Den tomma herrgården

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
insern
Inlägg: 141
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 09:29

Inlägg av insern »

"Hålla dig borta från detta forum tror jag ingen vill, verkligen inte jag heller. Om du tog illa upp som du verkar gjort ber jag verkligen om ursäkt. Om det är så att du skapat en ny kategori är det väl fin fint. Kanske var bra att diskussionen kom upp men var onödigt att den skulle hamna i din tråd.

Fred?"

Fred? Definitivt! Jag tycker att det var bra att du lyfte frågan, så att vi har kunnat få lite tydligare direktiv av våra moderatorer. Och visst ser herrgården kanske oförskämt fin ut på mina utvalda bilder, men jag har även bilder som visar en annan och lite mindre smickrande bild av huset; med flagnande färg, hängande spänntak och även lite mögel - bilder där man tydligt kan se att huset inte är bebott.
Nihil sub sole novum est
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Den tomma herrgården

Inlägg av Grishnac »

Jag tycker själv att om ingen bor i huset för tillfället så är det i princip öde, alla platser vi har besökt och tagit bilder på har ju garanterat sett likadana ut någon gång - vi har bara inte hittat dit ännu......att säga att det här stället inte är övergivet är ju direkt felaktigt då det per defenition är precis lika öde som en halv rasad gammal stuga ute i skogen - dom har båda fortfarande en ägare och vem vet hur ofta någon är ute och tittar till sin fallfärdiga gamla stuga ute i skogen?
Bara för att något är i beboeligt skick betyder det inte att det inte är lämnat åt sitt öde - bara att det kanske är det ganska nyligen.

Jan har ju t.ex fotat åtskilliga platser som ganska nyligen lämnats och vad sägs om FOA anläggningen i Stockholm som ju platsade i en av böckerna? Det var ingen som opponerade sig mot det - trots att det var både stängt och låst och övervakat i allra högsta grad.

Nej, defenitionen av vad som är öde är nog ganska vid och vi måste lära oss här att vi inte är ensamma i att vara intresserade av detta, det finns många som håller på och alla har rätt till sin egen åsikt.

Om ingen bor i huset eller använder det till det syfte det byggts så är det ju faktiskt öde....
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Skriv svar