svenska ödehus, så står det så här om Rajtet: 1960 gifte sig en som heter Martin, men hans fru ville inte bo på Rajtet, konstigt tycker jag, det är ju så vackert där med utsikten mot sjön. Ialla fall han sålde huset, marken och skogen till granngården, medans möbler och lösöre såldes på auktion.
Kanske Rajtet har blivit såld igen till den personen som äger bilen, kanske köpet var nyligen. Vem vet vad det finns för framtid för Rajtet. Är ju inte räddningsbart eller så, menmen.
Senast redigerad av 2 Esmé, redigerad totalt 0 gång.
Fotokillen
Inlägg: 7
Blev medlem: ons 04 apr 2012, 07:53

Inlägg av Fotokillen »

[quote=""dhx""]På Coop-kassen ser det ju ut som om någon varit inne och lämnat den hyfsat nyligen, det är ju en rätt ny design.[/quote]

Ja det har du helt rätt i,såg det på bilden nu.Det märkte inte jag när jag var där.
Fotokillen
Inlägg: 7
Blev medlem: ons 04 apr 2012, 07:53

Inlägg av Fotokillen »

[quote=""Esmé""]"Bilen ditkörd för att det kanske ska se ut som att nån är där & för att skrämma bort folk."

Precis vad jag funderade på också. Kanske någon granne som har lagt märke till att det är folk som är där.

Enlig boken Svenska ödehus, så står det så här om Rajtet: 1960 gifte sig en som heter Martin, men hans fru ville inte bo på Rajtet, konstigt tycker jag, det är ju så vackert där med utsikten mot sjön. Ialla fall han sålde huset, marken och skogen till granngården, medans möbler och lösöre såldes på auktion.
Kanske Rajtet har blivit såld igen till den personen som äger bilen, kanske köpet var nyligen. Vem vet vad det finns för framtid för Rajtet. Är ju inte räddningsbart eller så, menmen.[/quote]

Kanske nån som är intresserad av tomten,ja huset är ju inte mycket bevänt med.
Skriv svar