Petersvik snart ett minnes blott!

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Ingemar Johansson
Inlägg: 124
Blev medlem: fre 13 nov 2009, 12:25

Petersvik snart ett minnes blott!

Inlägg av Ingemar Johansson »

Snart rivs dessa hus från sekelskiftet för att ge plats åt SCA kombiterminal m.m Fattar inte igentligen vad det är för mäniskor som sitter på komun och hyser i väg boendet med tvång.Sundsvall pratar det mycket om att bevara sundsvalls historia och ska bevara så mycke av det.Detta är det näst sista av sundsvalls finaste området och det sista historian om sundsvalls träindustri.Var en sväng och fotade en hel del och berömde dessa charmiga trähus med otroligt mycke jobb och dess snickarglädjen Tyvärr så hann jag inte fotade det andra huserna som dock är redan rivet :(
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Skåningen
Inlägg: 575
Blev medlem: sön 25 okt 2009, 05:56
Kontakt:

Inlägg av Skåningen »

Riktigt snygga hus, synd att de inte kunde flytta dem istället om man nu tvunget ska bygga något annat där. Men som allting annat nu för tiden, ekonomin går först.
"Producenterna skulle inte göra motbjudande filmer om inte publiken gick och såg dem”
............................................................................
http://www.folktomt.nu
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

Snälla, förminska bilderna för %#¤%&%¤# innan du lägger upp det. Med min 10Mb så orkade jag inte med lagget.

Edit, såg att det inte var så stort. Inte så många länkade bilder i samma inlägg som går till en seg sida...
Ingemar Johansson
Inlägg: 124
Blev medlem: fre 13 nov 2009, 12:25

Inlägg av Ingemar Johansson »

[quote=""bunkrologen""]Snälla, förminska bilderna för %#¤%&%¤# innan du lägger upp det. Med min 10Mb så orkade jag inte med lagget.

Edit, såg att det inte var så stort. Inte så många länkade bilder i samma inlägg som går till en seg sida...[/quote]

Vad är det som är problemet?
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""Ingemar Johansson""]Vad är det som är problemet?[/quote]

Att det tar lång tid att ladda sidan. Bildsidan du hotlänkar ifrån är seg.
Dra ned antalet bilder per inlägg eller prova en snabbare sida?

Sen ligger mina rekommendationer på att inte ladda upp större bilder än absolut max 1024px på största ledden.
Gör sig inte bättre med fler pixlar på en skärm ändå. Vissa andra forum bannar allt större än 800px brett, men det
är kanske lite åt det extrema hållet.
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

Härliga bilder... tänk vad mycket historia och vad många minnen det finns i de husen... :)

Och jag hade inga problem alls med nedladdningstiden, det tog väl kanske 5-10 sekunder för alltihop och då fanns allt på plats sedan... fast det är klart, klockan är 04:33 nu, så det kanske går trögare vid andra tider på dygnet, eller också sitter flaskhalsen i någon annan del i nätet som inte jag går via... och jag kör för övrigt 8 Mbps här, vilket räcker för det mesta inkl. strömmad video...
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Annars fungerar forumets egen uppladdning bra. Max 5 bilder per inlägg men man kan ju göra två efter varandra

Trist med rivning. Hela kusten är full med medlagda fabriker. Man tycker att kanske fabriken kunde flytta istället. Ligger säkert en motsvarande övergiven nån km bort :eek: Lite skämtsamt - riktigt så enkelt är ju inte

Jag har väl 10-12 mb lina. Detta funkade bra men blir ibland också irriterad över "tunga" bilder.. De blir ju inte bättre för att de laddas upp fullt mot att man tagit ner dem lite. Marginellt i så fall
Ingemar Johansson
Inlägg: 124
Blev medlem: fre 13 nov 2009, 12:25

Inlägg av Ingemar Johansson »

Jag kan inte ladda bilder via den sidan som finns här på forumet får bara felmeddelande att det inte går och ska kontakta ansvarig för forumet. Så jag använder mej av tinypic.com.Jag har absolut inga problem att få upp bilder på sidan.Men jag tycker nu att sidan handlar mer om hur segt det går än dom bilder jag har lagt in.Sen tyckte jag av bunkrologen att det var inget trevlig inlägg med massa svärord Går ju att skriva bättre än så.Annars så kan jag plocka bort bilderna om det stör er.
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""Ingemar Johansson""]Jag kan inte ladda bilder via den sidan som finns här på forumet får bara felmeddelande att det inte går och ska kontakta ansvarig för forumet. Så jag använder mej av tinypic.com.Jag har absolut inga problem att få upp bilder på sidan.Men jag tycker nu att sidan handlar mer om hur segt det går än dom bilder jag har lagt in.Sen tyckte jag av bunkrologen att det var inget trevlig inlägg med massa svärord Går ju att skriva bättre än så.Annars så kan jag plocka bort bilderna om det stör er.[/quote]

Det här är ett återkommande problem som dyker upp då och då med för stora bilder etc. Om du lider så mycket av mitt inlägg så får du väl göra det du tycker är rätt.
Nu gick det snabbare än tidigare med trådladdningen.
Ingemar Johansson
Inlägg: 124
Blev medlem: fre 13 nov 2009, 12:25

Inlägg av Ingemar Johansson »

Okej om det är ett återkommade problem så går det att välja ett bättre ordval.Det ska inte behöva ösa över mej utan du hade kunnat gett ett bättre förklaring till detta.Jag lägger in bilder så sällan och vet väl inte problemerna här på forumet.Men ett trevligare bemötande hade jag kunna fått än så här.

Nu vill jag att sidan ska handla om bilderna från petersvik i stället för detta.
Skriv svar